Sunday, November 22, 2009

Kadonneen jäljillä



Sumuista sunnuntaita täältä Pressankansliasta. Nyt kuulkaas alkaa olla sillai, et tää mun Pressan kaksvuotiskausi alkaa olla loppusuoralla, et uudet tuulet ne puhaltaa pian munkin elämään. Aattelinkin alkaa keskittyy näihin kasvatustieteellisiin asioihin, nyt kun kerran aikaa on ja hyvää koulutusmateriaaliakin ihan kotona saatavilla, vai mitä Vallu? (Vallu: ai puhuiks sä mulle, en mä mitään kuule).

Juu Vallu, et kuule, se on kyllä huomattu. Täs menneellä viikolla kävi kattokaas silleen, et musta, iskästä ja Anterosta tuli jäljestäjii. Toi Vallu nukkuu yönsä makkarissa niin kuin mekin, mutta sillä on siellä oma peti lattialla äiskän vieressä. Yks aamu ku iskä heräs, ni se huomas, et Vallu oli kadonnut. Ei muuta ku etsintäpartio pystyyn ja vaiks kuinka huhuiltiin, ni herra Valdemar, ei suostunut meille vastaamaan. No löytyhän se Kilpuri sit lopulta työhuoneen kopasta nukkumasta ja kehtas viel väittää, ettei ollut voinut nukkuu meen kans, ku oltiin kuorsattu niin kovaa. HÖH, pötypuhetta turisen minä. Vallu, sä oot hävytön kakara!

Äh, no niin. Taas mun aika loppui ja Vallu tos jo repii hännästä, ku haluu tulla kertoo teille Luigista. Antero muuten toivottaa kaikille mukavaa vuoden jatkoo, et koittakaas selvitä kaamoksesta. Ja Vallu!!! irti mun hännästä, ni pääset höpöttää omias :D

No jo se kestikin. Eihän sulla Fontero ollu ees mitään turisemista toisin kuin mulla, hih... Niin, minä, Vallu Valdemar, haluun kertoo miten hauskaa mulla oli eilen. Meille tuli kattokaas vieraita eli siis Satu, Samu ja Luigi tuli mua moikkaamaan (Fontero & Antero: MEITÄ moikkaamaan). Luigi on sellanen 14 vk vanha Italian vinttikoira ja kuten arvata saattaa, meil meni aika lujaa. Noist vanhoista pojista ei ollu mihinkään, kun mä ja Luigi ravattiin ympyrää pitkin kämppää. Ja otettiin me välillä lähikontaktiikin, mut ihan silleen kiltisti, hih...





Musta muuten tuli tänään ISO poika, kun pääsin lenkille noitten jättiläisten kaa. Ne ei oikeen vaan tykänneet, ku kaikki vastaantulijat olivat ihan mun lumoissa. Ähäkutti isot pojat, mites suu nyt pannaan (Fontero ja Antero: suu suppuun Kilpuri tai et enää pääse meen kanssa ulos). Hih, taitaa ottaa poikia päähän, kun mä vien niiltä kaiken huomion :D.


Ja ollaan me muuten jatkettu harjotuksiikin. Mä sain vähän niinkuin ylennyksen ja pääsin seisoo pöydälle. Ihme tapoi muuten tässä huushollissa. Ei kai sitä nyt pöydällä sais seisoskella.




Ja kivaa on ollu muutenkin, mut nyt alkaa väsyttää, et mä lähden komistusunille, niinku toi Fontero sanois :D. Et mukavaa päivän jatkoo vaan kaikille *heiluttaa*.



4 comments:

Guru, jengin stara said...

Helou! Vähän on ankea sää täälläkin, muttei kauaa, niin lumi valkaisee ja päästään telmimään hangessa! Mä olen positiivinen, koska just mua hellittiin ja Mirkkuakin jauhelihalla ja omenalla ja saatiin Turun tuliaisia söötit pienet luut, joiden pitäisi putsata meidän hampaat. Me arvostetaan Mirkun kanssa herkkuja ihan suunnattomasti, koska ne ei ole meille jokapäiväistä leipää.

Aika raadon näköinen toi Luigi ja julma hammas sillä. Ei kai se raatele sillä? Meinaan jos osuisi mokoma pienen mopsin nahkaan, niin reikä tulisi. Harmittaako Vallua, kun Luigi on korkea eikä siihen ylety, ainakaan häntään kii?

