Saturday, February 09, 2008

Presidentin Kansliahenkilökunta esittäytyy



Rakkaat Mopsikansalaiset!


Työsopimukset on nyt saatu maailmalle ja Sohvi, Sylvi ja Iita ovat jo ehtineet omansa allekirjoituksellaan vahvistaakin. Muutkin ovat suostumuksensa antaneet, tosin Antero vähän viel nikottelee, ku sillä nyt on aina vastaan pulisemista joka asiaan. Siitä huolimatta, nyt onkin sit aika esitellä lähemmin tää mun henkilökuntani. Annoin jokaiselle tehtäväksi kertoo ihan omin sanoin ja kuvin itsestään ja hienosti tää henkilökunta hommansa hoitikin (huomaatteks, et laitoin ne heti töihin, hih). Toivon kuitenkin, ettei kukaan nosta syytettä mua vastaan, kun osa henkilökunnasta on aika nuorii. Lupaan kyllä valvoo, ettei kukaan, sihteerikkö Äiskää lukuun ottamatta, joudu raataa itteensä ihan uuvuksiin (äiskä on jo sellanen kalkkis, et sen kyl passaa vähän raataakki, Hih...). Ja nuorenahan se vitsa on väännettävä, eiks vaan? Muuten Antero, missäs sun allekirjoitukses viipyy? (Antero: se sopimus on mun lakimiehen, siis Iskän, tutkailtavana, ku must siit puuttu pari tärkeet kohtaa, kuten esim. ruokatauot, lomat ja pekkasvapaat. Ja millos eka tilipäivä on, kysyn vaan?). Älä ny höpötä mistään lomist, ku et oo töitäkä viel tehny. Näyttäkääs ny muu henkilökunta vähä esimerkkii tolle velipojalle, etten joudu sille samantien antaa lopputilii niskuroinnista... Et mennääs siis ite asiaan...

...elikä ekaks esittäytyy Hemaisevat Hengettäret Sohvi, Sylvi, Iita ja Tyyne....


Moi, mä oon Sohvi eli silleen virallisesti Sinimetsän Glamour. Ikääkin jo mittarissa pikkasen reilu 3 vuotta ja lapsia maailmalla kaksi satsia, joista tosin molemmista jaloissa pyörii likat. Semmosta lepposaa yh-äidin arkea vietän tyttöjen kanssa. Itse olen rauhallinen, perso herkuille ja löhöilyä rakastava. Olen otettu uudesta pestistäni Pressankanslian Kansliahengettärenä, koska vaatimustaso oli kova.


Se on Sylvi moi eli virallisesti Rosedale Apricot Twist. Oon siis ton Sohvin vanhin tytär. Ikääkin jo semmoset 17 kuukautta, et en oo enää mikään pikkulikka. Olen luonteeltani erittäin pippurinen ja ärhäkkä. En tiedä mikä se viehätys mussa on, joka saa ton Pressan pään sekasin. Oon siis meiän Pressan heikkous, vähän niinkuin "heikoinlenkki" sille. Olen otettu uudesta pestistäni Pressan Kansliahempukkana...eiku hengettärenä.


Moikka vaan, mä olen se hännänhuippu eli "Iso-I" niinku Iita vaan kotioloissa, virallisesti Rosedale Beauty Secret. Olen oiva lisä "ässien" sakkiin, vaikkaki ikää on vielä melko vähän, vaan n. 3 kuukautta. Mä osaan oikein laulaa, jos on tarvetta viihdyttämiseen noin muuten. Mä en ole mitään alistuvaa sorttia, että kyllä täälläkin luonnetta löytyy. Toivon että Pressa ajaa kaikkien perusetuna lemmennamit pakolliseksi.



Heipä Hei!

Olen Tyyne, viralliselta nimeltäni Pyöreän Pöydän Lady Linette. Mopsipresidentin kanslia on ensimmäinen työpaikkani, sillä olen vielä varsin nuori, syntynyt 17.10.2007. Kiitän lämpimästi presidentti Fonzieta minua kohtaan osoittamastanne luottamuksesta ja tästä loistavasta tilaisuudesta, että saan kantaa oman korteni kekoon mopsikansalaisten hyvinvoinnin puolesta. Kansliahengettären tehtävääni hoitanen pääasiassa etätyönä (eläköön internetti ja sihteerikköäippä!), sillä asustelen täällä pohojosessa Oulussa. Alunperin olen kotoisin Ylä-Savosta Vieremältä, mutta pikkuhiljaa alakee tuo savon viäntäminen unohtuva ja jutuissa alakaa olla aina vain enempi ja enempi oululaista aksenttia. Perheeseeni kuuluu ihmisäiskä, ihmisiskä, mopsit Miina-mummo ja Salli-täti sekä Jesse-kissa. Luonteeltani olen reipas, sosiaalinen ja avoin, uhkarohkeaksikin sanovat. Kirjallisia tuotoksiani ja kuulumisiani voi lueskella blogistani http://tyynentarinat.blogspot.com/

