Sunday, March 15, 2009

Voiko ihanammin päivän enää alkaa...



Krooh, krooh... hyvää huomentapäivää tai ihan niinku iltapäivää kaikki kanssaeläjät. On se niin maan mainion kivaa, ku kerrankin sai nukkuu unensa ihan loppuun asti, jippii... Eilen mä jouduin kyl herää jo ennen kukon lauluu, mut sellasta tää Pressan elämä on. Pitää edustaa siellä sun täällä, ni jää noi komistusunetki vähän vähiin, niih...

Oltiin siis eilen Tampereella näyttelemässä, enkä muuten nähny yhtään mustaamakkaraa, vaiks kuin koitin niit ettii, MURR... (äiskä: oisit Fontero kattonu peiliin). Oli tosi kiva keikka, ku nähtiin kauheesti kamuja ja Anterokaan ei ollu mua häirittemässä, ku se meni Sammy Q:n ja Satusen luo hoitoon, ni sain sit kerranki olla niinku kaksjalkasten keskipisteenä, hih...

No näytelmä oli ja meni ja EH:na (erittäin hyvänä) mä sielt kehästä ulos lensin, vaiks mun mielestä mun ja Jennan esitys oli ainaski tuhat kertaa parempi, ku niitten, jotka tuol teevees tanssii joittenkin tähtien kaa. Ei oo ruottalaisilla silmää mieskomeudelle, turisen mä. Ja voi kauhistuksen kanahäkki, mitä mulle siel sanottiin. Ois kuulemma jonku dieetin paikka, siis aatelkaa, mun siis pitäs alkaa säännöstelee mun syömisii, mikä ei sit sovi olleskaan mun luonnolle, niih...

Ja oli mulla muuten vähä hauskaa, ku noi mun kaksjalkaset luuli, et Antero itkee niitten perään siel hoidos, mut ei se ollu moksiskaan. Oli käyttäytyny ihan mallikelpoisesti, mitä ny oli ohi mennessä kaatanu Satusen kahvit sen päälle, hih... Kyl toi velipoika osaa...

Ja sorge kamut, vaiks mä oonki nimittäny itteni kansainväliseks kielivalioks, ni en ees viitti yrittää kirjottaa sitä mun arvosteluu, ku oli sen verta sekava, et ei siit saanu selvää vanha erkkikään. Olin mä kuiteski ihan kelvollinen Mopsi sen ruottalaisen Yvonne Larssonin mielestä.... Antero: Lopeta jo Fontero noi kootut selitykset, ny on mun vuoro...

Antero: Hei mun Rakas Tyyne. Se, et mä en menny näytelmiin, johtu vaan siitä, et halusin olla sulle niinku ikuisesti uskollinen. Siel näytelmis ku noit naisii piisaa, ni annoin Fonteron hoitaa ton Don Juan homman (oli se kuulemma pussannu Mirkkuuki, hih..). Ei vaiska, mun rakas mussukka. En mä ois nähny muuta ku sut, siis mun päiväunissa, sä niin etäinen kaunotar *iso huokaus*.

No niin Antero, koitas välillä herätä niilt uniltas ja lähe polttaa rasvaa mun kaa. Siis, jos mun linjois kerta on jotain vikaa, mitä mä en kyllä usko, ni eiköhän siihen auta sellanen pienen pieni mettälenkki, et eiku menox...

Mirkku, miten ois pikku pusu?


Vaiks oonki kansainvälinen kielivalio, ni en mäkään kaikkee osaa suomentaa :(



Minäkö muka lihava, no way...



Älä äiskä näytä sitä. Mä en haluu tietää mitä siinä lukee.



Älkää kaksjalkaset valittako istumapaikkojen puutteesta. Mulla sentäs on neljä väsynyttä jalkaa, et repikääs siitä ;).

13 comments:

Anonymous said...

Aika törkeesti sanottu, sun komeasta kehosta...eipä tainnu se tätsä tietää missä asemassa oot mopsimaailmassa ;)

Anonymous said...

Hih.. Jennan ois varmaan pitäny vihjasta, et ny se täti pääsi kopeloimaan ihan niinku pressaa..

