Friday, January 26, 2007

Juoksee henkensä edestä


”Mun pakko juosta on pois jonnekin…" (äiskä: tai lötkötellä vaan sängyssä). Meil kuulkaas on tääl sellanen härdeli päällä, et jää tällanen mopsipoika jalkoihin ellei laita vauhtia töppösiin. On se meikäläisen henkikulta sen verran kallis, ettei tee mieli tehdä tuttavuutta äiskän jalkapohjien kanssa. Ai mikä härdeli? No, kysykääs sitä. Äiskä on menny ihan sekasi. Vouhottaa ku päätön kana ympäri huushollii. Mä ku kuulin eiku luulin, et ton äiskän pitäs olla niinku joku esikuva mulle, mut taisin kyl erehtyy pahan kerran. Enempi toi äiskä on sellane varottava esimerkki häiriökäyttäytymisestä. Ei kai kukaan enää voi ees kuvitella, et tän perheen paris kasvais tasapainonen mopsinuorukainen. Tiedätte ny ainaski ketä siit sit saa syyttää, jos mulla on joskus käyttäytymishäiriöitä. Täs ois pari näytettä äiskän touhuista:

Äiskä juoksee makkarista olkkaan. Hei, otaks mä tän takin vai tän? Ja minkä paidan mä laitan? Hei mulla ei oo mitään päällelaitettavaa (iskä: avaa silmäs pahvi ja kato sinne vaatekaappiis). Mut ku ne kaikki väärän värisiä. En mä nyt mustaa voi laittaa, ku toi Pontero Fontero on musta, eks sä tajuu nuija?
Lähdetään shoppailee mulle kunnon kuteet (iskä: ja ei TODELLAKAAN lähdetä). Ja mis ne Fonzien kamat on? Passi ja hihna ja ja ja …..(Iskä: koitas nyt rauhottua. Huomennahan me vasta sinne Turkkuseen mennään). Mut, mut, mut, ku pitää olla kaikki ajoissa valmiina…..

Ja toi esimerkki oli vaan siit lievemmästä päästä. Mä oon täs haistellu, et ilmassa ois ihan näytelmäjutskan tuntua, ku toi äiskä on aina ennen näytelmiä aivan pois tolaltaan. Taidan muute olla oikees. Nyt se haki mun reissurepun esille ja seuraavaks varmaan sen kalterivankilan. Joo, sielt se tulee. Täs on pian parasta tekeytyä näkymättömäks, ku jos vanhat merkit paikkansa pitää, ni meikäläinen joutuu pian sellaseen käsittelyyn, et oksat pois (äiskä: Fonzie, tuus tänne ni laitetaan sut näytelmäkuntoon). Iskä!!!!!! Pelasta mut!!!!!

Huh, onneks äiskä jo unohti mitä oli tekemässä ja mä selvisin ainaki vähäks aikaa tolta mopsirääkkäykseltä. Mut on se kyl unohtanut muutaki. Mun RUOKAHUOLTONI!!! Kello on jo vaiks mitä eikä minkäänlaista pöperöö oo ilmaantunu mun kuppiini. Pitääpä käydä muistuttamassa; Äiskää!!! Sapuskaa!!!! Ja iskä, sit ku mä oon ravinnu tän lihaksikkaan kroppani, ni lähetäänks me miehissä tonne raitille rauhottuu ja jätetään toi äiskä yksinään tänne höyryymään? (iskä: taitaa se olla viisainta kaikkien kannalta). Se on niinku pakko kerätä voimia, ku meil on kuiteski tulossa unettomien unien yö. Äiskä ku on sellanen, et se ei saa jännitykseltään nukuttua ja sit se häirittee meen miestenki ansaittua yölepoa.

Täs sitä ny oli tätä meijän ”lauantai-illan huumaa”. Ei varmaan käy katteeks. Mä murisen eiku siis turisen sit lisää, ku toi äiskä on taas palannu tälle planeetalle, jos se ny ikinä on ees tääl ollukkaan (äiskä: onks kaikki ny varmasti kasassa? Apuva, mis se numerolappu on???) Se on sit niiku Moro sano Monsteri. Pitäkääs huolta toisistanne, smack!

7 comments:

Anonymous said...

Koita Fonzie kestää, se näytelmähärdelli. Kul se äiskäs siitä rauhottuu ku pääset esittämään sen charmikkaan olemuksesi sille arvosteluraadolle ei ku - raadille terv.satu-täti satakunnasta(your motrher`s sister)tai jotain sinne suuntaan tsemppiä!!!

Pojat said...

Kiitti Satu-täti. Kai mä sen härdellin kestän, ku mä kestän ton äiskänkin....

Anonymous said...

Heippa napero!
Äitiliini toivottaa oikein kovasti onnea sinne Turun näytelmään. Kerrothan sitten heti, kuinka siellä kävi.
Ikävä kun en päässyt mukaan tämän (jo hoidetun) pissatulehduksen takia. Sellaiset ne uudet säännöt on.
Mutta tsemmpiä!
Nuppu ja muut kaverit

Albert said...

Näin jälkikäteen Albertkin toivottaa onnea kovasti näytelmään :D

Pojat said...

Heippa Äitiliini ja Albert. Mä oon taas back. Ihan hyvin meni.. mut siit sit enempi mun seuraavas jutskas. Niin, ja IHANAA et sä äiti oot jo kunnossa, pus, pus.

Anonymous said...

Yeah Fonzie , meil on samanlaiset monsteri paidat :D !! Ollaan vissiin molemmat melko monstereita :D
T:Nemo

Pojat said...

Joo Nemo, monsterina on kiva olla ei huolet paina ei rasitu polla ....;)