Tehtäväni kansliahengettärenä pyrin hoitamaan tunnollisesti ja huolellisesti.

t. Tyyne, kansliahengetär

Ja sit pääsettekin nauttii mies komeudesta elikäs Varsinais-Suomen Aluevastaavat Guru ja Aatu sekä Kansliapäälliköt Bozi ja Andy esittäytyvät. No pojat, antaa palaa...



Moro vaan kaikille tääl Varsinais-Suomen vaalipiirist! Mää olen Guru, viralliselt nimelt Troppola Gang Starr ja mä hakeuruin ton pressan hommiin heti kauren alust. Mun tehtävänä on tehrä tääl päi suomee aktiivist tyät ton kannatuksen paris. Samal kuuntelen noire muitten onkelmii ja koetan keksii polittisi ratkasui rotuu kattomat! Varsinaise tyä mää aloti heti ensmäitten työpäivän vaik meit politiikkoi haukutaanki laiskoiks. Mää harrastin tota poliittist valistust tual näyttelyharjotuksis. Kosk mää e voi harrasta itte noit näyttelyit, mää toimin enemmänkin tääl tavalliste koirie ja mopsien paris. Pressa Fonterolla o varmaan myös tarkotus toimia viemäs etui kans meilt tavallisilt soffasamppiooneilt.

Tarkotuksen o tukke tätä meiän uut residenttii täsä vastuullises tehtäväs. Tietenki me myös toivomme et jokaine mopsi sais muutama herku tunnis ja et mopsie sänkyje pehmuste tarkastetais. Mää aio tehrä pistokokkei ton lähiseutujen mopseil et onk niitte olois jottai huamautettava. Jos o, mää lupauru pissaama filti ja fylli nii pahahajuseks ettei niis enää koirakaa nuku. Mää toivo e kaikki kannnusta ja tukkee meiä resitenttii ja muhu ja mun enoo Aatuun voi vapaast ottaa yhteyt jos tääl päi Suome on jottai huomautettavaa. Me kyl hoireta asia reeraa, ellei mun pissailut auta, tulee Aatu ja sanoo rumaste, nii et siin kaks lahkeset vaa tärisee ko haava lehret.


Moro vaa! Mää ole Riishillssi Aatu Akapetus, tälläi meiän keske vaa Aa. Määruppe olema jo ikämiäs, ole neljä ja puale vuade iäs, et iha kunnioitettavaikä. Mul onki ruven olema vähä tylsänpaleist tämä olemine, pelkkä syämist jamakkamist, mitä ny välil käyrä ulkon piremmäl tai tosa pihakoivujuurel vaajalkka nostamas. Mul sopi oikke hyvi tämmöse luattamustehtävä, ne niinkovirkistävä ja luppava haastei ja antava uut sisälttö elämä.Tiätyste mää entoivois liikka rasittuvan mistä, ettei mul tul tressi, ko mää en ol tottun muutko olema rauhallisest. Mää kumminki miälellän aja meiä yhteissi assioit ja ole sitä miält, etteitäsä maailmas tapahru yhtikä semmost asia,mikä ei meit mopsei jollailailkosketais. Mul on kauhia erinomane apumiäs tosa Gurus, kyl maar me yhres saarareerattu nämä meiä homma sillai, ettei moittei tul keltä ja jolsei me jottaiosata ni mahtak ol väliks oppiakka-kyl me severra fiksui olla. Niiet luattakkameihi vaa! Kyl me kans aikalail otetui täst kunniast olla, ei sitä kauhia moneltapahru, et tämmöse luattamustoime saa ja noin korkkialt taholt. Et mää meina, et yhteistyäl ja hyväl tahrol täsä sit mennä ettenpäi jatoivoteta kaikil meiä yhteistyäkumppaneil lykky pytty. Jolse joku ymmärtän nikyl tääl sit suameks tulkata.




Heippa!!!!

