Tuesday, June 03, 2008

Itku pitkästä ilosta

Ai mutko syöstäis pressanistuimelta? No way!

Nyyh, niin sit siin kävi, ku ehdein ton Antero pojan niiskutusta ilkkuu, niin nyt oon ite samas vaivas ja Antero sen ku porskuttaa terveenä. Ois pitäny vaan pitää suukku kiinni tai ainaski pysyy kilometrin päässä velipojasta, ni ois voinu tästäki riesasta välttyy.

No eipä silti, oon mä jo paranee päin ja enhän mä voi saikullakaan olla, ku Antero uhkaa syöstä mut Pressanistuimelta. Niinpä laitoinki sen sitten eilen komentoon.

Mä oon yleensä aika lempee ton pojun suhteen, et se saa käydä mun ruokakupillaki ja silleen, mut yhtä asiaa mä en siedä. Siis musta MUN pitäs olla ainoo joka täs huushollis saa noita ydinluita ja mitä tekee äiskä? Antaa sellasen Anterollekin. Oisitte nähny minkä loikan murinoitten kera mä tein, ku hain sen luun pois Anterolta ja siinä sit sen jälkeen vahdein niit molempii luita. En mä oikeestaan kumpaaka pahemmin ees maistanu, mut ei maistanu Anterokaan. Riitti et mä kerran sitä mulkasin, niin jo meni poju kiltisti nurkkaan häpee. Aikani mä niit luita sit vahdein ja vähä lopulta maistelinkin ja sitten kun MULLE sopi, niin Anteroki sai omansa. Kyllä kattokaas joku järjestys pitää olla ja kyl mustaki potkuu löytyy, vaiks ainaska äiskä, ei sitä aina usko.


Fontero, joks mä voin tulla pois täält nurkasta?

Arvaatkaas muuten mitä toi Antero teki yöllä kolmen aikaan? Meil ku on yöllä tuuletusikkuna vähän auki ja sielt ulkoo sit kuuluu tota linnunlauluu, ni pitihän Anteron liittyy siihen kuorolauluun. Siinä se keskellä yötä hakku ja oli siin sit mun kiva yrittää nukkuu. Onneks iskä oli mun kaa samaa mieltä, et toi peli ei vetele ja Antero saikin häädön olkan puolelle nukkuu tai mitä se siel sit tekiki. Oli aamulla kuulemma ollu pikkasen loukkaantunut moisesta kohtelusta.

Mut jottei tää ny ihan Anteron morkkaamiseks menis, ni on siin hyviiki puolii. Kovinhan yksinäistä olis mun (ja Tyynen) elämä ilman tota Anteroo ja sen tempauksii. Ja kukaanhan ei voi olla täydellinen (paitsi mä melkein, HIH...)



Sopiiks, et pysyt siel omalla puolellas, Fontero?


Mukavaa viikon jatkoo vaan kaikille toivottaa edelleen tiukasti vallan kahvassa oleva ja pysyvä Mister President Fontero ja alamainen Antero.

12 comments:

Anonymous said...

Restentti sul on mun luonto, meinaan tos luu-jutussa :)

Anonymous said...

Jee, pojat, moro vaan!Jahas, että nuha tarttuu, se on selvä, mut teil on lääkintämestari, joka osaa homman.
Noista luu-asioista sen verran, että meillä Aa tuppas olemaan se, joka määräs munkin luusta ja meil oli tilanne 2 - 0 Aan hyväks usein, eli mä katselin, kun se mun luuta lussutti.Nyt mul on oma luu ja luultavasti Mirkku ei heti jäystä luuta, kun se on niin pieni, ettei sen suuhun edes mahtuis. Pidä, Antero, puoles, kyl Fonzie antaa sulle sun, kun se vaan ensin kiusaa vähän.
Teil on komea peti, mä en vaan osaa nukkua ku viekussa, ehkä mä voisin sit opetella, ku Mirkku ei saa tulla viekkuun pitkään aikaan ja nukkuu omassaan, niin ehkä mä kans.Onks teil vielä se linna? Jukra, se oli komea!
Tulin just hakemasta pyykkejä narulta, tekis mieli vähän jäytää lehmänpeffaa, siitä jo hahtuvaa tulee hiukan ulos. Tervehdys vaan, mun tarttee mennä kun meil oli äipän kans omenastakin joku puhe, ettei se vaan mene salaa syömään.

