Monday, October 11, 2010

Alku aina hankalaa?

No mitenkäs mä nyt aloittaisin, hmmm… Juu, sorry vaan, kyllä mä tiedän, että oon ollut mukamas laiska ja lyönyt laimin tätä blogin pitoo, mut uskokaa tai älkää, niin siihen on ollut kyllä oikeen hyvä syy. Mä ramppaan nykyisin harva se päivä treffeillä lekurin kanssa, kun toi mun silmän tipotus vaan jatkuu ja jatkuu, ARGH!!! Pianhan tästä suhteesta alkaa puhua koko kylä ja vakuutusyhtiö.

Mut jatketaan nyt sitten tätä suhdeturinaa, kun alkuun päästiin. Musta on siis kesäsuhteen seurauksena tullut jälleen isä, kun viime viikon keskiviikkoyönä syntyi Mimmin ja mun muruset. Kolme pienen pientä öhkömönkiäistä pullahti maailmaan ihan tosta vaan. Kovasti olivat äitiinsä tulleet, kun kaikki, kaks poikaa ja yks tyttö, olivat perineet äitinsä värin. Ja vaikka pieniä olivat, niin kovasti ovat painonnostajia luonteeltaan, kun ovat kasvaneet ihan silmissä. Ja onpa muruset saaneet jo nimetkin itselleen, Arthur, Alexander ja Avatar. Pikkasen isukin sydäntä lämmitti toi Arthur nimi. Sehän tietysti tulee nimestä Arthur Fonzarelli alias Fonzie, hih…


Mä en kyllä oikeen tajuu sitä, kun äiskä on niin intoo piukassa noitten lapsukaisten painonnoususta ja mun painonnousua taas ei kukaan hehkuta. Viime lääkärikeikalla äiskä meinas saada hepulin, kun olin kuulemma, tiukasta dieetistä huolimatta, saanut takasin jo yhteen kertaan laihdutetut lihakset (äiskä kyllä puhu läskistä eikä lihaksista, mut eihän mulla mitään läskii koskaan oo ollu). Iskä ja äiskä ei kattokaas tiiä, et mua ei kannata pitää nälässä. Mä oon sen verran omatoiminen, et tein Vallun kaa diilin, et se jättää osan nappuloistaan syömättä ja heti kun kaksjalkasten silmä välttää, käyn ne sitten imasee sisuksiini. Sit kun ne Vallun nappulat on vielä jotain ekstra energiaa, niin pitäähän se vaikutus jossain näkyä.

Vallu muuten täytti 13 kuukautta reilu viikko sitten ja täytyy turista, ettei se kyllä päällepäin näy. Tossa yks päivä, kun iskä laitto Vallun väärään aikaan väärään paikkaan, niin pojuhan osoitti mieltänsä tekemällä lakon. Se nimittäin silppusi päiväkotinsa portissa olleen ”työkorttinsa”, joten se siitä sitten. Antero on nyt sitten koittanut hoidella noita Vallun vahtivelvollisuuksia, mutta kun suurin osa Anteron ajasta kuluu tv-mainosten kriittiseen kommentointiin, niin on vähän heikoilla tän huushollin vahtiasiat. Mähän en tollaseen hommaan enää tässä iässä jaksa ryhtyä, joten ei voi mitään, jos kutsumattomia vieraita pääsee tupaan.


Vieraista ja mainoksista tulikin mieleeni, et meillä kävi viime viikolla ihan kutsuttuja vieraita, kun Anne, Tuula ja tv:stä tuttu Hernii neiti poikkesivat kylässä. Juu, ihan totta, et mopsineiti Hernii on jo nuoresta iästään huolimatta esiintynyt telkkarissa, et oltiin me vähän ylpeitä, kun julkkis ilahdutti meitä seurallaan. Hernii oli kyllä vähän väsynyt, joten palvottiin neitiä sit vähä kauempaa, kun ymmärtäähän sen, et julkisuus rasittaa.

Pitää muuten vielä lopuksi turista parista äiskän päähänpistoista. Meen huusholliin on ilmestynyt hieromalaite, äh eiku hiontalaite. Se on tarkotettu sellaseks manikyyri- ja pedikyyrilaitteeks ja valitettavasti me ollaan jo jouduttu siihen tutustuu. Hirveetä surinaa pitää koko rakkine, mut onneks se ei satu. Ensisijaisesti sillä kyllä vissiin on tarkoitus hioa noita Vallun kynsiä, kun Vallulla on tapana huitoa tassuillaan miten sattuu (nimimerkki kokemusta on). No katotaan nyt käyks tälle vempeleelle samoin kuin niin monelle muulle äiskän päähänpistolle, et vähän ajan kuluttuu kukaan ei ees muista koko vempeleen olemassa oloa.