Olen Bozidar eli tuttavallisesti Bozi, viralliselta nimeltäni Snorewood Northern Star. Kotoisin olen Sloveniasta, missä synnyin 5.5.2007 ja minulla on 3 veljeä (2 Sloveniassa ja 1 Eestissä).
Minut adoptoitiin 3.7.2007 ja tulin lentäen Grazista (Itävallasta) Frankfurtin kautta Suomeen, Espoon Hyljelahteen. Perheeseeni kuuluvat mopsit: Presidentti Fonzien isä Axu (8v.), setä Nipa (8v.), sekä velipuoli Tobi (5v), joten olen tavallaan niinkuin adoption kautta myös presidentillistä sukua.

Kavereita minulla on aika paljon, koska olen hyvin ulospäin suuntautunut ja eloisa. Suomea puhun sujuvasti ja saunomisesta nautin kuten varmaan kaikki suomalaiset (talvisin kieriskelen hangessa vaikka ilman saunaakin).

Henkilökuntaa meillä on vain 2 henkeä (nekin vähän laiskanpulskeita, mitä tulee mopsien hyvinvointiin).

Olen erittäin ylpeä saamastani kutsusta työskennellä Presidentti Fonzien kansliassa hyvän ystäväni Anteron työparina.


No tässä oon sit mä, Kansliapäällikkö Antero, enkä mä varmaan mitään esittelyitä enää kaipaa, ku oon sen verran jo täällä pulissut. Yritän hoitaa tehtäväni kans kunnialla loppuun asti, jos toi Pressaveli ei ala mitään älyttömyyksii keksii. Mä oon tosi onnellinen noist henkilökuntavalinnoista ja saattaapi olla, et täs syntyy viel vaiks työpaikkaromanssikin. Oon kattokaas katellu tota Tyynee vähän sillä silmällä, vaiks nuorii ollaanki, OOPS... Harmi vaan, et joudutaan harrastaa sellasta kaukorakkautta, ku Tyyne sielt Oulusta käsin etätyöskentelee. Mut eiköhän me viel jossain vaihees päästä ihan lähietäisyydellekin, ainaski sellanen kutina mul on (Pressa: Antero palaas taas ite asiaan). Ai niin, ny tais noi ajatukset vähä harhailla, mut kyl must silti iha mallikelponen Kansliapäällikkö tulee Bozin rinnalle, joka muuten on vähä niinku mun kaksoisolento tai sit mä oon Bozin. Ja jos mä yhtään tota Pressaa tunnen, ni ei toi "työpaikka-ahdistelu" jää pelkästään mun kontolle, ku tietää noi Pressan palavat tunteet Sylvii kohtaan.

Mä ku joudun elää ton Pressan lähipiiris tai voisko pulista, et ihan tappietäisyydellä, ni mä voin toimii, Kansliapäällikkö viran ohessa, tän henkilökunnan työsuojeluvaltuutettuna. Pidän kattokaas huolta, et palkka juoksee ja lomat pyörii, et ottakaa muhun yhteyttä, jos toi Pressa ei muista teen lakisääteisii oikeuksii.

Mutta täst jatketaan! Terveisin Kansliapäällikkö Antero

Kiitos rakas henkilökunta loistavista esittelyistä. Mukava huomata miten kielitaitoisii, jopa kielineroi, ja aktiivisii te ootte. Tässä voinkin luottavaisin mielin jatkaa edustustehtäväni hoitoa, kun asiat on noin hyvissä tassuissa (kunhan saan ton Anteron vaan pysyy aisoissa, ettei ala silmille hyppii). Ja nythän tulee todistettuu, et tälleen niit ajetaan yhteisesti koko maan Mopsikansan etuja, ku aluepoliittisestiki, henkilökunta on hyvin jalkautunut ympäri Suomen. Toi Antero ku alko tos narisee noist vapaista, ni toivotankin koko Henkilökunnalleni ja Mopsikansalaisille oikein antoisaa ja ravitsevaa VAPAATA viikonloppuu (ei koske sua Äiskä). Pitäkääs peppu eiku lippu korkeella, ni palaillaan sit taas työn merkeis.

25 comments:

Anonymous said...

Leppoisaa vikkonloppua Pressa ja Antero, nyt me ruvetaan maistelee lemmennameja <3

Pojat said...

Nam, nam, niin meki... Pitänee säätää laki, et lemmennamit on pakollista perusravintoo joka ikiselle Mopsukalle...

Anonymous said...

