Saturday, June 06, 2009

"Jojoilmiö"

Morjenttes taas kaikki höpönassut tai -tassut niinku Satu-täti turisis. Tää mun elämä on yhtä jojoilua eli välillä on ylä- ja välillä taas alamäkee ja eilen oli sit alamäen vuoro. Äiskä on koko viikon hermoillu tosta eilen olleesta Auran näytelmästä ja mäkin sain sit sen käsityksen, et siel ei oo mitään kivaa tiedossa.

Kivaa tai ei, ni lauantai aamuna sinne kuiteski lähettiin. Yleensä mä makoilen automatkat omassa pikku yksiössäni unta kaaliin vedellen tai typyköistä haaveillen, mut tällä kertaa mä ilmoitin kovin sanoin, et haluun takasi kotiin, WUH, WUH..

Ei se vaan auttanu ja lopulta me karautettiin Auran nuorisotalon pihaan. Vähän otti päähän, ku Antero sai lötkötellä kaikessa rauhassa häkissä. Oli mukamas huoltojoukoissa, mut ei se kyl mua huoltanu. Sit mä keksin kehittää turkkiini varsinaisen hilsehunnun ja kuten varmaan arvaatte, ni sehän on nätti ku räkäplätti mustassa turkissa, hih...

Hilsettä tai ei, ni kehään oli mentävä. Mä olin siel kehässä avoimessa luokassa kahesteen Kansliapäällikkö Bozin kanssa. Alku meniki ok, mut ku piti mennä pöydälle, ni no way. Mä en oikeen digannu sitä tuomari tätii ja pidinki koko ajan sellasta matalaa urinaa, ku se mua kopeloi. Äiskältä loksahti suu auki, ku en mä oo sellasta tehny koskaan ennen, et siitäs äiskä sait, ku raahasit mut kehään. Tosin, ei sitä tuomari tätii tainu paljon mun urinat hetkauttaa, ku ihan siedettävänä se mun tempperamenttii piti. Tais täti tykätä tummista ja tulisista, hih... No pöydän jälkeen mä koitin sit vielä ottaa ritolat sielt kehästä ja muuteski olin pikkasen rauhaton. Arvosti se täti mua kuiteski EH:n (erittäin hyvän) arvoseks, et sais äiskä olla ihan tyytyväinen. Bozi piti Pressankanslian mainetta yllä saaden erinomaisen ja sijoittuen viel ParasUros kehässä toiseksi varasertin kera. Hyvä, Bozi.

Äiskä mietti siin kehän jälkeen, et mikä meni pieleen ja pääty siihen, et joko mulla on kehäväsymys tai sit mä vaan stressasin, ku seki stressas. Jos ette kerro äiskälle, ni mä voin paljastaa, et suurin syy mun käytökseen oli se, et Antero laiskotteli siel häkissä ja sillä oli suussa MUN tigru, MURRR... Vähemmästäkin sitä mopsipojan pasmat menee sekasi (Antero: voi Tyyne, jos sä oisit ollu siel häkissä mun kaa, ni Fontero ois saanu ihan vapaasti tehä tigrulleen mitä ikinä haluaa, ku meil ois ollu paljon mukavampaa tekemistä, pusipusi).

Vihdosta viimein me sit lähdettiin kohti kotia ja Bozi isäntineen tuli meille matkaseuraks. Mä lainasin Bozille mun yksiöö ja hyvin näytti Bozi siel viihtyvän, ainakin kuorsauksesta päätellen. Kotiin ku päästiin, ni mä olin taas komea oma itseni eikä hilseestä tai urinoista ollut tietookaan. Nyt mä tiiänki miten pitää tästä lähtien hulluu eiku äiskää jännityksessä, ku mennään seuraaviin näytelmiin. Ei kannata äiskän pitää itsestään selvyytenä, et kaikki menee kehässä just niinku se haluis, hih...

