Sunday, November 08, 2009

Isänpäivän viettoa


Suloista sunnuntaita vaan kaikille. Mulla onkin tänään juhlapäivä, ku heti näinkin tuoreena isänä pääsen isänpäivää viettämään. Terveisiä vaan Seinäjoelle mun ja Sissin 7 viikkoisille lapsukaisille <3.


No nyt ku päästiin tähän lapsekkaaseen aiheeseen niin jatketaan samoilla linjoilla. Tää meen kotilapsi, siis Vallu, on sopeutunut meille vähän turhankin hyvin, hih... Se on kattokaas alkanu ottaa kaikenlaisii erivapauksii, kuten vapauden syödä mun häntää (Antero: ja mun poskia). Mä jo koitin Jenna-kasvattajalle vihjasta, et alkas kasvattaa hampaattomii mopsei, mut ei se varmaan suostu *iso huokaus*. Lisäks toi Vallu ipana ei tajuu kunnioittaa toisen omaisuutta, vaan koittaa repii Tigrun mun suusta ja onhan se koittanu luutkin multa varastaa. Ja sit ku mä sitä vähän urahtamalla koitan komentaa, ni siitähän se vaan innostuu ja haukkuu mut ja Anteron siinä sivussa ihan lyttyyn (Antero: juu niin tekee). No onneks se on aina välillä päiväkodissa, ni mekin saadaan Anteron kanssa pikkasen omaa rauhaa ;). Ai niin, piti viel mainita, et toi päiväkoti sijaitsee kyl ihan tääl kotona MUN ja ANTERON huoneessa, ja aina ku iskä ja äiskä on töissä, ni Vallu valloittaa sen huoneen. Portin takaa me Anteron kaa sit sitä vahditaan, et onks meist ny sit tullu jotain tarhasetii tai jotain muuta sellasta, hmm... No niin, pitihän tää arvata, Vallu haluu nyt tulla käyttää blogikiintiönsä, et suotakoon se ny Ipanalle :D


Vallu: Hips, hups, höps eiku hups... Hitsi, ku ei meinaa tassut pitää, ku tuli niin kiire tänne bloggailee. Juups, viikko on takana tätä ulkomaan elämää ja kyl tääl on kivaa, paitsi se päiväkoti, josta toi iso musta mainitsi. Tää viikko on kuulkaas ollu ihmeitä täynnä. Mä oon saanu tähän huusholliin sellasta menoo ja meininkii, ettei tääl oo sitä ennen nähty. Vaiks noi isot oli alkuun vähä epäluulosii mun suhteen, ni oon mä ne jo pehmittäny (ainakin oon kovasti koittanu niitä pureskella), ja ollaan menty jo yhdessäki tuhatta ja sataa. Tietty silleen, et mä edellä ja isot perässä, ku eihän ne mitään mahda mun äärettömälle nopeudelle.

Mut hei, tos viikolla tapahtu ihan ihmeitä. Mä menin tohon MUN takapihalle (Fontero: Vallu hei, MEIDÄN takapihalle), ni se oli täyttyny jostain ihan valkoisesta. Äiskä sano, et se oli jotain lunta, mut ihan sama mitä se oli, ku syötävän hyvänä mä sitä pidin. Sääli vaan, et tänään aamulla joku oli käyny sen valkosen varastaa ja ny on sit taas pelkkii lehtii ruokalistalla :(.

Äiskä muuten sanoo mua herkkupepuks, hih... No totta kai mul on magee peppu, mut äiskä kuulemma tarkotti sillä jotain ihan muuta. Johtuskohan toi nimitys siitä, et noit tylsii nappuloita mä syön niinku pitkin hampain (Fontero: eiku terävin hampain), mut jauhelihat ja kermaviilit katoo alta aikayksikön :D. Tästä voi päätellä, et kaiken muun hyvän lisäks, mulla on vielä kehittynyt makuaistikin, NAM...


Ja sit yks juttu mua kyl ihmetyttää. Kuka se ihme EIKU on, joka asuu täällä. Iskä ja Äiskä ku huutaa vähän välii Fontero eiku Antero eiku Vallu, et onks ne ihan sekasin, ku en mä ainaska tääl oo ketään Eikuu nähny, pöh!


Murrrr..... Huips, nyt mun on varmaan lopetettava, ku iso musta murisee tuol, et mun blogikiintiö alkaa mukamas olla täys. Taidanki sit mennä vetää pikku hepulit ton väliveljen eli Anteron kaa, et hepuloimisiin....


