Friday, February 09, 2007

Tuotantokatkos???

Voi pyhä yksinkertaisuus sentään, ku voi olla tylsää. Äiskä just turisi, et mulle ei oo järjestetty täks viikonlopuks mitään sellast kunnon Mopoäksönii, ku iskä lähtee töihin ja äiskän pitäs mukamas alkaa siivoo. Ihan turhaa hommaa toi siivous, eiks vaan? Ekaks äiskä huhkii hiki hatussa (mitähän toiki tarkottaa, ku ei äiskäl mitää hattuu oo) ja sen jälkeen tulen mä ja teen oikeen kunnon tupatarkastuksen, ni kaikki on sit taas iha hurlumhei, niiku pitääki (äiskä: kiitti vaan kannustuksesta, Fonzie). Äiskä kyl tos vihjas, et mä voisin lähtee vaiks Zukulakulle hoitoon, ku se sais mukamas yksiksensä siivottuu paljo nopeempaa. Ja katin kontit turisen mä. Menköön ite hoitoon. On se kumma, ku mä koitan parhaani mukaan osallistuu tän huushollin kotiaskareisiin, ni sekään sit ei oo niinku hyvä. MITÄ enempää tällanen ”pieni” Mopsipoikaraukka vois enää äiskänsä hyväks tehdä, kysynpä vaan????

Hups, nyt mä kyl taisin vähä eksyy aiheest (äiskä: taas kerran), mut ku se on pakko ain joskus keventää tätä pientä mopsisydäntä. Äiskällä taitaa vähä pätkiä, ku se höpötti jostain tuotantokatkoksesta. No, mä sit utelin, et mitä se oikeen meinaa ja se kertsi, et se lähtee iskän kaa hakee mulle uutta tietsikkahärvelii täs lähipäivinä. No jo oli aikaki, jippii…. Mä oon sille jo kuukauden päivät turissu, et tää masiina on iha aikansa eläny (vähä niinku toi äiskäki), et uutta rautaa kehiin ja äkkii. Tää on niin himputin hidasälynen vempele (äiskä: tässä kohtaa ET sit kyllä vertaa äiskään!!!), et puolet mun turinoist ehtii kadota taivaan tuuliin ennen ku tää härveli ehtii ottaa näit bittejä vastaan. Tää, mikä lie tuotantokatkos jutska, liittyy tähän tietsikkahommaan sit silleen, et ku äiskän pitää täyttää se uus masiina kaiken maailman naftalla eiku softalla, ni ennen ku se on sen saanu tehtyy, saattaa nää mun bloggailut olla vähä niinku jäissä (kaikkiha tääl on jäissä, ku tuol ulkona on niin hirrrmu kylymä, hrrr...). Pahoin mä vaan pelkään, et jos noi masennushommelit eiku asennushommelit jää iha vaan äiskän harteil (toisaalt, on sil kyl aika leveet harteet, hmm...), ni mä oon sit jo veteraanieläkkeellä, ennen ku seuraava blogi ilmestyy. Ja sellasta mä en kyl sit suvaitse, vaiks muute aika suvaitsevaine oonki.

Mä löin äiskän kaa muute vetoo iha fifty/sixty (niiku ”nykäsmasa” viisaudessaan on tokassu), et äiskä ei saa ite sitä uutta masiinaa toimii. Ja mä ku en hevillä häviä (ei hävinny se Lordikaa), ni mä oon iha niinku sata siit, et kyl toi äiskä jotain insinjöörii viel joutuu apuun huutelee (vink, vink Sammy G). Mut ny mä sit meen ja hyvästelen ton mun vanhan bittihärvelini, joten se on niinku soronoo…

”Oi hyvästi mun rakas vanha bittihärvelini. Mä oon tosi sorry, mut ny meen tiet vaan sit eroo. Sä ku oot niin vanha ja väsyny, ni mun on iha niinku pakko vaihtaa sut nuorempaan ja nopeempaan. Mut lepää rauhassa. Kauan tätä meen yhteiseloa kesti, mut kaikki loppuu aikanaan……Krätsh…..” (äiskä keittiössä: missä ihmeessä se lihanuija oikeen on??? FONZIE!!!!!).