Anonymous said...

Hyvä Antero, anna vaan laulujen tulla-hyvä että säestät lintuja ! Minä (siis HUGO) laulaa luritan MTV'n tahtiin välil. (Äippä: tossa se on, toi jäbä laulaa).

Ydinluu sota tiedetään (täällä niitä ei olla nähty kuukausiin..siis luita) Pidä Fontero puolesi !

Juu ja pojat: siitä maalaamisesta.. mustaan turkkiin sopii oikein mainiosti valkoiset maalimeikit. Koettu on (.. ja oisko taas Hugo..).

Jos maalijekut ei riitä, voi tehdä kuten meidän Hugo poika (taas.. oikeen eemeli..) Söi huulirasvan ja pasko koko huusholliin päivän aikana niin et ei pysty kuvailee...

Se on moro gamut - äippä vie meidät ny tonne mestoille kiusaa sorsia !

/Abe ja Hugo

Pojat said...

Heipparallaa kamuliinit!

Tultiin just, ainakin näillä erii, viimeisestä höyrystyksestä. Elämä hymyilee, henki kulkee ja nenätkin on ihan siedettävät, HIH...

Symppy, ai vaan luujutuis? Kyl mä luulen et meis tota tempperamenttii löytys muuteski, jos sä vaan antasit mun näyttää, IIK...

Voi Guru, kyl sulla on tulossa tosi ajat, kun Mirkku muuttaa teen ruokakuntaan. Se on aluks niin pieni, niin pieni, ihan niinku Anteroki oli, vaiks ei enää uskos, ni ei se meen miesten luita vie, tai ainaski mä luulen niin. Ja viekus meki ain halutaan olla, mut päiväs aikaan pitää uhrautuu tolle omalle pedille.

Kyl meil se linna on ja se onki varsinki Anteron mieleen. Se on vaan jo pakattu, kuten paljon muutaki, et ollaan vähän niinku hukassa, mis oikeen mennään.

Oikeen makoisaa omenahetkee paratiisiin (nauti olostas, ku pikku naskalit ei oo vielä kotiutuneet). Ja oo Guru varovainen. Sillon ku naiset tarjoo omenaa, ni voi sattuu mitä vaan (hih, isot pojat kerto Aatamista ja Eevasta).

Abe ja Hugo, hih onneks äiskä ei käytä huulirasvaa. Vois olla, et silt menis hermo, jos laitettas samantien paikka siivouskuntoon. Me ei sit kuulemma päästäkkään maalaamaan. Äiskä ei kuulemma ehdi vahtii mis me viuhdotaan ja päättiki laittaa meen Zugulle hoitoon. Höh, pitäähän meen olla mukana alusta asti.

No kuiteski, muutetaan tai ei. Onneks on kesä (Antero: ja linnut laulaa ainaski yöllä), ni ei ku porskutellaan :)

Anonymous said...

Terve kamut!
Pikaista paranemista pressalle, ei oo kivaa olla virkaistuimel kipeenä, kun joutuu pitää paikastaan kynsin ja hampain kiinni!
Ja Antero, vitsit sä oot tajunut elämän tarkoituksen, LINNUT! Ne perkeleet laulaa aina parhaimpaan uniaikaan, no pakkohan niille on huutaa et menkää muualle haukkuu, mut sit nää kaksjalkaset vetää kauheet herneet nenään; ei aina ymmärrä. Mun lempparit on noi varikset, ne kun lentelee lenkil tai ikkunan edes niin mähän tietty huudan niil pää punasena. Tuol vanhas paikas oli viel kivempaa kun ne lenteli ihan ikkunan korkuudel. PAri kertaa jopa yks istu siin sähkölangoil ja huuteli mulle hävyttömyyksiä!
Koskas tuutte tarkastaa nämä lintumaastot?

