Wednesday, November 28, 2012

Hännänhuippu vai huippu häntä?

Photo by Tuula Haverinen

Voihan saparo sentään turisen minä. Nythän se myrkyn lykkäs, kun Vallun häntä pääsee oikeen ulkomaan ”otsikoihin”. Viittinköhän turista koko juttuu ollenkaan, kun niin mua ottaa kupoliin, et mun häntäni saa nauttia vaan kotimaan kuulumisista. No pakko kai se on kertoo tai Hömelö tulee ja kertoo koko stoorin ite.

Tää kaikki sai alkunsa siitä pahamaineisesta naamakirjasta, missä meen äiskä roikkuu yötä päivää (äiskä: tsot, tsot Fonzie, joulu on tulossa, joten mieti vähän, mitä turiset). Höh, no totta mä turisen äiskä, kysy vaikka iskältä ja anna mun jatkaa. Niin, siis siellä naamakirjassa äiskän profiilikuvana on Vallun häntä, mitä kyllä vähän ihmettelen, koska mun häntäni, tai vaikka pääni, ois ollu paljon komeempi. Mutta oli miten oli, paljon parempi vaihtoehto toi Vallun häntä on kuin äiskän oma pärstäkerroin. Toi häntäkuva on sellasen Haverisen Tuulan ottama joskus kauan sitten, kun Tuula kävi meillä piipahtamassa (sais muuten kyllä piipahtaa useemminkin). Mun mielestä siinä on kyllä käytetty vääristävää kuvauskulmaa, kun ei ton Hömelön häntä ny noin muhkee oo, miltä se kuvassa näyttää (äiskä: Fonzie, sä oot kade). Ja en varmasti oo. No nyt sitten äiskän joku ulkomaan ”kaveri” oli pyytäny lupaa käyttää tota häntää, eiku siis kuvaa, johonki opukseen ja äiskä tietty antoi luvan. Tosin, äiskällä kun sytyttää vähän hitaasti, muisti vasta luvan annettuaan, et ei oo sitä kuvaa ite ottanu. No kait ne sopimukseen pääsi Tuulan ja sen pyytäjän kanssa siitä kuvan käytöstä ja pian saa ”Häntäheikki” elvistellä hännällään ties missä arveluttavissa yhteyksissä. Ootamme mielenkiinnolla mihin toi hännänhuippu sai saparonsa tyrkättyä.

Mutta hännistä viis, eteenpäin mennään ja jouluu odotellaan. Tonttuja ei kaivata, kun niitä meillä on jo enemmän kuin tarpeeks, mut pikkupakkanen olis suotavaa, ihan äiskän hermojen takia. Se kattokaas sano, et meille ei jouluu tuu, jos kurakelit jatkuu, nyyh. Pitäkää ny tassut pystyssä, et äiskä ei oo tosissaan. Se on sen verran ennalta arvaamaton, et saattaa vaiks unohtaa koko joulun, HUI!!! Mutta me muut, ei unohdeta, eihän kamut, eihän?

Saparoterveisin Mister ÄF

No comments: