Wednesday, August 01, 2007

Tällaista Elämä On



No niih, niin sitä Iskä ja Äiskä sit palas työelämään ja meki ollaan jouduttu ton Andy Boyn kanssa sopeutuu taas toisenlaiseen vuorokausirytmiin, ku enää ei sit kukuta yömyöhään ja aamullaki meit häiritään jo ennen kukonlauluu. On se niin väärin, turisen mä. Anterolleki tos just turisin, et tälläst se elämä sit niinku normaaliolois on. Pitää vaan ottaa rennosti, ni kyl se sit siitä, vai mitä? (Antero: no juu, kaikkeen kai tottuu, luulisin)

Hyvin meil on kuiteski sujunu ja Andykään ei oo kämppää säpäleiks laittanu. Muutamii hutipissoi lattialt on kyl löytyny, ku eihän toi Ipana voi sellaselle lehdelle asioitaan tehdä, mis jo yks liri tai pökäle sattuu olemaan. Johtaja AHU on käyny meit päivisin moikkaamassa ja ruokkimas, ku Iskäl on viel tää viikko sellane epänormaali (Iskä, sä et siis oo epänormaali, ainakaan yleensä), et se ei ite kykene meist päivällä huolehtii. Kiitti vaan Arska, kyl me palkitaan sut täst hyväst viel ruhtinaalisesti. Miten ois vaiks purkki Cesarii ;)?

Ollaan muuten oltu Andy Anteron kaa jo kimppalenkeilläki. Tänäänki aamulla töyssyteltiin niin komiasti, että. Tosin toi Ansku on välil sellane vapaamatkustaja, ku Äiskä sitä osan matkaa kantelee sylis. Mut pääsen mä kyl sit välil iha privaattilenkilleki, ku ei Ansku viel kauheen pitkää matkaa viitti tassutella eikä Äiskäkään sitä kilometri tolkulla jaksa sylimopsina pitää. Muuteski must on kivempi olla niinku Äiskän kaa kahesteen, ku Antero ei ymmärrä viel mitään MUN pissakakkarutiineista. Siinä ku mä nostan jalkaa, ni Ipana työntää tietty päänsä alle, et varmaan pian siit tulee varsinaine pissapää ja sit ku mä oikeen kunnolla ruopasen, ni Ipana luulee mun leikkivän ja käy sit kiinni ku sika limppuun. Koskahan se tajuu, miten noi vessahommelit kuuluu oikeen hoitaa.

Iskäl ja Äiskäl oli eilen muuten joku sellane hopee jutska. Joihinki häihin se liitty, mut en mä oikeen tie mikä se oli. Andy koitti niille laulaakki (äiskä: niin koitti ja varsinainen ulina-aaria se olikin, kiitti vaan Andy), mut tälläsena vanhana Idols tähtenä täytyy kyl turista, et ei oo Andy Boylle ihmeempii laululahjoi suotu, et ois paree pysyy ihan vaan pulinalinjalla.

Tietteks muute mikä meen Äiskäl oli polvitaipees? No siel oli PUNKKI! Juu ihan totta. Ei oo Äiskä näköjään käyttäny punkkipantaa tai muutakaan ehkäsyy, ku sellasen joku lekuritäti oli sielt tänään löytäny. Ihme et maltto ny jo tost "lemmikistään" luopuu, ku se patti on sen jalas ollu jo juhannuksesta asti, hmm... Me voitaski järkät Äiskän kaa vaiks sellane skaba, et kummal meist on tänä kesänä enempi punkkei. Täl hetkel onki sit tasapeli 1-1.