Ei kuulkka poja ja flika! Ei tämmöst joukko ol missä mual, kyl me olla hianoi ja pätevi! Ja tommossi kuvi, ettei ainaka meiän televisiost ol ikän näkyn, ei elukkaohjelmis eikä mainoksis. Mää ole kauhian ylppiä, et täsä hommas ole ja kiitän kauhiast Fontero, et hän tul muu ajatelleeks. Ny muute uutissi: me ruvetti Gurun kans asuma sama huusholli, meil mene yhteistyä sillai paremmi. Ja viihrytä hyvi. Jennast en tiä, hänel vissi o vähä outto kon emmää ol siäl. Mut katota, tulek mul kotti iso ikäv, ei tair tul kyl. Kaikil ny oikke hyvä viikoloppu, nauttikka olostan!

Anonymous said...

Vielä sen verran, että hienoa, että saatiin tähän globaalisuutta Bozin muodossa, kun on ihan ulkomailta niin se tuo eräänlaista stimulanssia, vaikka kai meillä kaikilla on ulkomaalaisverta suonissamme, ties vaikka sinistä peräti. Nyt päätettiin just Gurun kans siirtää kelloja kun meidän ruokailu olisi klo.17 ja Neu sulaa pöydällä ja tuoksu leijuu suoraan nälkäiseen nokkaan. Miksi meillä pitääkin olla näin hieno hajuaisti...

Anonymous said...

Aatu ja Guru, onnee vaan teen yhteiselolle. Hienoo ku ootte mukana ja mun täytyy sanoo, et ootte varsinaisii "väriläiskii" täs henkilökunnas. Kuka sitä tälläsii Pressan turinoita tai Anteron pulinoita jaksas päiväst toiseen lueskella, et varokaa vaan, millon taas työtehtävää pukkaa...

Bozista viel sen verta, et mun on varmaan tehtävä Bozist sellanen Pressan ulkomaanedustaja, ku Bozi on matkustanu siin lentäväs koneeski. Meillä ku tassut on niin tiukast maas kii, ni taitas jäädä ulkomaanedustus aika vähäseks.

Mut Pojjaat, kiitti vinkist. Me lähetään kaa siirtää noit kellonaikoi, ku meen ruoka ois vasta kuudelta. Ootte kyl maainioit neuvonantajii, nauttikaa koko massun täydelt.

Anonymous said...

Heippa vaan kaikki!
Hienot esittelyt blogissa, mulla oli tosin ensin vähän vaikeuksia ymmärtää tota Varsinais-Suomen kieltä, mutta Axu ja Nipa "veikat" sitten tulkkas sen mulle, ne kun on syntyjään Turust, joten homma hanskassa.
Se ulkomaan edustajahomma sopii mulle, pidän nimittäin matkustamisesta. Kävin tammikuussa moikkaamassa Slovenian sukulaisia ja Tobin kanssa matkustettiin 4 vuorokautta yhteensä laivassa, tuli muuten kuseskeltua vähän laivankin kannelle, hih hii.
Kovin olen otettu saamastani huomiosta, kiitos vaan kamut ja terkkuja tytöille! Jos Antero valitsi Tyynen niin musta Iso I on cool, YES, toivottavasti tapaamme.

Anonymous said...

Yes Bozi, ulkomaanhommat on sun! Noin nuori ja noin paljo kokemusta, ni ei vois muuta ku nostaa hattuu, jos sellanen ny täl hetkel ois.

Ja naisasioihin sen verta puutun, et kuhan Sylvistä pidätte tassunne erossa, ni muuten voitte sit sopia ihan keskenänne, tietysti tyttöjen suostumuksella, kuka se riiaa ketäki.

By the way, mites noi riiaus hommat muuten liitty Pressan kansliatehtäviin, HIH...

Anonymous said...

No juu, tosta murteesta sen verran, että multa onnistuis jotenkin tua noin tua porilainenki, ko meen äippä on syntyny siäl, muttei se ol koskaa siit tykänny, mut se o tuanoi huamannu, et fonterolaisil tua murre o vähä niiinko ommaa. Mää saisin tamperelaistaki aikaan, nääs, on vähä siältä tota henkilökuntaa meitin isukin muaros, mutta jos mää ny, nääs vaan ihan tällai yleiskiältä, ni nääs kaikki tajuaa heti.Ja ruoka oli hyvää, vaikka sitä odottaa sai ja kupit tuli tyhjiks ja kunnon lenkki ni kyllä nyt kelpaa.

Anonymous said...

