Monday, May 03, 2010

Minä, 8 kuukautta :D


Heissulivei kaikki höpönassut! Täällä Vallu Valdemar 8 kuukautta. Mun pitää ekaks pyytää teiltä pikkasen apua, kun mulla on vissiin aukko sivistyksessä. Tossa viime viikonloppuna vanhat pojat oli kauheen nyreissään ja höpisivät jostain Vapusta, jota meillä ei siis ollut. Mikä ihme se Vappu on? Meillä ainaski oli ihan tavallista, et oonks mä nyt sitten jäänyt jostain paitsi (Fontero ja Antero: no ainaski ilmapalloista ja serpentiinistä). Ai jaa, mitäs ne sitten on, jotain syötävää vai?

No olkoon, mitä ei tiedä niin ei osaa kaivatakkaan. Mulla muuten oli taas noi kuukautiset. Täytin eilen kokonaista 8 kuukautta, Hyvä Minä!!! Mun kuukautisii juhlittiinkin tällä kertaa tuolla Helsingissä Koneen kentällä, kun mä pääsin sinne elämäni ensimmäiseen mätsäriin, tai oikeestaan, pitäskö sanoo, että jouduin, kun ihan silkkaa työntekoo se oli. Onneksi sentään oltiin hyvässä seurassa kun mukana oli mun hyväntuoksuinen Siiri-täti ja komea Guru-eno.

Paikan päällä oli jos jonkin näköstä hännänheiluttajaa ja mun oliski tehnyt mieli tutustuu kaikkiin, mut ei se kuulemma ollut sovelista, kun kerran töissä oltiin. Siellä kehässä mulla oli aika vauhti päällä ja äiskä joutui vähän toppuuttelee, etten ihan olisi rajojen ulkopuolelle juossut. Pöydällä mä sit päätin, et mun purukalusto on mun ja sitä ei muut sorki, joten lopputuloksena olikin sitten poikien väri eli sininen. Tuomari muuten meni ihan sanattomaksi mun kanssa, eikä lausunut musta halaistua sanaakaan koko arvostelun aikana. Eikä onni potkinut mua sinistenkään kehässä, kun taisin olla innostuneempi edessä olevan ahterista, kuin esiintymisestä. No onneks Siirillä ja Gurulla sujui paremmin ja Gurun nappas miehekkäästi sinisen, mutta sen lisäksi sijoittui siellä sinisten kehässä kolmanneksi yli 70 pienen aikuisen joukosta. Hyvä Guru, sä oot mun idoli. Guru saikin kotiinviemisenä kassillisen kaikkee kivaa, että kyllä varmaan Mossulassa oltiin tyytyväisiä. Siiri-tätikin hurmasi kauneudellaan saaden tyttöjen värin eli punaisen ja oli punaisten kehässä kymmenen parhaan joukossa. Täytyy siis sanoo, ettei se ihan turha keikka ollut, vaikka matkanteko sinne kentälle ja takasin tulo oli kyllä luku sinänsä, ku äiskä toimi navigaattorina, hih… Ajatelkaa nyt, äiskä, joka onnistuu eksymään omalla pihallakin, on navigaattorina. No pitäähän sitä elämässä olla jännitystä.

Mut nyt taitaa vellikello kutsuu, et pakko mennä pitämään puoliaan. Et se on niinku Moro vaan!






6 comments:

Mirkku, Miss Diva said...

Moi, Vallu! Sä olet aika paljon meidän Gurun näköinen. Onnea kuukautisen johdosta! Mä muistan, kun olit pieni rääpäle ja mä pääsin kerran pentuloodaan treenaan sun kanssa.

Meillä ei ollut mitään kivaa vappuna. Miks ihmiset keksii tollasia, eikä sitten tee mitään! Mä odottelin ilmapalloja, jotka olis mun kevyellä tassunäpäyksellä pamahtaneet ja serpentiinejä, joita olisin voinut lussuttaa. Ei mitään. Äippä ja isuli katseli telkkaria eikä meille järkätty mitään. Mä en saanut edes nuolla ja raapia isun roikkotupsua, se siis roikkuu melkein keltaisesta lippiksestä.

