Thursday, April 19, 2007

Yökyöpeli


No morjenttes vaan taas. Arvatkaas mitä mä eilen tein, Hoh, Hoijaa? No mä olin varsinainen yökyöpeli elikäs yövahti ja yösyöppö ja kävin mä sit viel yöjuoksullakin.

No kaikki alko siitä, et iskä joutu olee ihan yötä myöten töissä ja en mä sit halunnu lähtee äiskän viekkuun sänkyy nukkuu, vaiks se kyl houkutteli, ku piti rupee sellaseks yövahdiks. Eihän se ny vetele, et osa henkilökuntaa huitelee keskellä yötä ties missä. Siihen mä sit parkkeerasin olkan sohvalle, ku se on niinku sellane avainpaikka vahtia sekä makkarin et eteisen ovee. Piti tietty ton äiskän kotona pysyminenki varmistaa, ettei seki katoo mihinkä öihin tai töihin. No, sit ku iskä vihdost viimein tuli, mä annoin sille oikeen kunnon tervetuliaishaukut, et ei mua ny tälleen sais kohdella, et joutuu öisin vahtia pitää
. Ja eiks nois yövahdin hommis oo joku alaikäraja, et mitähän lakii täs taas tuli rikottuu? (äiskä: tais olla naapurit mielissään sun haukuistas).

Äiskä on alkanu sanoo, et mä muka olisin ronkeli ton ruoan suhteen, ku ruokahalu ei meinaa niinku millään palata normaaliks. Siis kyl mä syön, mut vasta sitte ku mulle sopii ja on siin kyl tainu pari ateriaa välistä unohtuakin. Eilen äiskä sit laitto mulle ihan sellase ekstra ilta-aterian nappuloita, niinku noitten normaaliannosten lisäks. Enhä mä niihin suostunu heti koskee, ku en muuteska noit nappuloit yleensä syö. Mut arvatkaas mitä? Ku äiskä oli nukkumas ja iskä tuli niilt yöreissuiltaan kotiin, ni musta tuli varsinaine yösyöppö. Siin meni nappulat ja ois varmaan menny muutaki, jos ois tarjolla ollu. Kyl on kivaa toi yöllä syöpöttely.

Ja pitihän siin sit viel yöjuoksullekin päästä. Iskä oli jo menossa nukkumaan, ku mä sille turisin, et haloo mies, mitäs sä luulet tekeväs? Vinkkasin sit vähä tota ulko-ovee päin, et alappas tulla, ny lähetään lenkille. Ei auttanu iskän muuta, ku pukee uudelleen ja lähtee mun kaa juoksentelee. Oli kuulkaas niin rauhallista ja mukavaa, ku ei ollu noita reviirinvaltaajia liikenteessä, et pitää varmaan ottaa pian uusiks (iskä: oi ei, mä haluisin nukkuu yöllä).

Äiskä oli muute sitä mieltä, et ei tainu eilinen mennä kasvatuksellisesti iha niinku putkeen. Tarkotti varmaan niitä sen ihme kasvatusmetodei, mis pitäs olla niinku sellaset säännölliset ruoka-, lenkki- ja nukkuma-ajat. Pöh, pitäähän sitä munki saada vähä vaihteluu tähän elämään ja kokeilla mitä mä saan noi höppänät oikeen mun eteen tekemään. Ja oon mä muuteski sitä mieltä, et on se kumma ku ei saa syödä sillo ku nälättää, juosta sillo ku juoksuttaa ja vahtii, jos ny sattuu vahdituttaa.

Mut kamulit ja varsinki kimulit. Eiks nyt ois niinku sopiva juoksuaika, et yöjuoksuil nähdään, jos mä vaan saan noist vanhuksist niinku kaverii messiin. Neku on vähä nipoja, eikä päästä mua kuiteska yksin tonne yöelämään seikkailee... (äiskä: hei Fonzie, eiks iskä ja äiskä ny oo jo ihan liian vanhoja tollasiin yöjuoksuihin?)

4 comments:

Anonymous said...

Johan teillä on ihan mahotonta :)

Kuiskas äiskä pysyy housuissaan, kun kriittiset ajat on käsillä??

Pojat said...

Ei se missään housuis pysy. Hame sil on päällä ;). Ei se ees tie miten päin ois ja meil on iskän kans täys työ pitää sitä hameen helmast kii, ettei se alkas häiriköidä Nuppuu joukkoineen, ku niil on ny varmaan muutaki puuhaa, ku vastailla äiskän uteluihin...

Albert said...

Haaa !! Sanoin äipälle et katos Fonzieta, etten mä ole ainut yökukkuja ( Olen lentänyt makuuhuoneesta pois jo kaks yötä peräkkäin kun taasen mukamas äipän kauneusunija häiritsen leikki & hepuli bileillä..). Fonzie, me ollaan nuoria ja meidän kuuluu jorata kaik yöt, nih !! Toi sapuska hommakin on tuttua.. oi voi.. tota samaa temppuilua eli indvidualistia elämää ( sitä se on, kerro se äiskälles !) yritin elää kans, mutta äippä, natsi ku natsi pisti siihen lopun. Meni tossa päiväkin kun vatsa kurni ihan eri aikaan ku ruokakippo oli esillä... ja mul tuli tahtomaton kevätdieetti päälle.
Äippä ainaskin uhkailee, et jos se Hugo velipuoliveikka tulee tuolta Jitterpugista mulle, niin kuulemma sit ei voi ronkeloida kun on toinen kärkkymässä.. joten kamu hei, alas sinäkin popsii pöperöö kiivaasti, ettei Andy tule ja vie herkkujas !! Mahtavaa et on viikonloppu- on niinkuin palvelusväki paikalla koko ajan.. tai ainaskin äippä ku iskä sano, että mulle tarttee tienata lisää oscarpulla rahaa ja meinaa olla töis koko viikonlopun.. noh, jos pullia tulee lisää, niin annan luvan.
Täällä muuten jännätään Andyn tuloa kans niin et sukat on rullalla ja vatsaa kiertää !!! Ollaan hengessä mukana !!
Pysy kamu tiukkana !! Mä kun nääs otan mallia noista sun jutskistas aina ja vetoan aina sinuun ku äippä heristelee sormeaan. PÖH JA PYH !
Tassut kohti taivasta ja viikonloppuja !

Pojat said...

Moro, moro Albert. Siis toi mun äiskä sanoo samaa, et mun pitää alkaa osata pitää puoliani, sit ku Andy toivottavasti tulee. Saattaa olla sellanen rohmu, et must ei jää ku luu ja nahka, jollen noit pöperöit poskiin pistele.

Meil on kyl samanlaine luonto sun kaa, ku säki oot noit yökukkujii. Millasiihan se Hugo ja Andy mahtaa olla. Oikeen alkaa jännittää.

Meil on sama homma, et iskä on viikonlopun lihapullarahaa tienaamassa (saa kyl tienatakin, jos meit täs pian kaks suuta niit pullii mutustelee). No saanpahan sit äiskää höykyttää mielin määrin. Toivottavasti sit ei vaan SADA, ku mä en voi sietää vettä. Viettäkääs lepposat viikonloput ja jännitetään iha kimpassa, mitä tuleman pitää.

Tassuturinoin Fontero and his company