Tuesday, March 20, 2007

Kevättä ilmassa, jännitystä rinnassa

Voi elämän kevät, alkaaks se taas olla niinku kevät? Tai oikeesti, mä jo pelästyin, et se kevät oli ja meni, ku tos välillä tuliki tota takapakkii ja räpäskää sato ihan taivaan täydelt. Mut kyl tää täst viel iloks muuttuu, uskokaa pois.

Iha näin kevään kunniaks, pellootin ton äiskänki täs yks päivä. Ny ku noi lumet on suhtkoht sulanee, ni ainaski noil meen pyöräteil oli sit iha sikapaljo sellast hiekotusjutskaa. Tassuttele siin sit kunnol, ku ne kivi ilkimykset pisteli mun herkkiin pikku pikku tassuihini iha sairaasti. No, jotta ei ois niin kauhiast paljo sattunu, ni ei siin sit auttanu muu, ku alkaa tassuttelee silleen ontumalla. Äiskähä siin meinas sit saada hepulin, ku se pelästy, et mun tassuis on jotain vikaa, ku se ei heti kässänny, mist oli kyse (missähä sitä vikaa mahtaa niinku olla äiskä, missä?). Äiskä oli jo soittamas Mopsitohtorilleki, mut onneks ei sentään ehtiny. Kyl se sokee kanaki onneks joskus jyvän löytää tai täs tapukses paremminki kiven (Hih, eiks toi kana sovikki hyvin äiskään, Kot, kot, kot…), ja ku kotiin päästiin, ni huomas toi äiskäki sit lopult, et mun tassut oli iha kunnos. Oli nääs sen verran kova meno ja meininki mul taas päällä, et hyvä ku tassut pysy ees vauhdis mukana. Onneks noita teitä on ny putsattu ja meikäläinen voi taas tassutella omalla ylväällä tyylillään (äiskä: meen poju on vähän tollanen hienotassu, ei vesilätäköitä, ei kiviä… Pian varmaan pitää vetää punanen matto pojun lenkkipoluille, ennen kun se suostuu tassujaan maahan laskemaan).

Trata ta ta taa, Tra ta ta taa… ja sit perheuutisii. Mun Nuppu-Äiti ja Tessi-Täti on kuulkaas niinku pieniin päin. Nuppu-Äiti oli käyny ultras (mä en oikeen tie mitä toi ultra tarkottaa, mitä lie naisten touhui), siis jotain kuvii ne siit Nuppu-äidin masust otti. Ja arvatkaas mitä. Siel Nuppu-äidin masus on ku onki niitä mun sisko- tai veikkapuolii tai mielellään vaiks molempii. Mitähä toi Nuppu-Äiti oikeen on syöny, ku on ne hauvavauvat sinne masuun saanu (äiskä: Fonzie kulta suotta sä sitä omaa masuas tuijotat. Ei pojilla vauvat masussa kasva). Ja eikä täs muute sit viel kaikki. Tessi-Tädin masussaki kasvaa mun sisko- tai veikkapuolia, ku Tessi meni naimisiin mun isän elikäs Nuppu-Äidin eksän kaa, ku Nuppu-Äiti vaihto mun isän nuorempaan ja vaaleempaan. Eiks vaan ookki iha ku Kauniis ja Rohkeis...


Oisitte muute kuullee millane riemu tääl meil synty, ku noi huoltojoukot kuuli ton hauvavauva uutisen. Äiskä riuhtas mutki syliin ja pyöri iha hullun lailla ympäri kämppää. Hyvä ku ei mua sentään ilmaan heittäny, ku olis kuiteski unohtanu ottaa mut sit kiinni alastulles ja se vast oiski sattunu. No, ny meil sit jännätään tonne huhtikuulle, et pullahtaisko sielt Nuppu-Äidin masusta maailmaan vaiks sellane pikku Andy veikka, joka sit muuttais niinku tän meille asuu.

Mut ny taitaa olla parast koittaa palauttaa toi mun niin turistu perheeni takas maan pinnalle noista hauvavauva veikka uutisist, joten Wuh, Wuh, Wuh, ei muuta ku odottelemisiin...


(ps. Ja tos kuvas mä en sit täl kertaa vedä nokosii, vaan teen sellasta vastuullist vahtimopsin työtä. On nääs toinen silmä koko ajan valppaana seuraamas mitä ympäril sattuu ja tapahtuu.)

***************************************************
Äiskä, Iskä ja Fonzie onnittelee: Nuppu, Tessi ja koko Jitterpug kennel. Tuhat rutistusta ja halausta tulevien pentueiden johdosta, Upeeta typykät…

9 comments:

Albert said...

Helou Kamu !! Juu, punainen matto vaan - tos oli ideaa !! Voi kökkö kun joka paikka on täynnä tyhmiä tyhmiä tyhmiä kiviä ja siruja ja just niitä ällöjä vesilammikoita. Alampa tässä ny miettii, et miten sen maton sais tonne pihalle...

