Monday, December 14, 2009

Joulua ootellessa



Soihdut sammuu Vallu poika nukkuu, Valluuu nukkuu... Huh, ihanaa, et ipanakin välillä nukkuu, ni saa mun leukaperät olla rauhassa, hih...

Meillä on ollu melko rauhallinen viikko, mitä ny äiskä aina sillon tällön sekoilee. En kattokaas muista, et meil ois koskaan ollu jouluverhoja, mut sellaset äiskä ny änkes keittiön ikkunaan. Onkohan äiskästä tullu ihan vanhuuden höperö?



Ja arvatkaas mitä, meil kävi valepukki kylässä. Ois se muuten ollu ihan oikee Joulupukki, mut ku se ei tuonu meille mitään lahjoi, vaiks ollaan oltu hirmu kilttei, ni valetta koko tyyppi. Ja ihan mopsien oikeesti, se pukki tuoksu ihan iskältä, pöh!



Ai jaa, Vallu heräs ja alko kaluu mun varpaita, et pakko varmaan päästää se välillä aalloille.


No vihdosta viimein Fontero. Eks sä jo usko, et mä kun oon pieni, ni sun pitää totella mua heti ku mä sanon, MURRR!!!!! Mulla muuten menee lujaa. Mä olin eilen isojen poikien kaa lenkillä ja kovasti mua hämmästyttää, et miks ihmees ne koko ajan nostaa jalkaa, ruopii ja nuuhkii, ku pitäs vaan mennä. Mun draivi ihan kärsii tollasesta haahuilusta.Mut ei sen välii, sit ku päästiin kotiin, ni mä otin pikku kauneusunet ja sen jälkeen aloin aktivoimaan noit isosii :). Enks ookki hyvä aktivoija?



Ja sit tosta joulusta. Kaikkeen se mopsiparka joutuu, ku ihan tontuks aletaan pukemaan. Ei kuulkaa ois voinu vähempää kiinnostaa.


Mut ny mä alan oottelee sitä oikeeta lahjakasta joulupukkii, et moiskis vaan.

6 comments:

Jenna said...

Moi Vallu oma Muruseni <3! Kuule tänään tulee Siiri-täti mikä ei ihan ekana hyydyttämään susta tota energiaa vähäks aikaa ja saattaa olla et ne joulupukin tontut unohti meidän autoon jotain teille kuuluvaa ;)

Vallu Valdemar said...

Jippii, mä hypin ja pompin ja ootan Siirii. Mahtaaks Siiri pärjätä mulle, ku mä oon salaman nopee. No, on teil noi tontut hajamielisii, ku tolleen unohtelee :)

Anne said...

HUI, onkohan teiän äiskällä kuumetta...värilliset verhot??

Guru, jengin stara said...

Ihana tonttu-Vallu! Meillekin tuollainen! Äippä ei ole luvannut meille joulupukkia, me pelättäis sitä muka, vaikka se kyllä pelkäis meitä, kun me Mirkun kanssa aina haukutaan kaikkea outoa. Voi kai lahjoja saada pukittakin? Me voitais haluta jotkut kivat tavarat ja takuulla tekin haluaisitte, antaisitte vaan ValluWlle teidän vanhat.

Tänään oli lunta ja kylmää, yli 10 pakkasta ja meistä oli kivaa! Äippä mietti, et pitäiskö pukea vällyt ylle, muttei me haluttu ja äippä totesi pääsevänsä vähemmällä jos meitä ei pueta. Luvattiin liikkua ripeästi ettei vilu tule. Ja liikuttiinkin ja äippä oli innoissaan kun oli kylmää. Se on vaan jemmannut kaikki villansa jonnekin, eikä löydä, hahhaa!

Me haluttais jonnekin kauppakeskukseen, missä joulupukkeja liikkuu että päästäis sen syliin ja se kysyis, mitä me toivotaan lahjaksi, muttei äippä ota meitä, se menee vaan itte paketoimaan ja me odotetaan kotona. Eilen se oli saanut monta kettunamii cittarin pukilta. Mitä ne mahtaa olla? Ei ainakaan meille tuonut. Ok, mä lopetan, mä lopetan, et muutkin pääsee näpyttelemään. Iloista joulunodotusta!

Pojat said...

Anne, taitaa sillä olla tai sit se on ainaski värisokee :D

Fontero said...

Moikka Guru!

Juu kyllä lahjoja voi saada ilman pukkiiki. Vallukin sai eilen yhden kassin, kun Jenna ja Siiri kävi kylässä (Vallu: kiitti kassista. Äiskä vei sen kyllä vielä piiloon, mut Fontero lupas ettii sen mulle). Tos oiski ideaa, et me saatas Anteron kaa lahjoi ja Vallu peris sit meen vanhat, hmmm… No se perimä ei kyl koskis hukassa olevaa limapalloo ja Tigruu.

Kylmää on täälläki. Meen tassui alko eilen paleltaa sen verran paljon, et ei suostuttu kuin käymään pikaisesti ”asioilla”. Äiskä ei muuten ollu siitä yhtään pahoillaan, ku se on vähän sellanen kylmän arka.

Vai kettunamei, ei olla kuultukaan moisista. Varmaan ne on jotain hyvää, ku kerran pukki on niitä jaellu. Me muuten lähdetään perjantaina harrastaa maaseutumatkailuu, ku mennään kattoo noita kaksjalkasten sukulaisii. Ja nähdään me sillä reissulla Matula ja Luigikin. Onkohan Luigi kasvanut kovasti. Toivottavasti ei ainaska ne hampaat oo tullu pidemmiks, hih…

Mut mukavaa odotusta sinnekin! Voikaa paksusti.