Sunday, March 18, 2007

Vaalivalvojaiset

No moikkade moi kamulit ja kimulit! Ny se on sit niinku totuuden hetki alkamas, arvatkaa vaan onks jännää (joo, kyl mä tiiän, et muil toi äänestysaika viel jatkuu, mut mun osalt on noi vaaliuurnat kuulemma jo suljettu). Meil tuotiin just noi mun äänilipukkeet ja ny aletaan sit niit äiskän kaa niinku laskee, Huh, Huh...

007, 007, Äiskän kulta, 007, Iskän kulta, 007, 007, 007... (iskä ja äiskä, te ootte törppöi. Ei noihi lappuihin ois saanu laittaa muuta ku nummeroit. Pyh teen kaa, tänki te sit mokasitte, ja just ku mä olin niinku laskenu teen varaan, Argh...).

Wau, sain mä sit äiskäst ja iskäst huolimatta, ainaski kolkyt ääntä, et mahtava saalis ekakertalaisel. Mut ei tainu iha riittää siihe edustajapaikkaan, et kai mun sit pitää vaan jatkaa tälläsena iskän ja äiskän seurapiirimopsina (äiskä: Hei poju, en mä oo mikään Paris Hilton). Ois varmaan pitäny tehä joku sellane vaalisiitos eiku -liitos, et ois silleen loppuun asti pärjänny. Mut en mä teit, mun rakkaat äänestäjät, kuiteska unohda. Mä tuun kyl täysil taistelee meen Mopojen oikeuksien puolest vaiks sit jossain oppositios, jos ei muute. Ja kiitos vaan kaikil, jotka mul äänes anto, niinku tost luottamuksest.

Mut kyl täytyy muute turista, et oliha tää kokemus. Tälleen vajaan kahden vuoden iässä, mä annoin kuiteski kunnon vastuksen noil kalkkisehdokkaille, et tais tulla kyl tavote melkein niinku saavutettuu. Iskä ja äiskä muute luulee, et mä oon kovastikki pahoillani täst häviöst ja ne sit nimitti mut niinku Kalajärven Kingis. Jos mä iha totta turisen, ni mä kyl kuiteski oon aika huojentunu, et en sinne eduskuntaan päässy. Eihän toi äiskä ois voinu siel olla mua koko aikaa paijaamassa, eihän?

Mut ei muuta ku uutta viikkoo putkeen ja uudet kujeet työn alle, mähä kärsin rappioni eiku tappioni niinku Mopsi...

4 comments:

Anonymous said...

Hieno saavutus Kalajärven Kingi!!! Seuraavaksi asetut sitten ehdolle, kun mopsipressaa, taas valitaa, jookos?

Pojat said...

Joo, totta maar ja jos vaiks viel sellane Mopsikingi ois valittavis, ni me oltas varmaan Albertin kaa heti ehdokkaina... Eiks vaan kamu (ja Sylmi ja Sohvi ois sit tietty Kuningattarii)?

Anonymous said...

Vaalionnittelut! Hienosti meni, vaik et valituksi tullutkaan. Nyt on Satu-tädilläkin mieli matalalla ja kaipaisin sinun, 007:n nuuskimisapua. Jaa, että kuin vai? Mä horopää on hukannu avainnippuni ja oon menettänyt toivoni sen löytymisestä , kun se hävis jo perjantai- iltapäivällä eikä oo jälkeen näkyny.
Oiskohan tolla sukulaisuussuhteella äiskääs jotain yhteyttä tapahtuneeseen ? ...SE kadoksissa ollut kännykkä vai mikäs se olikaan?...

Pojat said...

Huuh, Nuuh, Nuuh... Moi Satu-Täti. Mä koitan niinku etänuuhkii niit sun avaimii, tällänen salapoliisimopsi ku oon (on kattos iha niinku "pistooliki" tos vyön alla).

Täytyy kyl turista, et mihin teen sisarusten kans oikeen joutuuka, ku tollasii lahopäit ootte noitte tavaroittenne kaa. Sit ku mä saan mun omii sisaruksii, ni ne on kyl paljo skarpimpii ku te, et näin on näppylät...