Monday, February 11, 2008

Pressankanslia Tiedottaa

Se on Moro taas Rakkaat Mopsiystävät. Eilen oli toi Uudenmaan Mopsiystävät ry:n vuosikokous, johon mä en valitettavasti päässyt osallistuu, ku piti vaan vanheta kotona ton Äiskän kaa. Siel kokoukses oli sit päätetty, et eihän se oo Pressa eikä mikään, jolla ei oo omaa sähköpostiosoitetta. Tää meinaa nyt sit sitä, et mun uusi OMA sähköpostiosoite on: pressa@mopsiystavat.net.

Sinne vaan rohkeesti viestii, jos tulee tilanteita, joissa tarvitaan Pressan tai Kansliahenkilökunnan puuttumista asioihin tai jos on muuta mieltä askarruttavaa asiaa. Mä ite käytän kans tota osoitetta, kun haluan tiedottaa päivän polttavista asioista tai jakaa työtehtäviä henkilökunnalle (pst... pst…. Otan kyl mielelläni vastaan viestei Mopsitypyköiltäki, vaiks ei mitään mieltä painavaa asiaa oiska).

No tossa toi tiedotusosuus, et turistaan ny vähä muutaki.

Meikäläinen se ehti paiskii viikonloppuna töitäki muiden lepäillessä (Antero: en mä ainaka saanu mitään levätä). Huomasin kattokaas harmikseni, et multahan on jääny toi asevelvollisuus kokonaan suorittamatta. Iskä kyl rauhotteli, et eihän oo ees olemas mitään Mopsiarmeijaa eikä edes sotatilaa, mut mistäs sitä koskaan tietää, mitä tuleman pitää. Ja toimiihan Presidentti armeijan ylipäällikkönä, et jos mä vaikka saisin päähäni sellasen Mopsiarmeijan perustaa, ni pitäähän mulla jonkinmoista kokemusta asiasta olla.

No oli armeijaa tai ei, päätin kuiteski tehdä sellasta pientä maastoharjotteluu Kansliapäällikkö Anteron kaa. Aatu, täs olis ollu paikallaan ne pienet Porilaisten marssit, ku kyl me niin tomerasti ja kurinalaisesti mennä löntysteltiin (äiskä: onks se muka kurinalaista toimintaa, ku toinen repii toiseen suuntaa ja toinen toiseen). Äiskä oli hommannu meille ihka uudet maastopuvutki, ni mikäs siin sit oli maastoa merkkaillessa. Iskä kyl tokas, et me ollaan ihan ku maastomakkaroit ja mä en ymmärrä, miks äiskä mulkas sitä niin pahasti. Meist makkara on hyvää oli se sit maasto- tai juustomakkaraa. Ainoo vika siin on, et sitä saa vaan aivan liian harvoin. Pitääki muistaa antaa ukaasi tolle Pressankanslian keittiöpäällikölle (äiskä, säki sait päällikköviran), et makkaraherkkuu on ruokalistalta löydyttävä vähintään kerran viikossa. Muistakaa te muutki ottaa musta mallii (Antero: joo, syö pari nakkii, ni on mitä kakkii...).







Sit iltapäivällä me siirrytiinki, rankan maastoreissun jälkeen, vaativaan laadunvalvontatehtävään. Vertailtiin noitten siankorvien ravintopitoisuuksia ja maku- sekä hajuelementtejä....



.... minkä jälkeen Antero ryhtyi pohtimaan syvällisesti mopsimaailman asioita....




Tolle meen äiskälle muuten tuli, jälleen kerran, yks iso moka, ku ruvettiin keskustelee noist asuntoasioista. Mähä tivasin siltä, et millos mä pääsen muuttaa Pressanlinnaan, ku kai ny Pressalla sellane pitää olla. Ni mitä teki äiskä? Meni ja osti mulle surkeen yksiön ja kehtas viel nauraa, et ollos hyvä Herra Presidentti, linnanne odottaa. Äiskä se linnaan pitas laittaa moisesta käytöksestä.



Mut ettette sais sellasta kuvaa, et mä vaan näit turinoita turisen, ni lähdenki täst päivystää tota mun postilootaa. Ties miten kiireellisii asioita sielt tulee hoidettavaks.


