Wednesday, March 07, 2007

"Tahtojen Taistelu" Fonzie vs. Äiskä

Pimpeli Pompeli äiskä se Fonzielle Tigrua ompeli….Nyyh, ny on taas se aika vuodest (siis äiskän mielest), et pitäs niinku laittaa toi mun Tigru Kulta vaihtoon. Mä en kyl oo asiast yhtikäs samaa mielt, vaiks toi äiskä jo mulle uutta petikumppanii tarjoski. Äiskä kehtas jopa heittää mun vanhan Tigruni roskiin, mut mähän, Niilo Näppärä ku oon, kävin sen sielt pelastaa. Tutkin mä siin samal sitä roskiksen sisältöö vähä muuteski. Oli vaan toi iskä ollu niin ahkera, et oli just ehtiny sen tyhjentää, ni ei sielt sit Tigrun lisäks paljo muuta irronnukka (äiskä: Thank God). Pitääki alkaa useemmin harrastaa tota dyykkausta, ku sehä se sit vast ekologist puuhaa onki. Äiskän mielest toi mun vanha Tigru on karmee raato, vaiks must se alkaa olla just niinku parhaimmillaan, aromit ja kaikki (äiskä: joo, haisee niin, et vois alkaa heikompaa yököttää ja puolet raajoistaki ja sisälmyksistä taitaa puuttua). Pientä tahtojen taisteluu me ollaan täs äiskän kans käyty, ja äiskän se oli sit periks annettava, jotta meil säilys ees jonkinlaine rauha täs huushollis. Ei se auttanu äiskän pullikoida vastaan, vaan ottaa se neula pikkuruiseen kätöseen ja alkaa kursia mun Kullanuppuu niinku kasaan.

By the way, mä oon pitäny täs ny pari päivää vähä niinku sellasta lepolomaa, ku alko toi vaaliväsymys painaa. Pitäähä sitä säästää tulta ja tappuraa sitä loppurutistusta varte, et luottakaa vaan muhun, en mä silleen vaan mun lupauksii unohda (en kattokaas oo niinku äiskä). Onneks mul on niin maan mainio Edustaja-Avustaja SylmiSylvi, joka kyl tekee kaikkensa mun edustajaehdokkuuteni eteen, ni mä voi turvallisin mielin ottaa välil vähä rennommin.

Lomast huolimatta, ni en mä kyl ihan laiskana oo ollu. Vaiks oma kampanjointi on ny jääny vähä vähiin, ni käytiin vaklaamas tänään, mitä noi mun kilpaehdokkaat touhuu. Oltiin päivälenkil ja tos meen kaupal oli sellasii ihmisii jakamas jotain lappusii ja tarjoomas hernerokkaa. Yritti ne äiskääki käännyttää, mut se iha vakaval naamal sano, et ne on auttamattomasti myöhäs, et äiskä se on jo valintansa tehny (Öhöm, tiette varmaan kuka se Valittu on). Mäki koitin siit sivust niil turista, et mun äiskän päätä ei käännetä millään hernerokalla, vaan siihe kyl tarvitaan paljon Mopsimaisempaa asennetta. Ei ne oikeen tainnee uskoo meen juttui.

Mut ny mä lähen tiiraa vähä lähempää, mitä toi Tigrulekuri on saanu aikaseks. Mun on täs koko ajan pitäny vähä niinku toisel silmäl vahtii tota äiskää, ettei se vaan tee mitään hävitysoperaatiota mun Tigrun suhteen (Hmm...ei se kyl varmaan uskaltais). Ei muuta ku uudet tuulet puhaltaa siis niinku " dyykkaamaan, dyykkaamaan joka aamu sännätään ja ku päivä on ni aina lisää rällätään... "


(äiskä: Fonzie se vaan sitkeesti raahaa tota raajarikko limanuljaskaa mukanaan eikä ees vilkase uutta Tigrua, vaikka kuinka sitä sille tarjois. Ja nyt pitää vielä sitten lukita roskakaappiki, ettei poju pääse vastedes toteuttaa noita dyykkaus unelmiaan, että sellasta täällä tänään).

6 comments:

Anonymous said...

Äiskälle vaan neula kauniiseen kätöseen ja tikkejä Tikrulle :) Pikkau suihku Tikrulle, niin taas on puhtonen!

Pojat said...

Hei, ei sitä saa suihkutel, menee viel kaikki vaival hankitut aromit niinku haaskuun...

Anonymous said...

Ei noo äidit oikeen ymmärrä meidän moppejen "raatojen" päälle. Meilläkin kaikki sujahtelee roskikseen aika äkkiä. Vaan oli siinä kyllä mulla naurussa pitelemistä, kun kattelin äiskän ilmettä eilen aamulla, kun se löysi lattialta porsaan naaman....hih hih! Oli siitä muutkin osaset jossakin, mutta se naamaplätty oli kyllä paras. Terveisin Nuppu

Pojat said...

Siinäs Nuppu Äiti näät, mä oon kyllä sun poikas. Toi Tigru oli muute taas tänää lekuris, ku onnistuin ne edelliset tikit saamaan auki ja sit niit sisälmyksii, vai suoliiks ne on, oli joka puolel. Mut en mä viel siit luovu.

Hih, mäki olisin halunnu nähä sen porsaan pään ja sit varsinki ne ilmeet. Voin vaan kuvitella, HIH, HIH...

Anonymous said...

Sen verran tahdon vielä korjata tuota käsitystäsi poikaseni, että kyseessä todellakin oli porsaan NAAMA, ei pää. Sehän se siinä huvittavinta olikin.
Terv. Nuppu

Pojat said...

Ai jaa, pelkkä NAAMA??? aina vaan parempaa "repee naurust"...