Sunday, May 13, 2007

Äideistä Parhain Sä Oot

Niih, Nuppu-Äiti. Kyl sä Äideist parhain oot! Onnee vaan kauhiast paljo Äitienpäivän johdost. Ja tälle mun kotiäiskälle kaa, paljon pusuja! Ja Andy Boylle terkkui. Pian toi iskä ja äiskä tulee sua taas kattoo.

Täs ois ny Nuppu sulle pikku luritus...

"... Äidille vaan laulaa nyt saan, äideistä parhaimman sain. Lohdun hän loi, suojan hän soi. Hellyyttä koin, nyt kiittää sua voin. Rakkaudestaan voimaa mä saan, äideistä parhaimman sain...."

Sanokaas ny, mitä mä muuten teen tolle mun kotiäiskälle? Se jännitti tän päiväst Salon näyttelyy siihen malliin, et meni aamulla suihkuunki niinku silmälasit päässä. Luuli varmaan näkevänsä paremmin ne vesipisarat, HUH, HUH, turisen mä. Ja sit se tärisi siel kehässäki, ku joku horkkatautinen. Arvatkaa vaan, oliks muilla hauskaa. Ja iha hyvinhä se kuiteski meni, totta maar. Et tällästä:

Olin sit niinku nuorten luokan erinomainen ja sijotuin sit viel tokaks tos mun omas luokas ja sit paras uros kisas olin niinku kolmas ja sain viel varasertinki. Oli kuulkaas mulle sit eka paras uros sijotus, a vot. Kyl on iskä ja äiskä niinku onnellisii.

Ja se arvostelu meni niinku näin:

Vankka musta uros, hyvä kuono, hyvä kallo-osa, voimakas nenävekki, hyvä alaleuka, hyvä eturinta, hyvä raajaluusto, toivoisin suoremmat eturaajat, hyvä häntäkieppi ja musta väri, liikkuu hyvin, erinomainen luonne.

Terkkui vaan kaikille paikalla olleille ja kiitti mukavasta seurasta. Oscu se vaan joutu sinne jäämään, ku oli veteraanien paras, et onnee vaan vielä kerta. Oot sä kyl aika hemmo.

Mut kai mun täytyy tota äiskää mennä hoitelee, ku se sai taas jonku ihme päänsärkykohtauksen tost jännittämisest. Ois vaan niinku mä. Mulla ei noi huolet paljoo paina eikä kiristä polla, et silleen. Mut turistaan taas. Ny mä lähen noihi hoitohommiin...

Tää kuva on aamuselta. Pakoilen täs sitä pakollista näyttelynaamaputsii....

Kyl on rankkaa tää työnteko, KROOH...

11 comments:

Anonymous said...

Moi kamu!
Oli taas kiva nähdä ja Jennaa lohduttaa suuresti että joku muukin jännittää yht kovin ku se(pesi tuku kv:seen kolme kertaa hiukset ku unohti joka kerta aamul huuhdella sen shampoon pois ;D) :9! Varo vaan Fonzie, nyt joudut aptukses toisen jännittäjän kanssa kehää :P!

Pojat said...

Enkä varo, kyl mä jo sua tänään koklasin ja kyl sä sit ton äiskän voitat niinku kuus nolla. Käsketään vaan toi äiskä jäähylle jonneki ulos siks aikaa, ku viihdytään siel kehäs, ettei vaan tuu pilaa noit meiän näytelmii. Jenna, KIITTI!

Oscu ja Guru. Ei saa sit Jennaa kiusata, ku se on niinku mun Jenna ens lauantaina. Ja Guru, älä itke, kyl mä sen palautan iha hyväkuntosena ;).

Anonymous said...

Ei me kauheesti kiusata, me vaan naurettiin hieman mopsinaurua kun joka kerta kun se alko föönaa hiuksia niin se huomas et hitto tää vaa vaahtoo. Voit kuvitella et oli naurus tosi kova piteleminen :D

Me lainataan tota Jennaa ihan mielellään kun saadaan sit yleensä aina vapaa päivä ja päästään äipälle ruokahoitoon, siel saa ruokaa ainakin kerran tunnis ja sit välipalakeksit tietty :)

Anonymous said...

Onnea Fontero ekasta PU sijotuksesta!!!!!

T:Sylvi ROP-pentu ja Sohvi joka sai erin (tuomari oli varmaan sokee)

Pojat said...

Hih, Hih, arvatkaas naurattiks mua? Vaahtopää Jenna (kuolee nauruun). Kattokaa ny vähä sen Jennan perään, ettei se ens lauantaina iha vaahdot päässä sin Aptukseen tuu ;).

Mä voin kyl vaihtaa ton Aptuksen toho ruokahoitoon, Hmph...

Ja tyttelit, Sohvi ja Sylvi, kyl te ootte upeita. Mä jo tänään aloin vähä kattelee Madden perään, mut on niin ärhäkkä pimatsu, et oksat pois. Mut täytyhä sitä naisella luonnetta olla (iskä: ei tosiaan tarvi).

Anonymous said...

KYllä me yritetään muistaa katsoa lauantai aamuna että toi Jenna lähtee ilman vaahtoa sinne aptukseen :P!
Jokos sä oot fontero toipunu ekasta ruusukkeesta ja pu-sijoituksesta? Kyllä sä vaan hienosti esiinnyit, katsotaan mitä toi Jenna saa sulle aikaseks siel aptukses, onks se jo sertin paikka ;)?

Pojat said...

Joo, toivuttu on! On se hyvä ku huolehditte siit Jennasta. Kyl munki täytyy alkaa kattoo paremmin ton äiskän perään, ku se kans on vähä niinku sellane tohelo.

Anonymous said...

Hyviä uutisia Fontero! Jenna hankki itselleen jotain kukkatippoja, ehkä se voi käyttäytyä kehässä kuin handlerin kuuluisikin :)!

Pojat said...

Hih, Hih, kukkatippoja, jee. Jennasta tulee mun maailman paras handleri. Mun pitää kyl varmaan hommat tol mun äiskälle tyrmäystippoi, ku ei se muute siel kehän laidal hengis selvii ;)

Albert said...

Kamu hei, mä kihisen kateudesta... jos toi Anne-täti ei olis aktiivinen ja veis mua näytelmiin, niin en ikäkuunapäivänä pääsis kokemaan noin hauskoja juttuja mitä sä (äiskä rillit päässä suihkus on ässä ;) ) ... Nooh.. katotaas miten äipän nyt käy kun tulee ekaa kertaa katsoo lauantaina.. muuttuuko sit ääni kellossa :D Ihania kuvia Fonzie James Bondista - jälleen kerran.. (Äipän kommentti: Oot sä niin kommee niin kommee.. et huh...)

Pojat said...

Mäki annoin äiskälle lopputilin niinku noist handlerihommist ja vaihdon sen Jennaan, tonne Aptus Show jutskaan. Antaa sit noitte Äipän ja Äiskän pidellä toisiaan kädest kii siel kehän reunal, ku jännittää ne kuiteski.

Toivottavasti ne muute osaa sit jotain sellast ensiapuu, jos vaiks jompi kumpi pyörtyy kesken kaiken. Voi noita naisia! Ei voi pieni poika ymmärtää ;).