Anonymous said...

Hej på dej, Fonzie! Meillä oli mukavaa, vaikka olikin ahdasta ja pitkästyttävää välillä eikä meidän ihmisillä ollut rentouttavaa häkkimakoilu/huilausmahdollisuutta.
Me kuitenkin esiinnyttiin hienosti hihnassa ja toteltiin Jennaa ja oltiin kunniaksi rodullemme. Ja tavattiin uusiakin mopoja ja saatiin lihapullia ja ruåtsalaiset arvostelut, joten kyllä oli kansainvälistä menoa.

Mulle toi oli ensi suudelma muilta kuin Gurulta, joten huippuhetki mopsitytön elämässä. Onneksi kamerataituri Fifi ehti ikuistaa tapahtuman. Puss och kram, kärä Fonzie!

Anonymous said...

Mirkku, min kärä vän. Mä ihan punastun, kun aattelen meen pussailuu. Oot sä kyl tosi lutunen mopsityttö, ku saat mopsipoikaparan pään ihan sekasi ;). Anteroki oli ihan ihmeissään, ku löysi musta uusii tuoksui. Tais olla vähä pikkasen niinku kade.

Pussaillaaks taas ens kuussa Lahdessa? Riiviökin on sillon paikalla, mut en mä päästä sitä sua häirittee, et oo rauhassa ;)

Pusutellen Fontero :D (och samma på svenska)

Anonymous said...

Kiitän luontoa siitä, että vältyn moisilta koettelemuksilta, kuten näyttelyt. Kotona oli ihanan rauhallista, sain olla koko päivän omissa oloissani ilman mitään häiriötä, mitä nyt Antti tulla tupsahti meille luullen, että minulla olisi kauhea hätä - ei mitään hätää, mutta käväisin ulkona, ettei tullut turhaa reissua hänelle.

Fonzie, mä lohdutan sua, että jouduin itsekin vuoden alussa rajoitetun ravinnon kurimukseen. Vakuutan, että siihen tottuu, vaikka ensin oli aika kettufiilis, kun muroannos pieneni ja neusiivu oli puolet entisestään. Sitten vielä lenkit piteni ja mentiin pitkin metsää ja rinnettä alas ja ylös. Äippä läähätti, mutta päätin, että tämä poika ei ja lisää faarttia vaan. Köykäisempänä muuten jaksaa paremmin. Eikä me muuten mitään läskejä olla, me ollaan miehekkäitä ja meillä on vahva ruumiinrakenne, tyhmää väittää lihavaksi. Olikohan se tuomaritantten kovin soukka itsekään? Olisitpa ehdottanut sille, että katsoo oman kroppansa ensin, ennen kuin alkaa huomautella muille. No,naiset ei aina ymmärrä, mitä suustaan päästävät.

Mirkku oli niin innoissaan kertomassa, että Fonzie sitä ja tätä, että alkoi jo vähän kyllästyttää. Se ei ole kovin usein lähietäisyydeltä tavannut poikia, joten tää oli niin ekstraa sille. Nyt se odottaa jo uutta näytelmää että pääsis näkemään vaikka sinut siellä. Miltä tuntuu olla perin suosittu?

Meidän äippä tykkää musta ja mä siitä ja mulle passaa näin. Anterolle terkut!

Muutes, pyysin Mirkulta kivoja tuliaisia ja toiko se mitään, eipä tietenkään! Väitti, ettei siellä myyty mitään kivaa, mistä mä olisin pitänyt. Keksiköhän se tuon omasta päästään?

Anonymous said...