Aatu, oot sä aika Epeli, ku selvitit ton mun Iskän syntyperänki. Juu, se on iha umpiporilaine ja Äiskäki siit lähelt niinku Kokemäelt. Vaiks kyl toi Äiskäki asu kymmenen vuot Poris, et kaikkee seki on ehtiny. No joo, onhan se jo ihan ikäloppu kuiteskin.

Ja Pojjaat, hyvää kannattaa oottaa, eiks vaan...

Ja jos ei sensuuri (=Äiskä), iske päälle, ni pakko on turista, et "Piru oot, jos Porist oot ja jos Kokemäelt, ni täys Perkele", heh, heh...

Anonymous said...

Ai miten riiaus hommat liittyy kansliapäällikön tehtäviin?
No me katos Anteron kanssa luetaan ahkerasti lehtiä ja riiaus on tän päivän trendi eduskunnassakin. Mehän ei olla mitään "jälkeenjääneitä" (ollaan itseasiassa edellä kävelijöitä), ja me eletään tätä päivää tassut tukevasti ajanhermolla (se ei sitten oo mikään kello, ettäs tiedätte).
Terkuin Bozi

PS: Luin muuten Pulinasta, että velipoika on menestynyt Tallinnassa. YEEE!!!

Anonymous said...

Tosta seksuaalisesta häirinnästä sen verran, että mekin Gurun kans sitä kokeiltiin, kun se on nyt muotia ihan korkeissa piireissä. Carlotta tuli meillä käymään ja kun ensin oli juostu pakolliset kierrokset ja äännelty hetki, niin sit me kokeiltiin, miten C. suhtautuu kun me nuuhkittiin sen sanonkomitä ja kuljettiin sen perässä ja sillai .Ei C. ollu moksiskaan, eikä mekään kauaa jaksettu sitä seksuaalihäiritä, kun ei tullu edes tappelua.Ollaanko meidän mopsipiireissä sallivampia kuin ihmisissä?

Anonymous said...

Loistavaa Bozi, tiukka linja ja hyvät perustelut, ni se on parasta. Sillä pääsee pitkälle. Ja ONNEE vaan muute velipojan menestymisestä.

Ton edelläkävijähomman mä oon kyl saanu kokee ihan käytännössä, ku toi veli Antero haluu olla joka paikas ekana. Auta armias, ku oon löytäny hyvän hajumestan, ni johan toi rynnii paikalle ja taklaa mut huitsin nevadaan.

Mut näähän on sellasii yksityisasioit, nää riiailut, mitä ei ihan julkisesti kannata turista. Aattele ny, Bozi, jos Seiskan kannes ois otsikko "Mopsipresidentti Fonzie on taklattu pois virastaan! Mitä tekee henkilökunta? Riiailee ja viettää rietasta Mopsielämää Presidentin johdolla".

Apuva, siin vedettäs meen kaikkien maine lokaan, vähä niinku siel edustuskunnaski vai mikä lie se sitten onki.

Mut hei, mitäs siitä. Pääasia on, et jos maine menee, ni kunnia kasvaa...

ps. tää on kyl pakko julkasta mun salanimellä...

Anonymous said...

Aatu, teil on käyny tuuri. Mun ja Sylvin suhde on niin tulinen, ku koitan vähänki nuuhkasta (ja mähän koitan), ni tulee turpaan sen ku ehtii (mut siitähän mä tykkään, vaiks en mikään sm ookkaan).

No saas kattoo miten ny käy, ku ollaan tälleen niinku työtovereita, HMM...

ps. tääki on kai parast julkasta salanimellä

Anonymous said...

Mun täytyy nyt heti tunnustaa ennenkuin Ässät ehtii...
En mä oikeasti ole mikään naisten "mies" (mä oon vasta hädin tuskin 9 kk) ja sen ainoan kerran kun mä oon tavannut Ässät livenä, niin päätin tutustua niihin mamman sylistä käsin. Oli niin tulisia mimmejä( huh) ja ne kyl itse asiassa ahdisteli mua ja mä menin edellä karkuun. Joten ajattelin, että josko Iso I olisi mulle siten niinkuin helpompi tapaus(vielä).
Terkkuja tytöille!!!

Anonymous said...

Bozi, etkö muista mua, sillon ku näit ässät? Olin siellä aidan takana semmosena TOSI pienenä :)

Anonymous said...

Bozi, tälleen vanhemman miehen kokemuksel voin turista, et ku alkaa noit naisii nuorena koulii, ni pääsee sit myöhemmin paljon helpommalla (Iso-I ei sit lue tätä). Et onnee vaan matkaan...

ps. mä en oo kyl pystyny ketään kourii eiku koulii, et tää oli sit vaan sellast kuuloturinaa, heh...