Mulla oli ankea eilinen, Guru häippäs ja mut jätettiin kotiin. Mä lojuin tai olin vetelänävauvana vaan ja odotin, et koska se tulee, kun en viihdy ilman Gurua. Tulihan se ja mä sain vähän siltä herkkua, kun se oli pärjännyt mätsärissä. Mä olen kans ollut mätsäreissä, mutten muista voittaneeni mitään. Vaikka mä olen pieni ja söpö.

Mulla oli 2v. synttärit, mutta niitä vietetään "paremmalla" ajalla. Tulis nyt se aika pian. Mä kutsuisin sut, mut mahdatko tulla? Vähänkö mua harmitti yks päivä, kun mua luultiin pennuksi, vaikka olen jo ihan iso, kaikki mua nuoremmatkin on isompia, niinku Peppis ja Siiri.Niillä ei kuiteskaan ole niin sööttiä valjasta, kuin mulla:vaalean punainen ja siinä lukee DIVA. Vähänkö hienoo mennä se ympärillä ! Onksulla valjas? Mitä siinä lukee?

Menen katsomaan, mikä keittiössä krapisee, vois olla jotain tarjoilua vaikka. Heihei ja terkkui isoille!

Gurulta terkut, se ois tulossa tähän, mutta sanoin, että kone menee kii just.Ei ehdi. Joskus on vaan mun vuoro.

Täti ÄS said...

Moikka Vallu!

Eiks ollukki muuten hyvää parffyymii mulla :P? Olin sen ihan sua varten valikoinut :D.

Oli kyl kiva mätsäripäivä, vaik mä en ymmärrä kun Jenna sanoo et mä tarviin kehäharjotusta vaik kun teidän äiskän ottamii kuvia kattelin niin hienostihan mä olin esiintyny. No paris kuvas mun nahka oli hassus asennos, mut sehä johtu siit tuulesta, ei mun käytöksest ;)

Oli kyl kiva nähdä, Jenna kerto et mun parfyymit sen lahkeis oli pistäny teidän vanhat poitsut ihan sekasin. No eihän sil voi mitään jos on niin ihana :D

Vallu the Macho Man said...

Moikka vaan Miss Diva!

Mäkin muistan ne pentupetileikit ja hauskaa oli, hih…

Toi on kyllä ihan tylsää, kun on juhlia, joita ei vietetä. Sit vielä ku noi vanhat pojat on kokenu jotain ilmapalloi ja serpentiinei, ni panee kyl vähän harmittamaan, kun mä en sellasii saanut. No on meillä ensi viikonloppuna 140 vuotis bileet, et jos niissä sit sais palloja paukutella.

Hyvä et Guru malttoi sullekin antaa maistiaisia siitä voittokassista. Mäkään en oo voittanu mitään, mutta äiskä anto mulle palan grillimakkaraa ja siitä hyvästä mä olisin tehnyt melkein mitä vaan. Äiskän olis vaan pitäny antaa mulle sitä silloin, kun jouduin sille pöydälle, niin oisin voinut vaikka keskittyä vähän paremmin.

Onnittelut sulle vielä tätäkin kautta. Mä oon aina valmis sua juhlimaan, jos toi roudari Roope ja Hengari Hertta suostuu mua kuljettelemaan. Pidettäskin sellaset hulinat et oksat pois.
Juu on mullakin valjaat. ne on sellaset miehekkäät maastokuvioiset ja niissä lukee MACHO. Se vissiin tarkottaa jotain suurta ja komeaa, ainaski mä toivon niin.
Gurulle terkkui ja vanhoilta pojilta kans terkut teille kaikille. Mä meen iskee laser katseeni äiskään, jos se vaiks tajuis antaa mulle palan keuhkoo!