Mut hei, me lähetään ettii uusii kujeita, et ettikää teki. Tos ois vielä toi arvostelu iskän ottamien kuvien kera. Siin arvostelussa saattaa olla jotain omalaatuisuuksia, ku ei niist kaikista sanoista saanu selvää vanha erkkikään, niih...

Ligita Zake, Latvia

Correct type, compact body. Needs broader muzzle. Nice eyes. Could have straighter topline. A bit sloping croup. Broad deep body. Correctly angulated. Movement & temperament ok.


4 comments:

Bozi said...

Tervehdys Mister President!
Täytyy myöntää, että uni kyllä maittoi mulle kotimatkan aikana. Eihän sitä joka päivä saa nokkaunia ottaa presidentillisessä sviitissä. Kiitos, vielä kerran.
Terv. Bozi

Mister president said...

Hih Bozi. Kiitos itelles matkaseurasta. Sä voisit nyt sitä "sviitiä" kokeiltuas, tehdä noille meen kaksjalkasille pienii parannusehdotuksii siihen luukkuun esim. jääkaappi täynnä makkaraa tai jotain muuta sellasta, hih...

Guru, jengin stara said...

Helou! No just, ei aina viitsi, ei kukaan, kun kuskaillaan pitkin poikin ja etenkin, kun toinen vaan viettää luppoaikaa ja vetää nokosia ilman esiintymisen paineita. Sanoihan se täti, että sun temperamentti ja liikkuminen on ok, et sä ihan kauhee ollut.

Ensi kerralla parempi onni ja pokaali kotiin.

Mä tein eilen aamulla pikavisiitin näyttelyyn, tapasin tuttuja ja pistin tassut ristiin, ettei ollut pakko viipyä koko päivää ja kiertää kenttää ja seisoskella asennossa pöydällä. Mirkku toimii meillä mannekiinina taas kai viikon kuluttua, mä olen kotolaisena.

Olipa ihana aamu, tehtiin pitkä mettälenkki ja liikuntaa kaipasinkin, kun sadepäivinä ei menty lähinokkosia kauemmas. Mirkku jyrsii mun tuolin uloketta, en käsitä, kuinka se jaksaa, kun ei muovin luulisi maistuvan yhtään hyvältä. Pääasia, ettei se ole mun poskia jäytämässä.

Mun pitäis siirtyä tästä, että äippä pääsee pyyhkii näppäimiltä meidän karvoja. Se aikoo hommata dysonin vielä tänään, saas nähdä, imuroiko se meidätkin. Eilen furminoitiin ja tuli kivan kevyt olo.

Mister President said...

Moikka Guru!

Juu kai se täti oli vähän natsi, kun se avas mun suunki sen verran kovakourasesti, et pakko siin oli urista. Ja kai sen mielestä toi urina sit kuuluu tohon tempperamenttiin. Ja totta oli, et mä liikuin hyvin, ku koitin vetää kunnon spurtit pois sieltä kehästä, hih…

Mut ei se työnteko tohon loppunu. Iskä ja äiskä raahas meet eilen moneks tuntii mätsäriin ja se oli mulle osittain hyvin traumaattinen kokemus. Mä pahaa pelkään. et Antero viel pulisee siit tääl blogissa, ku mä en pysty turisee siit sanakaan, nyyh…

Meillä toi dysoni on ollu kans kovassa käytössä, ku mulla on sellanen karvanpudotusaika. Äiskä ei yhtään tykkää siitä, et aattele miten tyhmä se on. Totta kai kesällä on paljon mukavampi olla, ku ei oo koko turkki lämmittämässä. Ei se äiskäkään kesällä turkki päällä kävele, en ainaka usko, vaiks ei siit koskaan tiiä.

Nyt mä lähen ansaituille komistusunille ja koitan unohtaa kaikenmaailman näytelmät ja show bisnekset. Äiskä kyl varotti, et ens sunnuntaina taas mennään, MURR… Voisiks mä karata sun luo piiloon, ettei taas tarttis keikistellä jossain ihme kehissä?