Anonymous said...

Morjenttes vaan Herra Oscu!

Kiitos toivotuksista, kyl täs päivä kerrallaan mennään ja parannellaan. Hampaat vaan alkaa olla kipee, ku tota virkaistuinta saa puolustaa.

Toi Antero on tosissaan löytäny noi linnut. Taitaa senki lemppareita olla varikset, mut kyl sille muutki rääkyjät kelpaa. Yrittää se niitä tuol ulkona välillä kiinniki, ku ei tajuu, et ne osaa lentää ja Antero ei. Mut täytyy turista, et aika pahaa pulinaa toi Antero niille vääntää, et ei jää hopialle ääntelykisas.

Pitääpä kattoo minne tuuli linnun tai siis meiät kesän mittaan kuljettaa. Pakkohan sitä on ne Varsinais-Suomen linnut pongata ja sun huonees Oscu kaa. Nyt meil menee kaikki aika turhanpäiväseen tavaran vahtimiseen ja kadoksissa olevien työkalujen etsimiseen, mut eiköhän tää tästä hellitä kuin myös nää sairausvaivat.

Ai niin Oscu, anna sille Jennalle oikeen sinut synttärihalit meiltä. On se niin kiva viettää oikeita vuosipäivii, eikä mitään kuukautisia kuten meen Antero ;) (auts, mullahan on tänään kuukautiset, ku täytän 35 kuukautta, hih…)

Terveisin Presidentti alamaisineen

Anonymous said...

Mä tajusin just olevani outokoira: meil kipittää oravia pitkin parvekkeen reunaa, enkä mä noteeraa niitä ollenkaan. Pihan yli juoksee mua isompia jäneksiä, eikä nekään herätä mun mielenkiintoo. Fasaaneja tepastelee meidän tontilla kans ja yks päivä äippä käski mun katsoo sellasta, se on niin värikäskin, mut en viitsiny kääntää päätä. Mä siis en ole eläinystävällinen, kun muut lajit ei herätä mitään intressiä.
Sitten, kun joku naapuri kulkee pihalla, mä räksytän ikkunas pitkään tai muksuja menee tosta ohi, mä olen siis erittäin omituinen otus. Voi mua!
Sitten kun teette Varsinais-Suomikeikan, niin mulla ois tarjottavana oma seurani ja mahdollisuus tutustua Mirkkuun, jos se on jo sillon meillä. Ja äippä lupas tarjota teil kaffetta ja luita, niin että tervetuloa tänne!

Pojat said...

Oops, juu Guru, jotain outoo sus lienee. Sus asuu varmaan jokin pieni eläinaktivisti, et sä et haluu miteskä pelotella muita eläimii. Tai sit sä vaan oot yksinkertasesti niin fiksu, et toisin kuin me, sä tajuut ettei se haukkuminen kannata (kaksjalkasii ny saaki haukkuu, et tietää ettei pistä nokkaansa väärään paikkaan väärään aikaan).

Voi hitsi, heti ku me saadaan meen hömelöt lähtee meit kuskaan, ni tullaan. Siit onki pitkä aika, ku ollaan viimeks Gurppa sut nähty. Millonkans Mirkku kotiutuu? Me ollaan menos heinäkuussa yks lauantai Ypäjälle ja jos noi vaan suostus, ni voitas lähtee ajelee sen kautta takasi päin. Jos vaiks nähtäs Oscu ja Carlaki sillon. Ai niin, äiskä käski kysyy, et onks Ypäjältä Saloon kauheen pitkä matka?