Huh, huh, tota Ipanaa. Mä pidin Veli Anteroo joskus vähän vauhdikkaana, mut ny täytyy turista, et Antero on itse rauhallisuus. Nyt mun on kyl pakko alkaa juhlistaa tätä mun Isänpäivää, et turistaan taas, ku lapsenhoitohommilta ehditään :D Ja täs ois sit kuvii viikon varrelta meen sekalaisesta seurakunnasta sekaisessa järjestyksessä. Äiskä muuten käski turista, et nois kuvissa on paljon tollasii "unikuvii", ku sillon me mukamas ollaan helpoimmin ikuistettavissa, hih... Mitähän se tolla tarkotti?
































10 comments:

satu-täti said...

Johan toi yhteiselo vaikuttaa hyvinkin harmoniselta siellä, ainakin on niin hellyyttäviä kuvia kolmikosta.

Fontero iskä said...

Moi Satu!

Juu harmoonista on ainaski sillon kun nukutaan :D

Guru, jengin stara said...

Hyvää isänpäivää teille, tietty Fonzielle eritoten! Tässä on päivä mennyt hiljaksiin, annettiin isulille kortti, mihin me Mirkun kanssa eilen itse kirjotettiin. Kyllä tää näppäinhomma on pal helpompaa, kuin kynä kädessä, mulla samperi soikoon menee jotkut kirjaimet aina väärin päin, mutta ei haittaa, isuli oli liikuttunut.

Teidän elo näyttää herttaiselta ja mahdutte mainiosti pieneenkin tilaan kaikki yhdessä. Se on harmoniaa. Mirkulla ja mulla on kanssa noi isuli päiviksellä-asennot, mä menen pään päälle ja Mirkku masun. Sillai saa kivasti pidettyä alustan paikoillaan, kun eihän alusta raaski lähteä alta pois, kun me mopot otetaan tirsat.

Meiltä suli eilen lumet ja harmittaa, oli kiva, kun maa oli valkoinen, vaikkakin märkä.

Terveisiä Vallulle, Mirkku hihitti, kun kerroin, että Anteron posket kärsii, samaa teki Fröken mulle vuosi sitten ja Antero, kyllä sä kestät sen. Olkaas sitten herttaisesti edelleen, mekin täällä yritetään (niin saadaan pientä purtavaa kiltteydestä).Vaikkakin meidän kupit on edelleen vajaita ruoka-aikaan- äippä ei ole maininnut dieetin loppumisesta mitään. Passais sillekin kunnon dieetti, meille tulee tuolilla sen vieressä ahdasta kohta.

Fontero the iskä said...

Moikka Guru!

Aikamoista hulinaa tää viime viikko on ollu, mut hengissä ollaan, YES!

Ihan kiva toi uus ipana on, mut jotain kunnioitusta se vois kyl ainaski mua kohtaan osoittaa, ku oon mä kuiteski viel vähän aikaa pressa. Sä varmaan osaat mua neuvoo, ku ton Vallun siskon kaa asustelet, et miten noi ipanat laitetaan järjestykseen :D.

Mut ruoasta tulikin mieleen, et vois mennä kerjää vaiks palan juustoo, et bloggailemisiin Guru kamu.

Minni said...

Fonzielle sylikaupalla rapsuja isänpäivän johdosta! Aivvan ihania kuvia oli kaikki, mä yhdyn kyllä täysin siihen, että unilla oleva koira on helpoin saada kameralle :D

Fonteron, Anteron ja Vallun äiskä said...

Niin onkin :D

Anonymous said...

Hihiiiii, onpas rennon näköistä jengiä teillä nykyään :-D Oot sä Vallu kyllä aika ihana mussukka <3 Kävin vähän teidän kuvia vakoilemassa, kun muistin, että vauva on saapunut taloon :-)

T. Katja

Vallu Valdemar said...

Moi Katja!

Mä oon Vallu ja kysynki ihan suoraan, et ooks jo nähny musta päiväunii tai jotakin unii, niinku tosta Fonterosta? :). Ei sen välii jos et oo, kyl sä viel ehdit, mut ei sit mitään painajaisii, please...

Terv. Vallu the Unien Unelma :D

Anonymous said...

Hih, enpä ole nähnyt unia, mut se varmaan johtuu siitä, etten ole viime aikoina kovin usein käynyt kuikuilemassa teidän turinoita. Mut nyt oon pari kertaa viikonloppuna käynyt, joten mene ja tiedä :-D

T: Katja

Vallu said...

Varo vaan Katja, mä oon sen verran vilkasliikkeinen, et ehdin kyllä sinne uniinkin soluttautuu :D

Terv. Vallu