Friday, March 02, 2007

Fonzie Eduskuntaan osa 2

Vaalitentti

Ny mä oon sit ollu hikoilemas siin vaalitentis ja kyl mä sit tosi syvällisii ajatuksii tol äiskälle ja iskälle turisinki. Täs se ny ois iha niinku "lyhykäisyydessään".


Äiskä: Hyvää iltaa ehdokas Fonzie. Mikä on sun kantas luonnonsuojeluun ja erityisesti erilaisiin päästöihin?

Fonzie: Suojellaan, suojellaan. Mä oon ainaski ehdottomasti sellasen luonnonmukasen lannotuksen kannal. Oon nääs ihan omavarane näitte lannotevarastojen suhteen. Hei äänestäjät, rohkeesti vaan yhteyttä, ni mä voin lähettää teilleki muutamat kiekurat ihasteltavaks. Ja ne päästöt, ne ne vast sit tärkeit onki. Jos joskus pienen pumpan päästää, ni kyl se vaan passaa.

Iskä: Pitääkö päivähoitoa tukea nykyistä enemmän? Entäs opiskelijoiden asema?

Fonzie: No tuetaan, tuetaan, totta kai. Jokaisella Mopsilla, jonka vakituinen henkilökunta joutuu syystä tai toisest poistuu kotipiiristä (äiskä: kai se on pakko, ku sulla on niin kalliit huvit), pitää olla oikeus kunnolliseen päivähoitoon. Tää sit meinaa sitä, et sen hoitajan pitää olla sellane nuori ja vetree, et jaksaa meen Mopsien kans vehdata ja siihe hoitoon pitää kuulua sit kunnon murkinat kans (iskä: hyvä Fonzie, sul on mun luontoni).

Ja opiskelijoist sen verta, et ne ne vasta tarviiki noit tukiaisii iha rajattomasti. Munki opinnot sillo pentuiäs ois tyssänny heti alkuunsa, ellei toi äiskä mua ois niinku tukenu. Pitääki tehdä alote, et kaikille Mopseille on maksettava Mopsilisää ainaski tohon veteraani ikään asti ja sen jälkeen pitääki päästä sit nauttii Mopsieläkkeestä.

Äiskä: Entä vanhustenhoito? Mitäs mieltä siitä oot?

Fonzie: Hoidellaan, hoidellaan. Mullaha on asiasta hyvin omakohtasta kokemusta, ku päivittäin teit vanhuksia saan täs hoidella (äiskä ja iskä: FONZIE…., ei me nyt NIIN vanhoja vielä olla). Pahinta on toi alkava dementia. Pakkaa noin niinku äiskältä välil unohtuu jopa mun nimeni (äiskä: suu suppuun Riiviö). Elikäs lisää tukee vanhuksille ja ennalta ehkäsyy tollaseen dementiaan.

Iskä: Mitkä ovat tärkeimmät vaalilupauksesi, jotka aiot toteuttaa, jos sut valitaan?

Fonzie: Miten niin jos? Sit ku mut valitaan, ni mähän voin toteuttaa iha mitä vaan. No, jos ny niit pitää oikeen luetella, ni olkoon menneeks. Täs ny ois muutama.

Minä Ehdokas Fonzie lupaan ja vannon vaiks kautta kiven ja kannon, et nää jutskat mä ainaki toteutan:

1. Perustan Mopolandian, jossa kaikki mopsukat saavat viettää varsinaist laatuaikaa. Mopolandiasta löytys tietty sit myös Namiparatiisi ja Pehmotaivas.

2. Jokaiseen Mopsihuusholliin tulee laatia oma Á la Carte –lista, ihan vaan meit Mopsukoit varte (hanhenmaksapalleroita, kaviaarii, sisäfilettä ja jotain muut ton tyylist).

3. Kaikille Mopseille tulee antaa päätösvalta niitä koskevissa jutskissa. Jos ei joku homma Mopsia kiinnosta, ni sen annetaan sit olla (tiedoks iskä ja äiskä, kynsienleikkuu loppu sit tähän).