Anonymous said...

Onnea koko henkilökunnalle. Oli kiva lukea kunnon esittäytymiset.
Ihanaa, että tulee murteetkin mukaan eli varsinais-suomikin sai oman edustajan (onko vielä varsinais-suomea, kun koko suomi on sekoitettu siitä, kun mummu vielä vähän jostain tiesi)

Anonymous said...

Kyllä mummu tietää edelleen, että Varsinais-Suomi on ja pysyy ja täältähän koko maamme sivistys on lähtöisin. Tääl olla ja pysytä, et terveissi vaa!

Pojat said...

Heippa s-mummu. Mä oon tosi tyytyväinen tohon mun henkilökuntaan. Aktiivista ja asialle omistautunutta porukkaa koko sakki. Voisko sitä enää enempää toivoo.

Nyt vaan pitäs saada toi sihteerikkö Äiskäki jotenki aktivoituu, ku pitäs toi virallinen virkaanastujaispuhe turista. Äiskä ku vaan haahuilee, et mitkäs kuteet mul siin virallises kuvas pitäs olla päällä, pöh mitä naisten kotkotuksii. Siin sen näkee, et Äiskä on tyypillinen nainen, ei osaa keskittyy olennaiseen...

Ja vaiks mä oon syntyjään Vantaalta, ni voishan ton puheen vetää iha Porilaisittain, ku kyl tääl seki taito on hallus.

Terveisin Presidentti Fonzie

Anonymous said...

Armoitettu resitenttimme Fontero, täälläkin on havaittavissa äiskämerkkistä saamattomuutta.. Alankin tässä aktivoitumaan ja aktivoimaan tuota äiskäsihteerikköä hommiin, että arvoisa Herra Resitenttimme saisi sen oman sähköpostiosoitteensa, johon naiset voisivat lähettää tulisia lemmenviestej... siis alamaiset voisivat lähetellä vinkkejä havaitsemistaan epäkohdista mopsioikeuksissa. Mutta ihan ensimmäiseksi se pitää aktivoida keittämään ruokaa mopseille, asiat tärkeysjärjestykseen.. ;) Herra Resitenttihän ymmärtää..?

Sitte Anterolle etähalipuseja.. <3 <3 Määhän en vissiin oo mikään sun salarakas, kun tää lempi on alkanut leiskumaan ihan näin julukisesti, mutta oonkos mää sitte semmonen niin ku kaukorakas? <3

Anonymous said...

Voisit sitten laittaa Marssin kans siihen alkuun, et ihan niinku porilaisittain, yks: kun presidentillisistä asioista on kyse ja kaks: eiks nyt oo Porin 500-vuotisjuhlavuosikin. Mun äippä muistaa ku Pori täytti 450 ja se pikkuflikkan seiso kadu varres ko Kekkoset käveli Raatihuaneel ja frouva oli kovi lyhkäne.

Anonymous said...

Tyy-ne, ei meen välillä oo mitään salaisuuksia. Mä lupaan olla sulle aina ihan perusrehellinen. Kaukorakkauttahan tää on, nyyh....

Toi sähköpostihomma on hyvä jutska. Katos Tyyne, sit ku pressa alkaa pommittaa meit jollain työtehtävillä sähköpostin välityksellä, ni voi sit olla avaamatta koko viestii ja näytellä vaan, et em mä mistään mitään tiiä, hih...

Oikeen mukavaa viikonalkuu Tyyne, ja tuhat pusuu ja halii kaa....

Pojat said...

Moro Aatu, sähän luet ajatuksii. Meen on katos tarkotus käydä toi armeija tai ainaski me saatiin sellaset maastopuvut, mitkä kävis armeijaan, ni marssihan kuuluu kans niinku teemaan...

Meen Iskämummi asuu tuol Poris ja varmaan meki joskus viel nähdään se raatihuone. Tähän mennes ei oo nähty ku tori ja saatiin koko ajan olla varpaillamme, ku pelättiin, et joku laittaa meet pärekorriin...
(äiskä: pojat siis tarkottaa tätä "Mennään Porriin, ni pistetään pärekorriin ja vedetään pitkin torrii"... tai jotain tonne päin).

Anonymous said...

I wish not concur on it. I regard as precise post. Particularly the title-deed attracted me to be familiar with the intact story.

Anonymous said...

Genial dispatch and this mail helped me alot in my college assignement. Thanks you on your information.