Friday, February 02, 2007

Aktivointia ja Taktikointia


Osa 1 Aktivointi

Morjenttees... "mä oon täällä tänään, mä oon täällä tänään..." (äiskä: taas?). Tietteks muute mikä on iso ja vaalee ja repii hiuksiaan? No, se on tietty toi äiskä meen aktivointituokion jälkeen.

No, kaikki alko siitä ku mun Nuppu äiti kommentoi, et aivojumppa on hyväks mopsukoille (purkaa nääs paineita ja sehän se on tärkeetä ainaki meille nuorille miehille). Siitähän äiskä sai sit kaaliinsa järkätä meil tänään sellasen Aivojumppaa Fonzielle –teemaillan (ei mun aivot siis mitään kärrynpyörii tee, vaan tää on enempi sellasta henkimaailman jutskaa). Ekaks se haki sen puuhärvelin, mitä pitää tassulla pyöräyttää, et sais noit nameja. Sit se laitto kans jotain tölkkejä väärinpuolin lattialle ja niitäki mun piti sit tassulla vähä läimäyttää, et ne papanat eiku nappulat tulis esille. Nää oli mulle kyl niin maan perusteellisen iisejä hommeleita, et äiskä mutisi mun saavan palkkani iha liian helpolla. No, äiskä on hyvä vaan ja keksii sit jotain mun älykkyysosamäärälle paremmin sopivii jutskii (äiskä: Fontero, sun pitäs aktivoituu eikä viisastella).



Seuraavaks toi äiskä, taas kerran, haki esille sen temppukirjan (äiskä: ja namipussin) ja yritti opettaa mulle ”ylävitosta”. Mä vaan pyörittelin näitä mun samettisilmiäni hölmistyneen näkösenä, joten äiskäki päätti sit lopulta ottaa vähä takapakkia ja alottaa koko touhun iha niinku A:sta elikkäs Anna tassu -jutskasta. Mä kyl turisin sil, et mun pitää ekaks saada valkoset hanskat tassuihin, ku enhän mä voi ottaa sellast riskii, et kaikenmaailman pastillit eiku basillit tarttuis mun tassuihini (äiskä: älä poju höpötä, mitä sä luulet niihin tuolta pihamaalla tarttuvan???).

Tää seuraava jutska ei liity mitenkään tähän meen iltaan, mut turisen nyt kuiteski ihan kiusallani. Sillon ku mä olin vielä pieni ja komee (nythän mä oon enää vaan komee), toi äiskä ei opettanu mulle ku ihan noita perusjutskia elikkäs jotain niinku istu, sivulle, makaa, paikka, tänne, irti, katso ja muuta tollasta. Kaikki noi jutskat mä osasin tietty heti, mut oliki sit jo toinen juttu, teinkö mä niitten opetusten mukaan; tää valikoiva kuulo nääs (äiskä: yleensä et tehnyt). Käytti toi äiskä mua jossain PETO-koulutuksessakin (hih, hih, mähän oonki varsinaine peto), mut ei siel ollu mulle mitään uutta. Päinvastoin mä se niille opetin sellasen uuden leikin ku 5 tapaa millä parhaiten häiritä vieruskoirulia (äiskä: kaikki ei vaan tainnut oikein pitää tosta sun leikistäs). Sitä mä en kyl saa mahtuu tähän mun pikkuruiseen Mopsipäähäni, et ku toi äiskä aluks jatkuvasti toitotti, et Fonzie Istu, Istu ja viel anto siit palkkaaki, ni sit ku ne kaikenmaailman näytelmäjutskat alko, se istuminen ei sit enää kelvannukkaan. Nassu punasena se vaan komensi mut seisomaan ja viel oikeen avittiki pepusta nostamalla. Ei näytä äiskä kyl osaavan oikeen päättää mitä se niinku haluu, voi voi tota äiskä raukkaa.

No, enköhän mä oo jo riittävän aktivoitunu ja ku toi äiskäkin näyttäs olevan ihan levon tarpees (tais aktivoituu vähä liikaa, hih, hih…), joten taidanki täs alkaa keskittyy vähä tärkeempiin jutskiin, TIGRUU mä oon tulossaa, painitaan!!!! (äiskä: taitaa lähtee tukka päästä ennen kun tää meidän herra ja hidalgo suostuu tassua antamaan ”iso huokaus”. Se tajus ton jutun siten, että Anna Tassu = Pure Äiskää Käteen).

Ai nii, meinas muute iha unohtuu (apua, tuleeks must samanlaine lahopää ku toi äiskä). Mä sit seuraavalla kerralla turisen tosta taktikoinnista. Se ku on vähä enempi noita mun jutskia.

5 comments:

Anonymous said...

Iltaa Fonzie!

Kummallinen toi istumis juttu, mulle ei oo ees opettu sitä. Oon ihan omatoimisesti aina istunu ja oottanu ruokaa jne. Ja nyt se ei kelpaa, kun mätsärissä maanvetovoima vaan kehässäkin veti pyllyä alas. Nyt saan ruuankin vasta kun seisoin, on tää elämä kummallista?!

No anyway (jotain enkkua) Mehän sit tavataan sunnuntaina. Mä täällä jo sudin lähtökuopissa. Sohviki lähti mummolaan yökylään ja keräämään voimia, että pärjää rallissa meille.

T:Sylvi

Pojat said...

Elämä on, siis kummallista. Mäki aattelin, et koisaan huomenna koko päivän ja sit puran kaikki energiat teidän ja Albin kanssa sunnuntaina (äiskähän on siel partsilla jäähyllä, häh, hää, ei voi mulle mittään...)

Anonymous said...

Hei poika! Kerro sille äiskälle, että se vois opettaa sulle sellasen "pure-äiskää-käteen"-tempun. Sehän ois paljon hauskempi kuin "anna tassu" (joka meillä muuten kuuluu "sano päivää"). Mä laitan sun äiskälle vähän sähköpostia ja kerron noista temppujutuista enempi...

...jos se vaan malttaa lopettaa Simsien pelaamisen....
Terveisin äitisi Nuppu

Anonymous said...

Tuli pikkunen moka tohon eka viestiin. Siis eihän emännän tartte lopettaa pelaamista, jos MINÄ kirjoitan sähköpostia. Ei pelkästeen siksi, mutta kun prinsessakoirana minä vaan lokoilen sohvatyynyillä ja "sihteeri" kirjoittaa sanelun mukaan. Vähän päässyt kuri höltymään, kun se sihteeri käyttää kallisarvoista koiranhoitoaikaa johonkin tyhmään peliin. Tere taas, Nuppu

Pojat said...

Hellurei Äiti kulta,

Täs mää vaan koitan nukkua, ku toi hönö äiskä on tol koneella (onnex pääsin käymäs vähä niinku välis näpyttelemäs). Aattelin kyl käydä huomenna sullekin tuomas yhden pussukan, jos sit niinku oot kotona?

Rakas poikasi Antonio Fonzarelli