Thursday, January 04, 2007

Maassa rauha ja henkilökunnalla jälleen hyvä tahto

Täältä sitä tullaan hippulat vinkuen. Uskotteks et alkoi tapahtua, kun iskä ja äiskä lueskeli mun adoptiohankkeesta? Äiskä meni tukka putkella ja housun lahkeet liehuen tyhjentämään vaatekaappiaan ja iskä kantoi selkä vääränä herkkupaloja. Kipasivat ne vielä kaupassakin hakemassa mulle ihanan muumipappa käsinuken, sitä kun ei lasketa pehmoksi. Pakko näille on antaa vielä yksi mahdollisuus. Kiitti vaan noista adoptio- tarjouksista. Säästän ne pahan päivän varalle.

Eilen en järkytykseltäni saanut turistua siitä mun Porin reissusta, joten turisen sitten nyt. Äiskä sano mulle, että kun mennään Poriin, siellä pistetään pärekoriin ja vedetään pitkin torii. Potaskaa, taas yritettiin huijata pientä mopsireppanaa. Ei mua laitettu päre- tai mihinkään muuhunkaan koriin, puhumattakaan, että olisin päässyt torilla käymään.

Iskämummi oli ihan otettu, kun kävin sitä avittamassa. Hoitelin kaikki muruset lattialta, jottei mummin tarvi pipillä kädellä niitä siivoilla.

Kävin mä lisäksi Harjavallassa ja Kokemäelläkin. Harjavallassa asustelee Matula ja se on mitteli. Äiskä koitti ottaa meistä sellasta potrettia, mutta kun se Matula on aikas villi, niin ei siitä mitään meinannu tulla, katsokaa vaikka. Pitäähän Matulaa ymmärtää, kun se on vielä niin kovin, kovin nuori (äiskä: 13.1. 1v.).

Kokemäellä kävin äiskämummia ja äiskävaaria ilostuttamassa. Ne on niin mukavia, kun ne on ihan mun lumoissani. Saan tehdä sielä ihan mitä vaan pieneen mopsipäähäni pälkähtää (ja siihenhän pälkähtää). Äiskämummi tekee kans sellasii ihkuja mopsivillapaitoja, joita mulla on jo monta. Pikku salaisuus. Tilasin Nuppu äidillekin yhden. Toivottavasti Nuppu äiti ilahtuu. Osasin muuten ihan ite purkaa mun reissukassini. Enkös mä ookin taitava?













Nyt komennan ton äiskän mun tasolleni (äiskä: ai lattialle vai??) viihdyttämään mua sen uuden muumipapan kanssa. Kauankohan äiskän käsi ja polvet kestää? Hih, hih!!


5 comments:

Anonymous said...

Moikka Fonzie!

Hyvä että sun äiskä ja iskä tuli järkiinsä ja rupes palvelee sua.

Kun katsoin kuvaa suurena, niin sullahan on oikeen vuorellinen leluja (en ihmettele et iskä on laittanu ne ostokieltoon) Mut kiva uusi muumikäsinukke sulla on.

Pojat said...

Katoppas nyt uudelleen. Ihan pieni mäennyppylähän se siinä vaan on. Iskä väittää, et äiskällä on ollut pienenä tiukka pipo ja puiset leikkikalut, kun sillä on niin kova vimma haalia noita pehmoja. Sopii muuten mulle. Ja ihan tolleen pikku vihjeenä. On mulla makkarissakin yks pehmolaatikko. Sielä on sellaset lelut mitä mä saan retuuttaa vaan sillon, kun iskä ja äiskä on maisemissa.

Anonymous said...

Saadaanko me Fontero muuttaa teille, kun sulla tuntuu olevan enemmän leluja kuin meillä? Jenna voi toimittaa meidät vaikka turun näyttelyyn ;)

Pojat said...

Tulkaa vaan Guru ja Oscu. Mä tuun hakee teet sieltä Turust (mun pitäs käydä siellä muutenkin näyttäytymässä). Laitetaan toi iskä ja äiskä vaikka tonne ulkovarastoon, niin sitten meil on täällä ihan Fonteromaiset Onnen Päivät.

Tuulin omat sivut said...

On sulla hienot sivut Fonsi oi että onkin hienot mäkin haluisin tollaset Sivut.

Terv.Tuuli ja Äippä