Annas ku mä tsekkaan mitä tää sun pressaposti oikeen sisältää, ettei vaan ois joku lemmenposti...

Maanantai terveisin Presidentti Fonzie

23 comments:

Anonymous said...

Hienoo et velvollisuus suoritettu, ei tartte mikään sivari olla!

Toi pressan omaposti on hyvä juttu, meiän tarttee majottuu koneelle päivystää sulta tulevia ohjeita :) :) :)

Anonymous said...

Onko mahdollisuutta päästä naisena armeijaan?
Tuli täs mieleen eet jokos meidän pressal on kulissiavioliitto, kun nii monel nykyjulkkiksel sellanen tuntuu olevan.

Anonymous said...

Joo Ässät ja Iso-I, oon mä niin velvollisuudentuntonen, et nytkin otan velvollisuudekseni onnitella Iitaa 3 kk isoin pusuin ja halauksin.

Oma postiloota on kyl ihan kiva, kuhan Antero ei ala salaa lähettelee viestei mun nimis sen kautta. Koittaa kuiteski siirtää omat tehtävänsä muulle henkilökunnalle, höh... (Antero: enkä koita. Mä oon paljo ahkerampi ku uskotkaan. Ja multa kans Iitalle oikein mojova pusu ja halaus päälle).

Anonymous said...

Carla eihän armeija ois mitään ilman naisia. Pitäähän sitä silmänilooki olla, et tervetuloo joukkoon kummaan vaan, jos tollanen armeija joskus perustetaan. Me Mopsit kyl ollaan niin rauhaarakastavii, et voi olla, ettei moiselle instituutiolle oo ees tarvetta.

Hmmm...kulissiavioliitto. Nyt Carla pistit pahan. Ei oo kulissiavioliittoo (jos ei kyl oikeetaka), ku mä oon sellanen veikka, et mä lähden hommiin tosi mielessä, et kaikki tai ei mitään.

Ja onhan mulla Sylvi. Siin sitä on mulle "edustusrouvaa", jos tehtävät niin vaatii. Oon mä kyl vähä koittanu Sylvii kosiskellaki, mut niin on tullu tassusta, et tuntuu. Mut ei sitä koskaan tiiä, ku teen naisten mielet on niin ailahtelevaisii, mitä tulevaisuus tuo tullessaan, hih...

Jenna said...

Kait sä oot fontero huomannu et kevythäkkei on mustis ja mirris myynnis armeijakuviolla? Eiks sellanen jättikoko jo kävis linnast?

Mä näinkin sun ja sylvin herkän kuvan viime kesältä viikonloppuna kun kävin annel. Kait sä muistat fonzie et ihan niin ei voi käyttäytyy sit niis edustustehtävissä?

Anonymous said...

Jenna, tost häkkijutskast iskä ei kyl tykkää. Iskä kyseliki jo, et joutuuks se muuttaa ulkovarastoon, ku me ja meen kamat, ollaan kuulemma vallotettu kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin paikat.

Oops, ai sä näit SEN kuvan. Nooh, ehkä pitää tässä asemassa ottaa vähän rauhallisemmin, ainakin julkisilla paikoilla, mut ku sille ei vaan voi mitään, ku tunteet käy välillä niin kuumina...

Anonymous said...

Pojat mopsikansan urhokkaan, nytpä te olette oikein ylittänet itsenne! Me näytetään Gurun kans ihan typeriltä oransseissa heijastinliiveissä, teil on tollaset miehekkäät. Me yritetään ylipuhua äippää stailaan meitä, kun näytettiin sille teidän kuvat.Nyt vähän levätään,kun äippä uhkas, et taas lähdettäis ulos,pitäis jotain korttei viedä postilaatikkoon. No mikä ettei, se on aina pari neliöö, kun ollaan oltu nätisti ja reippaalla askelluksella ulkona.

Pojat said...

Aatu ja Guru, te ootte niin komeit poikii muuteski, et ette te tarvii noit kaiken maailman naisten kotkotuksii. Meen äiskä ku on tollanen ostomaniahysteerikko, mitä meihin tulee, et se ostaa mitä sattuu kysymättä ees meen mielipidettä asiasta.