Milla Mäyräkoira täältä Hyvinkäältä tervehtii Fonzieta!
Olin siellä Tampereella eilen minäkin, tosin tällä kertaa kasvattajan mukana. Olin jo etukäteen päättänyt, että en taatusti hievahdakaan pentukehässä mihinkään suuntaan; sillä systeemillä saa nimittäin paljon nameja ja huomiota kun heittäytyy hankalaksi. Mutta sitten se kasvattaja laittoi minun kaulaani entisen pehmeän näyttelyhihnan tilalle sellaisen kettinkihihnan, ja voi vitsi, että multa menikin sitten pasmat sekaisin. Mun kaikki energia menikin kehässä sen hihnan ihmettelyyn ja siinä sivussa tulin epähuomiossa esiintyneeksi ihan kelvollisesti kehässä. Sain KP- ja ROP-ruusukkeet, mikä ei kuulunut ollenkaan suunnitelmaani. Kaikki olivat ihmeissään tapauksesta eikä vähiten meidän Mami, joka eilen illalla haki mut takaisin kotiin.
Mutta noin käy joskus, seuraavalla kerralla yritän olla tarkempana!

terveisin Milla Magia
www.jademilla.net

Anonymous said...

Moikka Guru kamu!

En mäkä noist näytelmistä kauheesti piittaa, ku siel on niin ahastaki, et alkaa ihan ahistaa. Mut täytyy kai tolle äiskälle olla ees välillä niniku mielin kielin :).

Karu totuus muuten valkeni mulle tänään, ku mun ruokakippo oli kutistunu. Ei tää voi mennä näin. Sä ja mä ollaan salskeita nuorii miehii, ni kai meis pitää olla muutaki ku luuta ja nahkaa (Antero ei sit kuulu meen kastiin). Ja oishan se tuomaritätiki voinu muutaman gramman laihduttaa, et silleen...

Mä oon muuten vähä haikaillu sen Mirkun perään. Oli kyl silleen näpsäkkä typy, et vois tavata vaiks kuin usein. No viimeistään sit ens kuussa Lahdessa voisin taas vähä muiskauttaa, hih...

Noista tuliaisista piti viel turiseman. Ny on kyl Mirkku ollu niin tykästyny minuun, ettei oo nähny, mitä kaikkee kivaa sielt löyty. Mut sellasii naiset on ;)Koita kamu kestää. Kyl tää taas tästä... Ja pusuterkut Mirkulle :D

Anonymous said...

Milla upeeta... Kato kuule ketjut on melkein sama asia, ku ne naisten himoitsemat timantit, et niitten eteen tekee vaiks mitä. Ooks jo leuhkinu Jadelle, miten hyvin sulla meni?

Mä joteski luulen, et tullaan tapaamaan, sit ku toi kesä koittaa, et anna vaan palaa samaan tahtiin...

Terkuin se seinää päin juossut Fontero ;)

Anonymous said...

HEH!
Mä vähän luulen et tein äiskän puhelin oli koko ajan kepon taskussa et se ei päässy soittelemaan meille perään :D
Mutta kyllä sä Antero sen verran mallikelposesti olit (mitä nyt parvekkeen oven ikkunassa on naamankuva) et, jos joskus toistenkin haluat kyläilemään tulla ni senkun vaan...

Talviterveisin,

Sammy Q

Kerttu said...

Fontero!

Tulin vaan kertoo, et musta (ja äidistä) sä oot tosi upee ja komee miäs, sano se tuomaritäti sit mitä tahansa.

Antero, kiva, et olit päässy kyläilee. Musta kylässä on aina hauskaa, ku siellä saa ihan jakamattoman huomion osakseen :D Ja sit sieltä löytää kaikkia uusia hajuja ja jänniä paikkoja, johon työntää nenunsa.

Toivottavasti minä ja äiti päästään tanssimaan teidän kanssa tiemme tähtiin ens kuussa!

Pusuja kummallekin,
Mimi

Anonymous said...

Helhou Sammy Q!

Mä tuun teille koska vaan, ku kyl ne teen kotiolot aina näyttelyolot voittaa ;).

Terveisin Antero

Anonymous said...

Hih Mimi, ny mä ihan punastun ;). Tanssahdellaan sit Lahdessa oikeen vimosen päälle.

Muuten, ihan hirveesti onnee 2-vuotispäivän johdosta multa ja noilta mun alamaisilta.

Anonymous said...

Cabiza moikka!

Mainosta on laitettu eteenpäin. Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen, miten löysit tämän meidän mopsijätkien blogin ;) ?