Anonymous said...

Mun äippä ei tiedä, kuin pitkä matka, mut usein se itse katsoo Enirosta, jos joku paikka on ihan outo. Mirkku tulee jotain heinäkuun alussa, et varmaan se jo meil on kun tulette. Mä odotan ihan kauheesti teidän näkemistä, en kunnol muista enää ,kun olin aika pieni kun nähtiin ja Anterokin oli.

Me oltiin Jennan syndekaakul ja isot taas vähän kiusi mua, nyt lepo tekee hyvää.

Pojat said...

Ei sielt Ypäjält oo ku jotain vähä yli viiskyt kilsaa Saloon ja vähä me iskää jo suostuteltiin, et homma on sit sil selvä, jos vaan paikalla ootte. 19.7. ollaan siel Ypäjän näytelmis, et silleen. Ihkuu, et nähtäs se pikku neiti, ku meil on sit silmää nais- tai siis pentukauneudelle. Ja ihkuu nähdä Guru kaa ;).

Antero oli siis varmaan sellanen Mirkun ikänen, ku viimeks Gurun kaa nähtiin, et nyt Guru saa sit todeta, et kyl ne vauvat kasvaa.

Palaillaan asiaan.

Oscu, ooks sä ja/tai Carla tulos sinne Ypäjälle? Nährääks siel vai Salos?

Anonymous said...

Meil on noi muorin viiskymppisten juhlat sillo edeltävä päivänä, et tuskin toi Jenna jaksaa lähtee roudaa meit ypäjälle. Tarvii laittaa sille toivelistaan et se ilmottais meidät sinne jos kert tekin ootte siel edustettuna mut tonne mossulaan ainakin tullaan teit kattoo, ellette te tuu sit meil. Guru voi kertoo kun me pässin kans aina nauretaan sille, kun Jenna pukee sil poikapökät jalkaa kun se meil tulee, joka kerta viel on tyhmyyksissään lirini housuihinsa :D
Tarttee kait sitä mennä väiyy ruoka-aikaa kun se tulee tos kahdenkymmenen minuutin pääst, ettei vaa olis tänää etuajas toi Jennan kello, toivotaa nii, noi päivän vahtitehtävät kurnituttaa niin tätä mahaa.
Jenna muuten sano et se menee namikauppaa, no eihä se missää namikaupas ollu voinu olla kuutta tuntii ja haiskin niin pennult, et saa nähdä koska vanhan posket taas saa kärsii. En usko et Jenna on voinu käydä kattoo pentui ilman et siit ois mitää seurauksii.

Anonymous said...

Wau Oscu, teil on juhlii tiedos. Meil ei oo muuta ku pelkkää raatamista, nyyh...

No iskä jo lupaili, et sen kautta tultas, ku saatetaan jäädä sinne Saloon ihan yöks yksien meen tuttujen luo tai sit ei. Vaiks Mossulaan mentäski, ni pitää meen, Oscu, sun huone tulla tsiikaa.

Älkää ny sille Gurulle liikaa naurako, hih... Anterohan vois sit kans sovittaa niit pöksyi, vaiks ei se yleensä lirise, mut mist sitä tietää miten poika paran hormoonit sekoo, ku Carlan näkee.

Oscu varaudu vaan pahimpaan. Mä muistan, ku iskä ja äiskä katos pitkäks aikaa viime kesänä ja kotiin tulles hais niille pennuille, ni eipä kulunu aikaakaan, ku täällä kotona oli jo varsinainen haihammas, argh...Voisko ne ees poistattaa ne hampaat noilt pennuilta, ennen ku tuo niitä meen vanhempien herrasmiesten seuraan... Ai niin, mahtaaks noil tyttövauvoilla olla terävämmät naskalit, ku pojilla. No, nätimpii ne ainaski vissiin on, HIH...