Mut joskus noi äiskän päähänpistot on ihan järkeviikin. Nyt kun meidän isosohva meni uusiks, niin lohdutukseks mekin saatiin sit uus peti. On kuulkaas aika magee, kun tässä pedissä on kunnon leuankannatin. Kuten kuvasta näkyy, varsinkin mun leuka on hyvin tuettu Vallun persuuksiin, hih….




Mut jatketaan. Mä meen ajaa nuorison pois tuolta pedistä ja otan kunnon päivätirsat, et se on sit moro! Anteroo ja Valluu, tehkääs tietä komeudelle…!!!!!

4 comments:

Meeri the Mönkijä said...

Hei, isot pojat! Täällä Meeri, harjoittelen vasta kommentointia enkä jaksa kauaa painella nappeja,missä on kirjaimia. Mä täytin 11 viikkoa eilen ja olen oikein nätti ja kehittynyt. Toivoo Meeri

Guru, the Isoeno said...

Moro siellä!
Teistäkin kuuluu jotain sentään, Mirkun kanssa jo oltiin huolissamme, kun niin hiljaista teiltäpäin. Sen puoleen me ei kauheasti ehditä miettiä muita, kun omissa on tekemistä joka sekunti.

Toi on aika tuttua, että jos joltain jää tassille/kuppiin jotain nieltävää, niin ei passaa jättää, vaan nuolla kuppi kiiltäväksi. Me osataan tämä Mirkun kanssa erinomaisesti ja valitettavan harvoin esim. Meeriltä jää mitään nuoltavaa. Se oppii meiltä kaiken salamannopeasti, esim. ruokaansa osaa hypellen vinkuahinkua ja kun me odotellaan kurkunpaloja, niin eikö sekin ole siinä kaula pitkänä tahtomassa ja pitää mikrokurkunpalasista, siis miksomaalisen pienistä.

Teidän yksiö on oikein tyylikäs! Tytöt sai sellasen teddypedin, mutta ei ne siinä nukkuile, telmii joskus ja Meeri jäystää sellasta snuupia siitä reunasta. Jos se Mirkkuun tulee, niin kuvio irtoaa huomenna.Siis Meeri tulee, sil on aikamoiset voimat. Ja hyvät hampaat. Kunnioittaa kyllä minua, eikä pahemmin käy kimppuuni.

Onnea sitten tuoreelle isälle! Kyllä Arthur on niin hieno nimi, ettei juuri fiinimpää olisi voinut poju saada.

Yritän nyt saada Mirkkuun vauhtia, sillä on masis, kun isuli lenteli itämaille ja viipyy monta viikkoa, että jos se viitsis vaikka mun kanssa jotain virikkeellistä. Vaikkei se kyllä. Olkaa pirteitä ja tarjetkaa!ja

Pojat said...

Hei Meeri Mönkijä!
Hienostihan sulta toi kommentointi sujuu. Ei kannatakaan kauaa painella nappeja, ettei vaan tuu tassutupentulehdus. Me ollaan kuultu susta paljon. Sä oot kuulemma hirmu rohkeekin kaiken muun lisäks. Pidä vauhtia päällä siellä Mossulassa.

Terveisin Kalajärven kauhu kolmikko

Isä Fontero said...

Moikka Guru, the Isoeno

Mä vähän mokasin, kun tälleen julkisesti kerroin tosta mun ja Vallun ruokadiilistä. Nyt äiskä vahtii mua kuin haukka, etten mä pääse putsaa Vallun jämiä. Mut mä olin eilen aika juoni. Kun en kerran Vallun kupille päässyt, niin kävin sitten syömässä Anteron ruuat loppuun, sillä aikaa kun se kävi vesitankkauksessa, hih… Mitä sitä ei tekis, hyvinvointinsa eteen.

Lähdetä lohdutusterkkuja Mirkulle. Kyllä se aika pian menee. Me muuten mennään perjantaina vissiin johonkin kuvaukseen. Vallusta olisi tarkoitus ottaa pari lepakkokuvaa ja päästäs mekin Anteron kaa poseeraa. Äiskä kyl uhkas, et mun kuvaa täytys retuseerata, ettei lapset ala itkee, sitä katsoessaan, kun mulla on tää ”ufosilmä”. Joskus musta tuntuu, että tossa äiskässä asuu joku pikku piru, kun aina se on meitä mollaamassa, hyi, hyi, äiskää!

Mut eiköhän me tässä puolemme pidetä, kun meillä on sentään miesvalta. Pärjäilkää tekin ja koittakaa kestää tää syksyn pimeys, tuulet ja nää hiivatin sateet!