Wednesday, March 28, 2007

Ulkomuotopaineita?

Tylsäääää…. ku tääl ei tapahdu yhtikäs mittään. Jo kaks päivää menny, eikä mitään kunnon äksönii, epistä (äiskä: vai ihan kaks päivää? Eiks sitä joskus oo kiva vähän rauhottuukin?). No, myönnetään, et ilmoist en oo voinu murista, mut kaipaa se nuorimies muutaki säpinää, ku noit luontopolkui. Äiskääää, mä meen ny kuiteski turisee, mulla ku on tällänen krooninen turinaripuli, ni turisee on päästävä, vaiks ei mitään turistavaa oiska. Eikä muute sit toi Hotelli Helpotuskaan tähä ripuliin tunnu auttavan. Äiskä, sano heti, mistä mä turisen! (äiskä: No, turise vaikka siitä sun viimekertaisesta rokotuskäynnistäs, vieläks muistat miten se meni?) No totta maar mä muistan, ku en oo sellane lahopää, ku eräät. Ei sit muuta ku turisee.

Se oli tos viime vuoden loppupuolel, ku käytiin ottaa noit lakisääteisii rokotuksii. Mua ei oo koskaan ennen noi piikit paljoo hetkauttanee, mut ny mua kyl sattu, Auts! Oli sellane nuori lekurityttö, joka mua piikitti, ja tais sitä vähä niinku jännittää. Meinasin tehä siit pöydält oikeen sellasen telemark alastulon, ku yritin päästä irti sen tyttelin kynsistä. Ei tainnu sillä viel olla homma iha niinku hanskas.

Ja eikä siin viel kaikki. On sitä kuulkaas aikoihi eletty, ku meil Mopsukoillekin alkaa tulla näit ulkomuotopaineita. Mä ku oon aina luullu, et ne on sellasii naisten kotkotuksii (ainaskin mitä oon tota äiskää seuraillu). Noi mun paineeni, jos niitä ny joskus on, ne kyl on sellasii miehisempii ja kohdistuu iha johonki muuhun, ku tohon ulkomuotoon.

No, tää ulkomuoto jutska alko siitä, et ku se lekurinplanttu mua siin kopeloi ja tiiraili, ni sit se töräytti niinku ihan varottamatta, et mun nenävekkii vois vähä retuseerata. Siis voitteks uskoo? Mun uljasta ja voimakkaan maskuliinista vekkii ois sen mielest voinu pienentää, vaiks just se, on ISO osa tätä mun hurmaavaa olemustani. Siin vaihees meinas mult kyl murina päästä, et näpit irti mun vekist ja sassiin tai mä purasen. Eikä se osannu ees mitään kunnollist terveyteen liittyvää perusteluu tolle suustaan päästämälleen sammakol antaa. Ei ollu tainu Mopsii koskaan livenä ees tavata eikä kuvista katella. Oisitte muute nähnee, ku meni äiskäki tollasen kommentin jälkeen kerranki sanattomaks. Uskokaa pois, et sellast ei usein tapahdu. Onneks iskä selvis järkytyksestään kuin mies ja tokas sille lääkäril takas, et meinaaks se, et pitää täst lähtee Tallinnast kauneusleikkausaikaa varaa. Tais se lekuritypy siin vaihees huomata, et parempi pitää suu supussa ja jätti asian sit sikseen (äiskä: jotenki musta tuntuu, että ei taida tämä lääkäri jatkossa meitä palvella).

Mun hyvin kehittyny Mopsipääni ei kyl aina ymmärrä noit toisten ulkomuotopaineit. Johtuukoha se siit, et mä oon niin megakomee? No, äiskällä kyl tietty on vähä syytä olla huolissaan ton oman ulkonäkönsä suhteen, ettei pääse tosta enää enempää rupsahtaa. Mut jos mä iha rehellinen oon (ja niinhä mä oon aina), ni kyl must immeiset ne vasta hassun näkösii onki, ku niil on sellane ihme uloke tos keskellä päävärkkii, mitä kuulemma nenäks turistaan. Se mua vaan ihmetyttää, miksei ne voi olla niinku mä. Sillo ei vois kukaan ainaskaan täräyttää nenää poskelle, ku on jo valmiiks lytyssä ja mikä parasta, ei vois sitä nenäänsä työntää niinku joka paikkaan, vai mitä äiskä?

Mut ulkonäöst viis, vai mitä Missit ja Misterit? Ei muuta ku säpinää Mopojen poluille, Bye, Bye…

Äiskä: Lähdetääs poju lenkille tolle isolle pyörätielle niin saat sitä kaipaamaas säpinää. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita kyllä löytyy, kun noi ”kilpafillaristit” ja mopopäristelijät on taas päässeet vauhtiin ja yrittää meitä kampittaa. No, onneks meen Mopotuhisija osaa pitää puolensa ja murisee ne tarvittaessa vaiks pöpelikköön...

4 comments:

Anonymous said...

Mustakin lääkäri sano, et nenävekki pitää pienentää, eikö oo kauheeta??? Anne sano heti et eikäy ja edelleen se komistaa mun pärstää!

T:Sohvero

Pojat said...

Kyl pitäs saada noi lekurit niinku komentoon. Eihän ne ymmärrä meist tai meen vekeist yhtään mitään. Pitäs varmaan laittaa niinku Mopsikoulutukseen. Ja on se hyvä, et sait vekkis pitää, niinku mäki. Hyvä Äiskät!!!

Albert said...

No jee, ompas nyt vuorostaan Fonzerolla komia kevät poseeraus :)

Pojat said...

Jepulis Jee Albert. No enpä tiiä tost asennost. Kai mä parempaanki pystysin, mut ku toi penkki ei oo iha paras mahollinen alusta seisoskella. Pitäs kato olla se punanen matto tos tassujen alla, ni sit vois sitä asentoo ja asennetta oikeen kunnolla irtoo ;)