Thursday, February 08, 2007

Puree puree Pakkanen???

Se on moro täält Kalajärveltä. Äiskä se oli taas tänää käyny niinku toteuttamassa itteensä. Se oli menny ja ostanu mulle uuden releen, sellasen talvifleecen tai mikä loimi se nyt sit onkaa, mis on oikein sellaset "jalanlämmittimet" ja kaikki. Ekaks mä kyl katoin sitä vähä hitaasti, et ei kai se kuvittele, et mä ton päälleni pistän (riittää jo ku sitä toppariepuu pitää päällään kantaa), mut sit se tokas, et Sohvilla ja Sylvilki on samanlaiset, ni johan mä lähin kipin kapin sitä sovittaa. Aattelin nähkääs, et tie Sohvin sydämeen kävis vaik tän kuteen kautta. En mä kyl kauhiast paljon tost kuteest tykänny, ku tuntu, et se niiku vähä rajoitti mun muuten niin laajoja liikeratoja. Kattokaa ny, näkeehän sen tost kuvatuksestakin (äiskä: tais johtuu siitä, et äiskä ei oikein osannut sitä pukee sulle. Eka yritys ainaki meni väärin päin, sorry Fonzie). Onneks se oli ny mua sen verran aatellu, et oli ostanu tän kuteen niinku sävy sävyyn tän mun turkin kans, ni ei sit erotu niin kauhian selvästi. Ei muute, mut saattaa alkaa noi karvasemmat lajitoverit hymyilee, et mikäs vilukissa ei ku vilumopsi se sielt tallustelee.

Sit se oli saanu aivan älyttömän päähänpiston. Se oli ostanu mulle viel sellaset töppösetki. Siihe mä sit kyl turisin, et stop tykkänään, jotain rajaa täski huushollis pitää niiku olla. Siin lensi tassutöppöset iloisessa kaaressa pitkin kämppää, toivottavasti eivät ilmesty enää mun näköpiiriini tai mä syön ne, murrr. Ja aatelkaa ny, oishan se iha kauheeta, jos noi naapurikoirulit ei enää tunnistais mun tassunjälkii tuol ulkosalla. Luulisivat viel et mä oon lähteny veks ja valtaisivat mun reviirini, Hui kauhia sentään. (äiskä: joo, ei oikein osannu Fonzie poika töppösten kanssa kävellä. Heitteli vaan tassuja puolelta toiselle, kunnes sai ne irti). Haloo äiskä, sä oot kyl tosi blondi. Ei mun tassut irti lähteny, vaan tossut, pöhkö.

Äiskä muute tos höpötti mulle naama vakavana iha kummia. Se selitti jotain sellasta, et ny on niiku ihan pakko pukee lämmintä ylle, ettei pakkanen pääse purasee. Hih, hih, toi äiskä on kyl iha seko. Mä turisin sil, et kuka, mitä, häh? Oot sä äiskä iha tosissas? Ootteks muka nähny et sil pakkasel ois hampaat? Äiskä on varmaan sekottanu mut ja sen pakkasen kekskenään, ku mullahan ne hampaat on ja mä kans sit joskus niillä vähä niinku purasen. No, sattuuha noita erehdyksiä, varsinki tolle mun äiskälle.

Kai sitä on ny sit vaan pakko lähtee elvistelee noille kulmakunnan kundeille ton uuden kledjun kaa. Saas kattoo, paljonko noit ihailevia katseit meikäläiselle taas kerran satelee. No, oonhan mä niihin jo tottunu (äiskä: annas poika jo olla noi elvistelyjutut tai äiskä hakee töppöset esille). Mut, ei muuta ku hali vili hei, nyt ei pakkanen pure Fonzie poikaa ei…..

2 comments:

Anonymous said...

Moro

Jätkä on ihan "tyylilyyli" Mut ei voi sanoo muuta ku onpa sulla hieno haalari! Nyt ollaan samikset :) Meiät erottaa vaan naaman väristä ja koosta!

ps. Onnea sille sun henkilökunnan naispuoliselle!

Pojat said...

Joo, onnee se äiskä mun kans tarviiki. Ja ehkä sit vähä muutenki, ainaski tänään. Kiitos ja kumarrus multa ja äiskältä kans....;D