Tuesday, February 05, 2008

Töitä, töitä ja vielä kerran töitä


Heipparallaa, taas tää Pressa täällä tallaa... Eiku siis Mopsien oikeesti, oon sit aloittanut virkaurani ton henkilökunnan palkkaamisella. Tuli tos Anteronki kaa solmittuu ihan sellanen virallinen virkasuhde, et jos se ny alkais mua edes pikkasen kunnioittaa, ku oon kuiteski niinku sen työnantaja.

Naiskauneuttakaan kansliasta ei tuu puuttuu, siitä pitävät huolen Sohvi, Sylvi, Iita ja Tyyne. Miehekkydestä, Anteron lisäks, vastaa Bozi, Aatu ja Guru (kuhan saan vaan Aatulle ja Gurulle ton työsopimuksen viel lähetettyy).

Ai niin, toi mun Äiskä, siis nykynen Äiskä Pressansihteeri, on selkävammanen ja ei sit saanu must uutta kuvaa otettuu. Rustas ny kuiteski tota vanhaa vähän uuteen uskoon, et parempi seki ku ei mitään.

Mut työt jatkukoon rakkaat Mopsikansalaiset! Palataan asiaan.

Teidän Presidenttinne Fonzie

26 comments:

Anonymous said...

Me just koitetaan tavata tota sopparia, ettei siin oon vaan mitään porsaanreikiä ;)

Pojat said...

Ei siin oo porsaanreikii, ku meen mieleen on enempi noi porsaankorvat, hih...

Anonymous said...

Me voidaan olla ton aatun kans varsinais-suomen aluevastaavat? Miltäs kuulosta!

Pojat said...

Jep, hyvä pojjaat... Työsopimukset on tulossa :).

Anonymous said...

Mun äippä on partiolainen ja sen motto on OLE VALMIS. Se on yleensä aika valmis ja mä kans, vaikka mihin. Eli: koska aloitetaan?
Tietenkin mä veli Gurun kans olen yhteisymmärryksessä ja toiminnassa.(lue: panen Gurun hommiin kun se on nopeampi)

Anonymous said...

Hyvä Aatu, sul on oikee asenne ;). Laitan noi työtodistukset tulee, niin saadaan tää hommeli ihan viralliselle tasolle. Sä ku oot muuten noin taitava delegoija, ni voisiks delegoida ton Anteron täält vähäks aikaa jonnekin, ku se rääkkää mua taas ihan kauheesti. Ei siis vieläkään minkäänlaista kunnioitusta mua kohtaan...

Anonymous said...

Arvaa tarkemman tarkastelun tuloksena, se sopimus oli melko reikänen...!? Onkohan se luotettava??

Pojat said...

On se ihan silleen viimesen päälle luotettava...

Anonymous said...

Antero vois tulla meille hoitoon, kyllä mä sen saisin aisoihin. Vaikka viikolla 8, Gurre tulee hoitoon ja isuli lähtee reissuun, joten vuoteessakin ois tilaa meille 3lle, äippä voi nukkua soffalla.

Anonymous said...

Kiitos Aatu tarjouksesta. Tuolla toi Antero hyppii jo tasatassuu, et pääsis teen kaa sängynvaltaajaks. Toi meen TyranniÄiskä ei vaan taida antaa sille lupaa lähtee, ku tulis kuulemma kauhee ikävä. Taas ei kyl ajatella oleskaan mun parasta, PÖH...

Anonymous said...

Sähän voit Fontero määrätä presidentin oikeuksillas vaikka mitä, ei siin kamalasti äiskän sanat paina!

Anonymous said...

Juu Avustaja Guru. Osuit asian ytimeen, et laitetaanki Äiskä kuriin ja nuhteeseen. Hyvin aloitit avustajan tehtävän noin viisaita neuvoja antamalla. Jatka vaan samaan malliin...

Anonymous said...

Kai sun äippä jo kerto et mä tein avustaja hommii tuol eilises koulutukses ja annoin neuvoi myös vääränrotusille! Ehkä saadaan sit ens kaudel uusittua sun pressan hommat kun nyt hoidetaan hyvin tää kausi!

Anonymous said...

Juu kyl se kerto. Sä oot Guru ansainnu jo heti alkuun palkankorotuksen.... NAM, NAM....

Anonymous said...

Mää laito sul jo sähköposti vähä teksti :)

Anonymous said...