Ja sit viel sellane jutska, et Andy Antero joutuu pikkuhiljaa töihin. Eilen Äiskä kaivo esiin Andyn oman näyttelytaluttimen ja ne teki muutaman kävelyharkan ihan silleen meil sisällä. Voi että, ku mul oli hauskaa. Ei taida Andy Boy tietää mihin se onkaan joutumas, hih, hih… Äiskä ilmottiki sen jo johonki Hyvinkään pentunäytelmään, ku oli sitä mieltä, et parempi laittaa äkkii ilmotus sisään, ettei pääse menemään pupu pöksyyn. Ja ny ton Anteron on sit vähä niinku pakko harjotellaki, ku ei se sen meno oikeen näytelmäkelposelta vaikuttanu, ennemminki se oli ku loikkiva jänis (Antero: Enkä ollu, PYH. Ite oot oikee rusakko). No niin, taas se alkaa isotella. Paras käydä laittaa se ruotuun, ettei ihan mahottomaks ala, et morjenttes sit vaan taas…. No niin Änkkä KänkkäRänkkä. Paas olee kunnolla tai mä näytän sulle mistä pienet Mopsi Ipanat on tehty (Antero: Punkkiäiskä apuaaaa... Isoveikka kiusaa….)

4 comments:

Anonymous said...

Tyttöjen puolesta, kiitos kirjeestä! Luen sen niille puhelimessa. Aivan ihana postimerkki ;)

Kun sillä äiskällä punkki oli jalassa, niin kai sai sellasta "lisälomaa", jotta voi viihdyttää teitä?

Anonymous said...

Pyh, ei se mitään lomaa saanu, ois varmaan täytyny olla punkki päässä niinku mullakin. Mut haava sil ny on jalas, eikä sitä voitu ees ommella, ku on niinku tulehtunu.

Juu ja tytsyille paljon terkkui ja kaukopusuja sinne mökille(Antero: multa kaa). Suus kii Ipana, tytsyt on mun!

Anonymous said...

Ihana turina. Nauroin ihan kippurassa. : D Iipon blogi, kun vieläkin ammottaa tyhjyyttään. Pitäisi sinne viime viikonlopun pikku siivoussatuilu kirjotella, mutta jostain on nyt tarttunut kovin patalaiska olo. Onnea muuten hopeahääpäivälle (jos se nyt niin oli). : >

Patalaiskuuden lisäksi tähän tyttöön on tarttunut järkyttävä koirakuume. Toinen mopsi tarttisi saada ja vipinällä. Tässä jossain oli kohta 4 -vuotias myynnissä, mutta sitäpä oltiin sitten kyselty jo ennen minua. Nyt tässä kyselin yhden kuukauden ikäisen pojan perään, mutta alkoi hiukan epäilyttää, kun luin nyt noita Andyn touhuja. Tässä enää kesälomaa viikko jäljellä, niin eipä taida onnistua. Ei kai pentua niin pienen ajan jälkeen voi yksin jättää? Ja minulta kun ei noiden pentujen saralta ole minkäänlaista kokemusta..

Ehkä vaan parempi odottaa ensi lomaa tai sitten aikuisen koiran myyjiä, eikös juu?

Pojat said...

Morjenttes,

Kiitti vaan noitte hömelöitten puolest onnitteluista. Kyl se sellanen hopee hääpäivä oli (on ne kyl iha ikäloppui).

Joo, toi Mopsikuume se on kuulemma ihan hirvee tauti ja siitä ei parane ees lekuris, vaan ainoo hoito on se toinen Mopsi (äiskäki höpisee jo jotain kolmannest, mut mä ja iskä turistiin sille, et top tykkänään). Iskä ja Äiskä sai muute ootella aikas pitkään ennen ku toi riiviö meille muutti asuu, mut oikeesti se oli iha hyvä, ku oli sit ainaski sata varmaa, mitä ne oikeen halus (ois voinu kyl kysyy munki mielipidet, ku mä oisin tietty halunnu sellasen hemasevan donna Mopsin).

Mul ei oo ny kokemust, ku tosta pennust ja kyl me ihan hyvin toimeen tullaan, mut vielä koittaa aika, et mä maksan kaikki kalavelat korkoineen tolle Ipanalle. Antaa sen viel vähä aikaa kasvaa ja sit mä isken, WUH. Vanhemman Mopsin kaa mul ois varmaan tullu heti sellane pikku pikku valtataistelu, mut kyl kai se paljon on luonteestaki kii. Mä oon sen verta hyväluontonen, et mä varmaan sopeutuisin Mopsiin ku Mopsiin, mut sellasil kovemmil tyypeil voi tuottaa vaikeuksii.

Mä oon kyl sitä mieltä, et hyvää kannattaa ootella ja sit ku se oikee kohalle osuu, ni sit se on niinku menoo...