Vallu tykkää leikkiä piilosta, mutta yrittäkää saada se ymmärtämään, että moinen saa huolesta suunniltaan etsijät, vaikkei Vallu varmaan teidän sisältä mihinkään pääse livahtamaan. Siiri-höpsö teki meillä sitä, että meni piiloon sängyn alle ja äippä yritti pyydystää, mutta Siiri oli niin keskellä, ettei siihen yltänyt ja taas melkein opittiin uusia sanoja.
Takuulla Vallun ohjelmistoon tulee kuulumaan montaa sorttia kepposta, malttia vaan teille ja teidän ihmisille.

Nyt mennään Miikun kans äipän syliin, se aikoo olla hetken rauhassa, mutta me varmistetaan liimautumalla siihen, ettei se pääse siitä mihinkään, joten rauha on taattu. Hauskaa eloa koko katraalle!

Fontero said...

Terve Guru!

Me ollaan Anteron kaa ihan down, ku äiskä väitti meitä lihaviks :). Me ei olla lihavii, vaan hyvin muodostuneita, et kattokoon itteensä peilistä, ni näkee mikä ja kuka on lihava!

Luigi oli tosiaan aika epeli ja vaiks sillä noi hampaat näyttää aika julmilta, ni mä luulen, et Vallun hampaat tuntu paljon terävimmiltä, ku se kävi Luigii ahdistelemassa, Luigilla kun ei oo tällästä suojakerrosta, niinku meillä. Hyvin niillä kyl yhteinen sävel löyty ja kovaa menivät, et varmaan täytyy alkaa valmentaa Vallusta ravihevosta.

Toi Vallu muuten koittaa olla kovasti isoo poikaa ja meil on aika työ palauttaa se maan pinnalle. Iskä ja Äiskä on siihen ihan lääpällään, eikä oo ees vihasii, jos Vallulle sattuu pikku vahinko. Arvaa vaan mitä meille moisista vahingoista sanottas :(.

Mut meen äiskä on pipi ja mun pitää lähtee sitä hoitaa. Kumma juttu, eiks kaksjalkasten kuulus hoitaa meit nelijalkasii eikä päinvastoin *ihmettelee kauhiasti paljon*?

Terv. Fontero

Luigi said...

Buon Giorno!!!
Kiitti poijjaat teille mukavasta päivästä. Pakko myöntää, että alkuun hiukan jännitti se teidän tuhina (ja se, kun kaks "muskelia" hyppää niskaan vaikkei ole ees kunnolla päässy sisälle ovesta).
Kyllä sä Vallu aika hyvin perässä pysyit, mutta sä olitkin kotiradalla :D Lähetääs joskus vaikka Monzaan kattomaan, ni näet millai juostaan.
Pakko myöntää et kyllä hivenen verran väsytti illalla, kun kotiin päästiin. Mutta hyvin nukutun illan/yön jälkeen jaksoikin taas juoksuttaa tota henkilökuntaa ihan mielin määrin.
Toivottavasti nähdään pian. Olis niin kiva taas ottaa vähän pennusta mittaa. Noi kuvat ei "ehkä" anna ihan hyvää kuvaa siitä kuinka hauskaa meillä oli, mutta kunhan me tiedetään ni se riittää, eiksje!
Niin juu, isot pojat, se yks teijän vanha pehmopanda on melko mielenkiintoinen. Voin kertoa, että ei sekään mulle pärjää :D
Hauskaa lumen odotusta, ja vielä kerran kiitos kaikesta!!!

Arrivederci,

Luigi aka Casanova

Kolmen Kopla said...

Tsau, tsau Luigi!

Kiitti kovasti vierailusta. Voisit käydä täällä toooosiiii useesti, ni mä ja Antero päästäs helpommalla. Vallu katos oli koko lauantai illan niin sippi, et unohti mun hännän ja Anteron posket, et meil oli tosi rauhaisaa :D.

Mees ny pois Fontero, ku mul on Luigille asiaa. Luigi, mä oon ny täällä, siis Vallu ja voin kertoo, et harjottelen kovasti sitä Monzaa varten, missä ikinä se sitten onkaan. Tuus äkkii taas tänne, ni mä näytän mistä pikku mopsipojat on tehty, hih... Tieks muuten mitä tänään tapahtu? Äiskä on ollu kipee ja mä oon saanu hoitaa sitä. Äiskä kyl sano, et hiuksien repiminen ei ehkä tehoo vatsatautiin, kumma tyyppi, höh ja pöh :(.

Mekin ootellaan lunta, ku se on niin syötävän hyvää.

Tapaamista ootellen terveisii lähettelee Kolmen Kopla