4. Kaikenlaiset dieettihömpötykset tullaan ehdottomasti poistamaan Mopsien elämää kiusaamasta (vai mitä Albert?)

5. Lisäks mä teen sellasen lakialoitteen, et jokaisen Mopsin tulee saada joka päivä vähintään tuhat pusua, halausta ja rutistusta. Jos näistä luistetaan, rangaistus tulee olemaan iha karmaiseva (äiskä: Hui, Hui).

Äiskä: Huh, huh. No tulihan sun siin sit luvattua. Mahdatko vaan pystyy kaikkia lupauksia pitämään, jos ovet sinne Onnelaan aukee? Sulla kun toi muisti on niin kovin lyhyt…No katellaan miten käy. Mikäs se numero nyt sitten olikaan, mitä pitäs äänestää?

Fonzie: No justhan mä sen viimeks sul turisin äiskä. Taasko se muisti alkaa pätkii? Sehän on tietty 007, oohan mä ihan selvää agenttiainesta, siis sellasta mitä täs politiikas tarvitaanki.


Äiskä: Kiitos paljon vastauksistanne päivänpolttaviin kysymyksiin ehdokas Fonzie ja antoisaa vaalikampanjan jatkoa. Tämä tältä erää täältä vaalitoimistosta, näkemiin.

No tollanen se tentti sit oli. Kyl mä mielestäni selvisin iha mageesti. Muistakaas ny kaikki mennä sit sankoin joukoin äänestyspäivänä sinne (koiran)koppiin rustaamaan toi maaginen 007 siihe läpäriin. Ja jos on vaikeuksii pitää kynää kädes tai siis tassus, ni mä voin lähettää sellasii valmiiks täytettyi lappui. Ny sit vaan äänekästä iltaa viettelee, et WUH, BUH ja viel kerran WUH...

6 comments:

Anonymous said...

Voi helkkari noi meil on tyhmii...ne anto ennakkoäänet (laitan tulee sulle, ettei vaan jää laskuista)

Kyllä sussa on ainesta pressaksi :)

Pojat said...

Upeeta Sylmi, sä otit homman heti niinku tosissas. Tollanen avustaja on mulle kyl kullan arvoinen, ku toi henkilökunta ei oo viel ottanu tätä ehdokas hommelii niinku tosissaan. Pidä sä vaan mun puolia, ni mä sit palkitsen sut ruhtinaalisesti...pusu, pusu, pusu...

Anonymous said...

Mä oon noita meidän porukoita yrittänyt houkutella, että ne äänestäisi kanssa sua, mutta mamma väittää, että me hesalaiset kuulutaan ihan omaan vaalipiiri ja me ei sitten voida muka äänestää sua, kun sä oot rajan väärällä puolella.

Mä oon kyllä sitä mieltä, että meitä mopseja ei kyllä mitkään kaupungin rajat estä, joten mä ainaski äänestä sua

Pojat said...

Jee Mörökölli, se on kyl niin, et me Mopsit ollaan iha rajoista riippumattomii (ei siis mitään rajaa missään), et kaikki äänet (Wuh, Wuh) kelpaa. Ja jos yhtään helpottaa sitä sun henkilökuntaa, ni voinha mä tulla kipasee sen rajan toiselki puolel, ku täs politiikas tuntuu niinku kaikki olevan sallittuu...

Anonymous said...

Hyvin selvisit tosta vaalitentti touhusta :D mä oon sun kanssa noista asioista ihan samaa mieltä kamuseni !! :)
T:Nemo

Pojat said...

Kiitti vaan Nemo, kyl mua ekaks vähä jännitti, mut sit mä hogasin tän systeemin. Saaha sitä kaikkee luvat tälleen vaalien alla, mut ne on ne tosi Mopsit, niinku mä, jotka ne lupaukset kans pitää, jollei sit satu unohtaa (mitäs mä äsken muute lupasinkaan???)