Vallu the Macho Man said...

Moikka Täti Äs!

Kyllä sä vähän tuoksuit hyvälle siellä mätsissä, nam. Mä olisin niin halunnut sun kanssa sinne samaan häkkiin, mut noi ikävät kaksjalkaset ei päästäneet. Mä kyl kostin sen ja ”purin paineet” siihen vaaleenpunaseen häkkiin, et siitäpä saivat mokomatkin ilonpilaajat.

Sähän olit paikan kaunein ja hyväkäytöksisin nainen, et älä sitä Jennaa suotta kuuntele. Meen iskä muuten nauro, ku äiskä kertoi ottaneensa kuvia. Ihmetteli kovasti, et oliks äiskä osannut pitää sitä kameraa ees oikein päin. Se kun on sellanen tunari.

Vanhat pojat oli ihan sekasi siitä sun parfyymista, vaikka mä koitin niille sanoo, et se on vaan mua varten. Anterolta meinas silmät tippua se sitä tuoksua veteli henkeensä ja sit se ”ahdisteli” viel mua kaiken iltaa. Pitäsköhän sen käydä optikolla, et oppis erottaa kumpaa sukupuolta mä oikeen oon.

Mut mukavaa päivän jatkoo ja nuuskitaan taas kun nähdään *vetää syvään henkeä*!

Jade eli Rectus Bistro Queen said...

Heippa Vallu, 8kk!
Näyttelyurasi on siis alkanut, siitä se lähtee! Minä olin reilu viikko sitten Lahdessa näyttelyssä, mutta köyristin pöydällä selkääni enkä oikein juossutkaan kunnolla. Niinpä tuomari antoi minulle EH:n. Myöhemmin Mamille selvisi, että minulla onkin nyt valeraskaus meneillään, ja sen takia minua ei pätkääkään kiinnostanut koko näyttelytouhu.

Meidän muut tyttöset ovat myös käyneet kehiä valloittamassa. Milla oli viime lauantaina Hollolassa ryhmiksessä, ja yllätti Mamin täydellisesti liikkumalla kehässä ihan noin vaan ilman ongelmia. EH tuli silti koska tuomarilla oli kai pulaa vaaleanpunaisista nauhoista kun se pihtasi niitä niin urakalla!

Sunnuntaina Åsa oli sitten eka mätsärissään, ja se oli liikkunut siellä ihan ok. Åsa sai ensin sinisen nauhan, mutta sitten sinisten pentujen loppukehässä se sijoittui kolmanneksi ja sai hienon kaulapannan palkinnoksi! Ei pöllömpi aloitus!

Mukavaa kevättä teille kaikille ja nähdään varmaan piakkoin kehien laidoilla

terveisin Jade The Mäyräkoira

Vallu the Macho Man said...

Moikka Jade!

Juu näyttelyura on alkanut ja taitaa käydä silleen, et tahti vaan kiihtyy kesää kohden mennessä. Äiskä kerto, et mulla ois viel kaks pentunäyttelyy, missä pitäs näyttäytyä ja sit sen jälkeen alkas tositoimet, HUH, HUH, sanon mä.

Mä luule, et mua kyllä siel näyttelys kiinnostaa eniten ne muut kaverit ja makupalat, mut toi äiskä on kauhee tyranni sillon kun ollaan töissä. Yhtään ei sais riehuu eika mekastaa, vaiks se just ois kivaa.

Mutta ettepä näytä tekään välttyneen kehäkiemuroilta. Hienostihan se menee ja onneks olkoon vaan Åsan mätsärisijoituksesta. Äiskä ain sanoo, et noi mätsärit on siitä niin vaikeita, kun voi menestys olla kiinni tuomarin rotumieltymyksestä tai siitä kenet pariks saa.

Aurinkoo ja lämpöö teillekin ja terkkuja vanhoilta pojilta. Mä oon ihan sata, et kehän laidalla tullaan tapaamaan.