Kiitos Avustaja Guru, mä luin sen ja hianoo tekstii oliki. Viikonloppuna sit julkasen sen tääl blogis. Laitoin sulle tänään vähä sellast etanapostii, et toivottavasti tulee perille.

Anonymous said...

Arvon ylhäisyytenne residentti Fontero ! Abe, Hugo ja hovi onnittelee ihan kauhian paljon !! Milloin on virkaan astujaiset ? Pidätkö sellaiset linnanjuhlat (äippä haluu iltapukubileisiin kuulemma)? Onko teil kans kesäasuntoo,talviasuntoo ja henkivartioita ? Pidäthän meidän (maaliskuussa) helsikiläis city moppejen puoltakin ? Ainakin ruoka-asioissa. Hugo veikka on erittäin tyytymätön murkinan määrään, vaikka on jo vähä pulska..

Oikein paljon onnea onnea uuten virkaan !

/Abe & Hugo & hönöt

Anonymous said...

Kiitos, Abe, Hugo ja Hönöt. Virkaanastujaisia (ja vaikka muitakin astujaisia, hih) pidän, ku saan ekaks nää käytännön asiat hoidettuu. Ny kaikki aika on menny, ku oon tota henkilökuntaaa keräillyt ja kansliapostii lähetelly. Asuntopolitiikka on viel vähä hakusessa, mut eiköhän me jonkinmoiset kekkerit saada aikaseks. Oon kattokaas kulkenu silmä kovana tuol pitkin maita ja mantuja sitä Mopolandian paikkaa etsiskelemässä. Sielhän ne juhlat ois kiva pitää, eiks vaan?

Muistakaa sit, ku ootte siel suuressa Cityssä, et siel on paljon namikauppoi. Sanokaa vaan Hovihönöille, et Pressa Fonzie vaatii, et jokaisen kaupan valikoimaan tulee tutustuu syvällisesti ja varsinki sisäisesti. Ja jos mutinoit tulee, ni mä laitan mun henkilökunnan asialle, HIH... Nauttikaa masun täydeltä, Kamuliinit...

Anonymous said...

Kiitos sihteerikölle työsopimuksesta! perille tuli! On tää vaa mahtava juttu kun on oikee tälläses virallises tehtäväs! Toi Jenna vähä puhu et mä meen pitkäaikaishoitoon tonne Aatulle, kun mä kuulemma kusen liikaa. Sittenhän meil on tääl yhtenäinen päämaja joten voidaan paremmin ton aatun kans hoitaa asioit!

Anonymous said...

Selvästikkin Gurpalla on huomautettavaa omista kotioloista, kun on lirut päästäny ;)

Anonymous said...

Loistavaa Guru, te kyl osaatte noi hommat yksinki, et kuin loistavaa jälkee teettäkä kahesteen.Ja kaksin aina kaunehimpi, eiks sitä niin turista. Mä muuten kiitän jo ny hyvin alkaneesta työsuhteesta. Sihteerikkö Äiskä just kokoo sun ja Aatun ja muun henkilökunnan "lähetyksii", et en mä sitäkään tääl laiskana pidä. Pidäs lippu korkeella...

Anonymous said...

Ässät ja Iso-I, jos Guru vaan on niin ilonen, ku saa asuu puputytön kaa, et pakko vähä ilopissailla.

By the way, Anoppikokelas Äiskä lähettää isot rutistukset ja pusut Sylville ihanasta kortista ja lahjasta. Lupas huomenna laittaa mopsin rinnoilleen, hih... Ja ei se Äiskä pelkästään Sylviä pussaile, vaan se on kyl silleen, et siin pusujonos mä oon niinku eka, et uskaltakoon vaan joku mua ohittaa, ni kyl mä sil näytän...

Anonymous said...

Arvon resitenttimme, oletteko Te nyt ihan satasen varmoja, että se sihteerikköäiskä ihan oikeasti sairastaa selkää, kun noin alkoi "vaivaamaan" heti, kun joutui resitentinsihteerikköhommiin... Niihin selkävaivoihin kun on niin helppo vedota.. Onko esittänyt lääkärintodistustakaan?

Täällä periferiassa on jo järjestetty astujaiset, useammatkin.. Että ollaan vissiin vähän aikaamme edellä? Mutta kai Arvon Herra Resitenttimme osaa arvostaa alaistensa aktiivisuutta ja vakavan itsenäistä otetta annettuja luottamustehtäviä kohtaan? Ja onhan astujaisten seurauksena luvassa lisää mopsikansalaisia ja nöyriä alamaisia kunnianarvoisalle mopsiresitentillemme.