No täl kertaa noi univormut oli ihan jees, ku pysyy toi masun alunen tolleen vähä kuivempana. Mut totuus on, et kyl me kaikist mieluiten viuhdallaan ihan nakuna tuol ulkona. Onhan meiski mitä näytellä, hih…

Levätkääs kunnolla, ni jaksatte toimii posteljooneina. Ja toi ku on vähä niinku työkeikka, ku saatte siel ulkomaailmas edustaa Mopsikansalaisia, ni kyl siit pitäs ainaski neljä neliöö saada (Antero: ei ku viis). No ainaski enemmän neliöit, mitä tos mun niin kutsutus linnas on.

Jenna said...

TE voitte pistää sen iskän parvekeruokintaan, jos se alkaa kamalan hankalaks noiden uusien hankintojen kans! On se kumma et jos pressa haluu itselleen jotain niin sitä ei saa!
Saas nähdä tarviiks noille Aatsille ja urrel hankkii sellanen armeija yksiö jos tulee edustustehtävii, kun niillä on kimpassa vaan sellanen saman lainen yksiö kuin Ison-I:n jäähyaitio!
Pressan kansliast vois tulla joku määräys et jokaiselle alaiselle on hankittava oma "linna"

Anonymous said...

Joo toi "linna" pitääki laittaa tolle määräyslistalle, ni ei iskäkä voi sit sitä vastaan olla, ku saa kans virallisen määräyksen korkeemmalta taholta. Mut ennen sitä, mun pitää suunnitella mitä ystävänpäivävelvollisuuksii mä määrään mun henkilökunnalle. Mut tuntien, ni enköhän mä jotain keksi...

Anonymous said...

Me oltas vapaaehtosia syömään useita lemmennameja ystävänpäivänä :) :) :)

Anonymous said...

Hyvä typsykät, mainio idea. Pitää varmaan antaa nootti, et kaikkien Mopsien on saatava Ystävänpäivänä lemmennamei. Juu, Iita voiski kertoo siel teen lemmikkikaupassa, et mainostavat näyttävästi sydännamusii, ku Mopsipressaki niit suosittelee, Hih... (oops, tää työmääräys ei tullukkaan ny sit virallista kautta, mut seki asia korjaantuu torstaina)

Jenna said...

Tääl odotellaan mielenkiinnol mikä on kanslian määräys ystävänpäivälle!

Anonymous said...

Hmmm... Mahtaakohan mielenkiintoo löytyy enää mun ukaasin jälkeen, hih.... Ai niin, ei Ystävänpäiväks mitään ukaasei jaella vaan ainoostaan silleen ystävämielisest määräillään ;).

Anonymous said...

Kamut hei - ei tartte sotatilaa ollenkaan, tehän voitte olla vaikka Army of Love **punastusta**punastusta***. Äippä tääl lupas et ku koht muutetaan tonne "ihmisten ilmoille" (siis hä, mix ei mopsien ilmoitte ?) niin siellä on kuulemma kauhiasti city tyttökoria. Voidaan mee tarvita sitten vähä ton James Bondin lemmen neuvoja.. ku oot jo melko kokenu ladies mopsi... Uppeet puvut :D
/Abe

Pojat said...

Toi Army of Love oliki hyvä idis, Abe the King. Enempi mul kuiteski on noit lemmenajatuksii, ku sotasuunnitelmii mieles. Ja kato, jos perustais laivaston, ni siellähän sit olis tietty omat Moppelo Love Boatit. Hih, oonpas mä lemmekkäällä päällä tänään.

Sit ku te muutatte sinne MOPSIEN ilmoille (tiedoks Äipälle), ni älä sit polta tassujas niitten city tyttökoirien kaa. Ne saattaa olla aika ärhäkkää ja diivailevaa sorttii, ainaski joskus, et pidä vaan varas. Terkkui Hugo Prinssille ja Hovihönöille kans.

Presidentti Fontero ja Kansliapäällikkö Antero

Anonymous said...