Voi jee miten mahtavaa et sulle tulee veikka ! Meidän isäntä-iskällä on sairaankova moppeveikkavauva kuume ja hörisee et mulle pitäs veikka saada ja Äippä heiluttelee mattopesula-laskuja (eix toi Äippä ole tylsä... hakekaa se pois....).

Kuules, se on vaan hyvä et sinun Äiska on sellainen huolehtivainen moppetohtorille soitteleva kana-emo.. se on kuulemma sitä rakkautta..se on saman muotoista kun se lelu jonka sain sinulta! WÄH ! Eikun tassu-Bondi-007 terveisin. T. Abe-Babe

Pojat said...

Joo, ne sirut vast kauheit onki. Onneks tol äiskäl on sellane haukankatse, et ollaan ainaski viel säästytty noilt vaurioilta (koputtaa tassulla äiskän päätä tai siis puuta).

Ootellaan täs ny, mitä mun Nuppu-Äiti meinaa, siis sen veikan suhteen. Jos Nuppu-Äiti onki päättäny vaan siskoja tehä, ni sit ei mua lykästä, ku tää iskä ja äiskä on sitä mielt, et mua ei noitte naispuolisten kans oikeen uskalla samas huushollis pitää. Mä en kyl vaan ymmärrä et miks.

Täs on muute seki hyvä puoli, et jos tai kun, se Andy meil tulee, ni se pääsee paljon helpommalla ku mä. Oonhan mä jo koulinu ton henkilökunnan niinku valmiiks.

Mut Albert, jännäillään yhes miten mun käy. Ja kyl säki sen sun äipän pään viel käännät, usko vaan. Kukaan ei oo tos päänväännös eiku käännös taitavampi ku Mopsi.

Sydänunia T. Isoveikan asemasta haaveileva Fontero

Anonymous said...

Voitko kuvitella, että toi mun äiskä tuli herättää mut kesken unien ihan vaan kertoakseen sun tulevasta Andy-veikasta. Kyllähän mä toki iloinen oon sun puolesta ja pitelen varpaat pystyssä, että kaikki menis hyvin, mutta että oikein piti herättää, niin sitä en käsitä..

Mekin äiskän kanssa aina vaan haaveillaan siitä mun pikkuveikasta, mutta se saa ton pomon mukaan kuulemma jäädä vaan haaveeksi. Mutta mepä ei luovuteta, semmonen sun värinen Haisuli-veli olisi tosi kiva leikkikaveri mulle.

Anonymous said...

Vai että kevättä rinnassa...saa nähdä miten sun äiskä pysyy housuissaan, kun kuulu tulolla olevista vauveleista. Onneksi sä olet sen tukena ja turvana :) Meillä on sormet ja varpaat pystyssä, että teille tulisi oikeenlainen "paketti" ja tietenkin, että Sirkulle tulisi sen toivomat!

Pojat said...

Hih, hih, vai herätettiin sut kesken makeitten unien. Sano sil äiskäl, et ei niin saa tehä, paitsi tietysti tälläsis tärkeis poikkeustapauksis ;).

Ja kyl se niin on, et kyl ne pomotki lopulta periks antaa, ku jaksaa vaan jallittaa, on niinku vähä kokemusta tost jutskast.

Nyt vaan ootellaan ja ootellaan antaakos se Andy Boy tossa huhtikuun lopulla kuulua itestään. Ja arvaa vaan onks oottavan aika piiiiiiitkääääääää... (äiskä: taitaa olla Nuppu rouva samaa mieltä).

Pojat said...

Joo Rosedale, mä oon ku oonki varsinaine turvamopsi tol äiskällle.

Ja jos toi äiskä ei meinaa niinku housuissaan pysyy, ni ei hätää. Laitetaan sil sit vaan hame päälle, ku ei tos iäs voi enää tolleen ilman housui viuhahdella.

Auttaskohan muute noitte oikeenlaiste "pakettien" saamiseen sellane jutska, et lähettäis sille haikarelle valmiiks täytetyt pakettikortit, ni vois siit sit tarkistaa, mitä mihinki tuleman pitää???

Pojat said...

Moro vaan Jenna ja mopsit, äiskä kyl muistaa, mut sanokaas se tol iskäl kans...

Anonymous said...

Hei kuulkaa, ei kivet oo tyhmiä...niitä voi syödä. NAM!! Innolla odotan, kun äiskä on luvannut tilata autokuormallisen pihasoraa alkukesästä. Mitkä apajat!
Terkkuja
Nuppu

Pojat said...

Heikun keikun Nuppuliini

Joo, siin kyl totta turiset, et noi kivet on iha syötävän hyvii, paitsi mun äiskän mielest. Mäki syön niit varsinki sillon ku kyllästyn eli sillo ku äiskä jää jonku kans juoruu eikä anna mulle tota huomioo riittäväst. Et täs jutskas toi sananlasku "parempi maas ku jumalattoman suus" ei päde sit pätkääkään...