Friday, March 09, 2007

Pelastakaa Mopsipoika Fonzie

Apuva!!! Mä en kestä enää tota äiskää. Se on ollu iha kauhee siit asti, ku sai tietää, et mul on vaihtunu tuomari Tampereen näytelmiin. Joo, mä siis oon taas parin viikon päästä lähös näyttelee ja mul piti olla sellane engelsmanni tuomarina. Ny se onki joku norjalaine setä, joka kuulemma on tosi tiukka tapaus. No mua tollaset tiukkikset ei paljoo hetkauta suuntaan tai toiseen. Pääasia et on nastaa ja sitähä mul on aina. Toisaalt, mäki oisin ehkä mielummin ottanu sen engelsmannin, ku oisin sille voinu turista iha tätä niinku aitoo Mopsiengelskaa. Toi norja ei viel oikein taivu mun suukussani, mut eiköhä sitä sit elekielel ja pusuil pärjää jollei muute.

No palataas viel toho äiskään. Heti ton tuomariuutisen jälkeen, äiskä komensi mut makkariin punnitukseen. Meni ekaks ite siihe vaa´alle ja arvatkaas minkä rääkäsyn se päästi, ku näki lukemat, Hih, Hih, Hih... äiskä sä oot punkero (äiskä: jos toi hihitys ei lopu, niin….). No sit tuli mun vuoro ja karmee lopputulos on, et ny ollaan molemmat sit laihiksella. Voi herttileijaa sentää, kyl taas näyttää ton äiskän isoratas heittävän kärrynpyörää pahemman kerran. Pitää kyl oikeesti alkaa kiirehtii sen dieettilain voimaantuloo. Eihä tällasta touhuu kestä vanha iskäkään.

Eikä tässä viel kaikki. Tol äiskäl on yks kesällä otettu foto, mis mä niinku sen mielest seison silleen kauniisti (Pöh, ainaha mä seison kauniisti. Onhan mul aina seistes neljä tassuu maata kohden, eiks se sit mukamas oo niinku ok, kysynpä vaan?) Sitä fotoo se äiskä ny sit tuijottelee ja huokailee, et "voi Fonzie kulta, voisitkos seisoo siel näytelmäski tälläi" ja sit se työntää sitä kuvaa mun nenuni eteen, et "kato ny, miten sä oot upeesti" (ainahan mä oon, höhlä äiskä). Ei täs hommas oo kyl enää mitään järkee, eihä?

Mut jos mä en tota äiskää aina kestä, ei taida kestää kukaan muuka. Sen työkaveritki alkaa jo nähdä punast ja poistuu takavasemmalle, ku äiskä avaa suunsa. Ei kuulemma puhu niille muusta ku musta (mikä tietty on iha ymmärrettävää). Yks oli nähny must untaki, mis me oltiin sen kaa käyty yöllä shoppailemas ja baaris (Nuppu Äiti, siis Baaris). Ei sit ollu mikään ihme, et mä olin seuraavana aamuna iha rätti poikki pinoon. Niin raskasta toi unissa seikkaileminen on, eiks vaan Katja?

Mut mitä täs tän enempii turisee, mä meen kattoo mitä toi äiskä seuraavaks mahtaa keksii mun pään menoks. Pitäs varmaan ostaa sil vaiks sellane pakkopaita, et saatas me miehet välil olla iha niinku rauhas. Mut kaikest huolimat, mä koitan kestää kuin Mopsi. Koittakaas teki, morjenttes vaan….

6 comments:

Anonymous said...

Joo...muakin harmittaa se tuomarinmuutos Tampereella :(

Teilläkin on näköjään noita vaaka hässäköitä, niin täällä Sinimetsässäkin, jossa juuri olen. Toi S on kans ihan vauhkona ton vaa'an kanssa :)

Sun pitää pyytää äiskääsi muistuttamaan teiän vieraita:
"Sinulle lemmikkini on eläin. Minulle hän on adoptoitu poika/tytär, joka on
karvainen, kävelee neljällä jalalla ja puhuu hieman epäselvästi."

Pojat said...

Joo, toi teksti ja pari muutaki kohtaa tost jutust on jo ulko-oves (ja vaaka pian kaatopaikal, jos mä saan pienen mopsipääni pitää).

Anonymous said...

heissan! Älä Fonzie ota noita laihdutusjuttuja kuuleviin korviin..äidit ja varsinkin naiset on välillä kovia hömpöttämään noista laihiksista..nytkin ku kesä tulee pitäis muka päästä rantakuntoon..mä kun oon sitä mieltä et jos olis vähän ylimäärästä vyötäröllä niin eikö sitä silloin kelluisi vedessäkin paremmin silloin kesällä... =) Meidän äiti kans omistaa sellaisia kummallisia kuvia joita se aina ennen näyttelyjä mulle näyttelee ja hokee jotain hännän pitämisestä ja tasajalkaa laahustamisesta..en mä tiedä mitä se niillä tarkottaa..kai ny kuka tahansa on nuoruuden kuvissa hyvännäköinen ku ei oo vielä silloin tarvinnu synnyttää ja imettää..äiti kyl tulee sen kokemaan itsekkin tulevaisuudessa..nähdään sit siellä näytelmissä ja koita pärjäillä ton sun äitin kanssa siihen asti =) T: Xena

Pojat said...

Kiitti Xena kannustuksest. Noi ihmisnaiset, ne on niin kummii kapistuksii, et ei niit voi aina ymmärtää. Pitäshän niitte aatella talouttaki. Jos kellukkeet niinku omast takaa, ni ei tarvi pelastusliiveihin rahaa jakaa. Näin on näppylät nääs.

Ja tosi nastaa kuulla, et muillaki on noit "höperöit" äitei, ku mä jo pelkäsin, et oon ainoo. Pärjäillään...

Anonymous said...

Mä voin viedä sut useamminkin sellaiselle yöjuoksulle, niin pysyt sutjakkana poikana. Sen verran hauskaa meillä oli sillä yöllisellä baarireissulla :-D (niin ja olihan sun äiskäkin messissä, ehkä sekin niillä reissuilla ohenis, jos muka tarvis olis)
T. Katja

Pojat said...

Moro Katja

Jätetään se äiskä ens kerran vaan suosiol kotiin, ni mä saan sit rillutella ilman sen haukankatseista valvontaa. Voi pojat sentään, kyl meil tulis tosi nasta seikkailu...