Mopsien oikeasti, paranemisia sihteerikköäipän selälle!

Anonymous said...

Kansliahengetär Tyy-ne, Yes. Sä kyl osuit heti niinku asian ytimeen. Kyl muaki vähä ihmetytti, ku yhtäkkii aletaan selkää valittaa, ku pitäis alkaa sihteerikkönä olee. Ja sit viel kehtaa väittää, et ME, siis Antero ja Mä, oltas ne kivut sille aiheutettu (mä en katos aiheuta muuta ku sydänsurui neitosille, ku mun sydän on jo varattu). Ja todistuksii ei oo näkyny, ku se vetoo siihen, et mä en oo mukamas tehny sen kaa mitään työsopimusta. Vai viel työsopimusta, ku sil on muuteski mun kaa elinkautinen eiku elinikäinen YYA-sopimus.

Mut kyl täytyy turista, et sä Tyy-ne oot fiksu tytteli (oon tosi ylpee, ku oot mun henkilökuntaa). Katos vähä aikaa mä nikottelin, ku koitin miettii, et mikäs toi periferia olikaan, ku en osannu heti sitä sinne Ouluun yhistää. Mut ny se on selvää ku pässin liha, mut en mä vieläkä tiiä, mitä tekemist sillä on Oulun kaa *raapii päätään*...

Toi aktiivisuus ja vakavan itsenäinen toiminta on parasta, mitä Pressa vois henkilökunnaltaan toivoo, joten anna Tyy-ne palaa. Antero täält kans lähettää terkkui ja käski turista, et ei pistäs yhtään pahaks, jos tohon viel lisättäs pieni päällekäyvyys. Ois kuulemma heti valmis pikku, pikku painiin ;).

Ja mikäpä sen mukavampaa kuin astuminen (siis virkaan, et kai Tyy-ne muuta aatellu tai jos aattelit, ni oot kyl aika varhaiskypsä *punastuu*). Terveet Mopsikansalaiset on myös Pressan mieleen, et Eppuja mukaellen "astumaan, astumaan joka päivä astumaan ja kun ilta on niin vielä lisää astutaan..."

Äiskä on jo silleen normaali (jos se ny koskaan ihan mikään normaali on) ja alkaa huomenna viettää vaihdevuosii (äiskä:Fonzie, ny suus kii) tai jotain päivää kuiteski. Et ei muuta Tyy-ne, ku hyvät yöt sulle ja henkilökunnalle nähkää mageita unii...

Anonymous said...

Voi Fonzie, armoitettu presidenttimme. Se on kuule semmonen juttu, että tässä porukassa sitä oppii kyllä varhaiskypsäksi... Ensinnäkin, kun tuo Salli-täti tekee niin Miina-mummulle vähän väliä. Ja nyt on vissiin mopsuilla jo kevättä rinnassa, kun kaikilla Aikuisilla Mopsinaisilla kuulostaa olevan ne ja meillekin niitä lappaa välillä torttu törröllään ovista ja ikkunoistakin. Ja äiskä, se juoksee pitkin kyliä senkin seitsemänlaisissa mopsivihkiäisissä. ;) Eikä ole edes minua ottanut morsiusneidoksi..

Anonymous said...

Sorry Kansliahengetär Tyy-ne, mä ku en muistanu, et sähän asustelet naisvaltaisessa yhteisössä, joten totta kai noi kukka ja mehiläisjutskat on sulle itestään selvii, hih...

Meil ku on tääl tällänen miesvalta, ni toi Antero tajus homman nimen vast vähän varttuneempana, mut sithän se esittiki ihan livenä kuis homma hoidetaan. Valitettavasti se olin mä, joka siin hommas joutu altavastaajaks, Argh...

Mut tota tarinoit, et kevättä on rinnassa. Alkaa olla toi hajumaailma ulkosalla sitä luokkaa, et Äiskä uhkas jollain hajulukolla (mikä lie sekin sit on). Kuluu kuulemma lenkkeihin nykysellään ikä ja terveys, ku haisteltavaa on niin maan perusteellisesti.

Mut mukavaa viikonloppua sinne Ouluun täältä Pressan kansliasta. Mulla työt pukkaa päälle, joten moro vaan!