Ja ny se on niinku menoo
rakas kaveri...
Ups, äiskä tulee. Hui, mä jäin kii iha niinku rysän päältä. Se on menoo tai monoo sit mullekin...APUVA....!!!!

9 comments:

Anonymous said...

Moi Fonzie! Kerros sille mutsilles, et perässä tullaan (ton iän puolesta nimittäin, en mä muuten oo jälkeenjääny)ja välitä onnittelut samalla. Ja sit viel siitä "tietokatkoksen" aiheuttavasta vehkeeestä sen verran, et postipakettina kokemäen suuntaan pääsee äiskä eroon ongelmajätteestä, jos ei anna vaihdossa pois. hurrrjan hyytävät terkut kaikille!

Pojat said...

Jee, jee, ja kiitos,kiitos. Laita vaan tarjoust peliin. En mä täst ny iha ilmaseks luovu (tai mitä täst ny on enää jäljellä). Mul on jo iha niinku taalan kuvat simmuis, et silleen...

Anonymous said...

Älä Fontero nuiji sitä vanhaa masiinaa, sun äippäs tuntuu tahtovan siitä taaloja, hih!

Anonymous said...

Täytyy tarkkailla tilannetta ja eihän niistä ongelmajätepalasista (mitä siitä nyt jäljellä sit onkaan) montaa taalaa kai tarvi maksaa, kirpputorihinnoista voidaan keskustella ja välttyshän se äiskäkin viemästä sitä mihkään romuttamoon . Mut älä Fontero innostu liikaa, sillä tää oli joku oikosulku aivoissa. ....mietitään... terv satuileva Satu-täti

Pojat said...

Häh hää, eka tarjous on jo tullu, iha sellane euromääräne...Satu, euroja kehiin, soittele..ja muut kans...

Albert said...

Nyt ei taida tämä kommentti mennä oikeaan "juttuun", mutta Aben äippä täällä huutelee kateudesta tosta upeasta fleece asusta. Oli tuolla Sohvilla ja Sylvilläkin samanlaiset.. kertakaikkiaan uppeet releet .. kuvittelen just mielessäni jos tuollaisen Aben päälle nykäsis, niin se halvaantus samantien, hahaha.

Pojat said...

Moikka Abe,

En mäkään tost rievusta niin riemuissani ollu. Mut kai se on pakko pitää päällä, ku toi äiskä on näis vaatejutskissa iha varsinaine natsien natsi. Aattele ny, alko kiusaa Zukulakuuki. Vei sille nääs noit mun pentuvilliksii.Voi, voi pientä parkaa...

Anonymous said...

Voi jessus, Fonzie!
Jos sä vielä jatkat samaan malliin, niin sitä tekohengitystä saat käydä juoksemassa tänne Ruusutiellekin. Meinas nimittäin meitin äiskä pudota pallilta ja tikahtua nauruunsa ton tietokoneen hyvästelyn kanssa. Että KRÄTS! Meidän äiskä just sai joululahjas uuden masiinan...en saa mennä kokaseen samaa jutskaa. Vanha on kyl nurkassa, mutta eipä oo minulla meidän lyömäaseistakaan tietoo.
Terveisin Nuppu-äitiliini

Pojat said...

Hellurei Nuppuliini,

Mä oon nykysi vähä niinku 991, eli kyl noi elvytyshommat sujuu, ku harjottelu tekee niinku mestarin (pitää tota äiskää välillä ain saada virkoomaan). Huomaaks muute, et kyl tää vanha masiina viel pelittää, vaiks mä sitä vähä niinku retuseerasin. Se uus härveli on kuulemma enää puhelinsoiton päässä, siis joku setä immeinen soittelee äiskälle, millo se voi mennä sen hakee. Sitä ootellessa, yy, kaa, koli, neli.. vatsa sisään, rinta ulos ja taas mennään...