.. juu täytyy varoa ettei tassut tai häntäkiehkura kärähdä city-leidien kanssa **hui** !! Sä voisit tosin pitää sellaiset Pressan muotimessut - ku ei toi hovi tajua et täs tarttis vähä styleeta garderoobii. Wäh !
Moppe Love Boat on ehdoton MUST ! Täytyy ressalla on virkalaiva ja ootko miettynut "AIR FORCE MOPSI ONE" - lentsikkaa ?
/Abe -wäh !

Anonymous said...

Abe the King, toi lennosto homma saa multa jäädä, ku mä oon niin tiukasti maan pinnalla, et mä jätän noi lentelyt muille. Onneks mun Kansliahenkilökunnas on Bozi, joka hoitaa tota ulkomaan edustusta, ni kukaan ei pääse sanoo, ettei oltas niinku kansainvälisii.

Mun käy kyl vähä kateeks sitä teen uutta mestaa. Meil uhkaa tääl ahtaudenkammo, et sais kyl noi hömelöt alkaa tekee kans jotain asian eteen, ku ei täs ite joka paikkaan kerkee, PÖH...

Anonymous said...

Ootteko te pojat huomanneet, miten käytännölliset nuo teidän armeijakuteet on? Kun käännätte vermeet vääristepäin, siis masupuolen selkäpuolelle, niin teillä on ilmavat Uuno Turhapuro -verkkopaidat. ;) (Ihan pikkuisen mopsisexyä.. ;p supsuttaa Salli-täti tuossa olan takana ja kuolaa kuvianne.)

Ystävänpäivävelvollisuuksia odotellen

Tyy-ne

Anonymous said...

Kun tänään on ystävänpäivä, niin me herättiin jo 5.30, että ehditään toivotella kaikille hyvää päivää!
Guru meuhkaa tossa vieressä, että varmasti muistan mainita hänet ja että hänkin toivottaa. No tietysti, höh, siis ME, Guru ja minä, toivotetaan kaikille ihkua päivää ja paljon kaikkea mopsiystävällistä ravintoa, herkkua ja rapsutusta. Wufwuf!

Anonymous said...

Tyyne, Aatu ja Guru, nyt on käyny sihteerikkö Äiskälle köpelösti. Se on menny PÄIVISTÄ sekasin. Sen mielest se Ystävänpäivä on vast huomenna, vaikka mä sille koitin turista, et päivitäs ny vähä sitä kalenteriis ajantasalle, höh... Siispä oikein Makoisan, Maittavan, Ystävällistä Ystävänpäivää Teille Rakas Henkilökuntani (virallisen toivotuksen lähetän sitten illemmalla).

Mutta onhan mulla teille töitäkin eli Ystävänpäivän kunniaksi Tyyne Tyllerö, jonka olen todennut hyvin sosiaaliseksi ja aktiiviseksi Mopsisanoman levittäjäksi, voisi toivottaa Hyvää Ystävänpäivää mahdollisimman monelle (rotuun, väriin tai sukupuoleen katsomatta) nelijalkaiselle ja tehdä näin heidät hyvin, hyvin onnellisiksi.

Ja Pojat, teiltä pyytäisin palvelusta. Kertokaahan miten tota Ystävänpäivää toivotetaan Varsinais-Suomeks. Ei kattokaas toi oma kielitaito viel riitä siihen ja pitäähän sitä muistaa ystävii yli kielirajojen...

Anonymous said...

Mahretank me ny mittän kiälifriikei ja neroi ollakka,mut jos ny jottain tarttis varsnaissuameks sanno,ni kyl melkkei vaa et oikke hyvä ystävänpäivä kaikil teil ja olkka kauhia ystävällissi, siit voi ol teil ilo ja hyätty muinakin päivin.Mee täsä ny ainaki olla ja jos meil tule väkke kaffel ni olla sit niillekki, etteivä heti ol tiähesmenos, lähinnä me orotella Jenna ja Carla ja Oscu, ja haukuta ilosest heitil.

Pojat said...

Oscu ja Guru, mä tiesin et teihin voi luottaa. Ja haukkui, siis ystävällisii haukkui, meiltki teil kaikil...