Wednesday, May 19, 2010

Hikistä touhua, huh...


Nöyrin anteeksipyyntöni arvon Mopsikansalaiset, kun oon vähän myöhässä tän blogini kanssa. Kuten jokainen varmasti arvaa, niin mun kaikki aikani on mennyt päivän paistatteluun, kun kerrankin on ollut siihen suotuisat kelit. Oikeesti toi Valdemar on ollut ainoo, joka tässä on paiskinut töitä, et kai mä voisin niistä sitten kertoo.

Vallu oli torstaina tuolla Hollolassa (mä en oo muuten ollut koskaan siellä, pöh) näyttelemässä ja oli hienosti ollut luokkansa ykkönen ja saanut viel kunniapalkinnonkin. Sit se oli viel ollut rotunsa paras, millä se koitti meille elvistellä, mut mä palautin sen tylysti maan pinnalle ilmoittamalla, et silloin kun MINÄ olin rotuni paras, niin kehässä oli sentään 12 mopsia mun lisäks, eikä vaan kolme niinku Vallun kehäs (Vallu: no tietysti sun piti taas pistää paremmaks). Äiskä muuten kerto, et Vallu oli ollu aika hankala tapaus pöydällä eikä ollut oikeen yhteistyökykyinen ja sen mä voin kyl hyvin uskoo.

No täs olis kuiteski toi Timosen Unton sanelema arvostelu Vallusta:

Hyvä luustoiset raajat, hyvä pään profiili, hyvät rypyt ja maski. Voimakas nenäpoimu, hyvä kaula, ikäisekseen hyvin muotoutunut etuosa. Erinomainen runko, hieman alas kiinnittynyt häntä, hyvä kinner kulma, liikkuu hyvällä askeleella.

Sit lauantaina Vallu lähti näyttelemään Tuomarinkartanoon ja ei kyl käynyt yhtään kateeks, kun oli sen verran kuuma, ettei ois voinu meikäläistä työnteko vähempää kiinnostaa. Tossa näytelmässä oli sama sisaruspoppoo kuin Hollolassakin, mut tällä kertaa Vallu jäi nuolemaan tassujaan ollen kakkosena, tosin kunniapalkinnon kera. Bati veli veti ROP-sijoituksen ja oli vielä 9-ryhmän nelonen ja kaiken kukkuraksi noi ”rikkaruohot” oli kasvattajaluokassa BIS 2:sia. Äiskä kerto, et kasvattajaluokkaa lukuun ottamatta Vallu oli käyttäytynyt kehässä ihan mopsiksi, mitä nyt oli räkässy tuomaria suoraan naamaan pöydällä ollessaan. Toivottavasti mun ja Anteron ei tarvi hävetä sitä jatkossa, kun seuraavaks Vallu on änkeemässä meen kanssa samoihin näytelmiin.

Ja laitetaan nyt tää Karin Bergbominkin antama arvostelu Vallusta tänne:

Kaarin Bergbom: Tasapainoinen ja hyvin kehittynyt. Kaunis pää ja ilme. Tummat silmät. Kaunis kaula ja ylälinja. Erinomainen eturinta. Hyvä luusto. Hyvin kulmautunut takaa. Hyvä häntä. Hyvä karva ja väritys. Kauniit tehokkaat liikkeet. Edestä vielä hieman leveä. Lupaava.

Mut nyt on velvollisuus suoritettu ja blogi päivitetty. Mä lähden takaisin löhöilee tonne takapihan aurinkoon. Pitää vaan olla varovainen, ettei käy kuten äiskälle, jolla on ihan tulipunaiset kädet. Oishan se karmeeta, jos mun turkki punottais, kun mä meen ens lauantaina edustaa meen jengii Helsingin Aptus Shown. Luulisivat viel mun eksyneen väärään kehään ja se ois noloo se, nyyh!!!






6 comments:

Mirkku, Miss Diva said...

Hienoa, Vallu! No tietysti sä ja sun rikkaruohosisarukset olette kauniita ja rohkeita ja söpöjä ja reippaita, olenhan mä teidän isosisko ja nätti ja kiva kanssa.
Meidän emo voi ja saa olla meistä ylpeä! Ja enokin saa!

Mitä välii, oliko yks kaks vai yhdeksän mopoo, hyvä mikä hyvä ja Vallu, sä olet aika pentu vielä, joten toivoa on vaikka mihin. Mä muuten ekoissa mätsäreissä kaiken ensiksi nuolin tuomarin naaman, kun luulin, et niin kuuluu tehdä.

Ei passaa liikaa saada aurinkoa, mun herkkä hipiä ei siedä sitä. Enkä halua pisamia.
Lähden alakertaan vilvoittelemaan ja houkuttelen Gurun mukaan. Terveisiä pojille!

Jenna said...

Sä oot Vallu komistus <3<3<3! Olit ansainnut roppisi vaik ois ollu paikalla sata mopsii :P!
Nyt sit vaan muistat käyttäytyy yhtä hienosti kuin siel helsingissä, kun viralliset kehät alkaa, ettei isojen tarvii hävetä sua! Näytät mist rikkaruohot on tehty ja peset isot pojat virallisis, niin nekin muuttuu vihreiks ;)
Saatan tulla palluttelemaan sua ens viikolla, mut soitellaan <3

Jade eli Rectus Bistro Queen said...

Onnittelut viime viikon menestyksestä, Vallu! Oliko niin että seuraavalla kerralla debytoit sitten jo junnuluokassa? Tsemppiä sinne!

Meilläkin nuo Mustikka-tyttöset kävivät viime lauantaina näyttelykehissä, tosin samaan aikaan eri paikkakunnilla! Ai miten se oli mahdollista, no siten että Milla oli Mamin kanssa Turengissa ja Åsa oli omistajansa Niinan kanssa Tuomarinkylässä kuten tekin!
Minä sain huilata kotona sen aikaa ja nauttia hiljaisuudesta, olipa rentouttavaa!

Milla oli esiintynyt Turengissa pitkästä aikaa ihan kelvollisesti nuorten kehässä ja se nappasi ensin ERIn ja sitten PN2:n sekä varasertin. Yksi äksy musta mäykkytyttö oli puraissut Millaa kuonosta juuri ennen kehään menoa, joten Millan ylähuulet olivat olleet ihan turvoksissa. Mutta siitä huolimatta Milla oli kipittänyt kehässä (lähes) ilman jarrutusta!

Tuomarinkylässä Åsalla oli sykseetä, se oli ROP-pentu ja vielä RYP2-pentu! Se sai melkein itsensä kokoisen RYP2-pokaalin ja Mami naureskeli, että taasko on lähdettävä uutta vitriiniä ostamaan. Nimittäin jo noilla Åsan ekan näyttelyn ruusukkeilla ja pokaaleilla tuli melkein puoli hyllyä täyteen. No, katsotaan miten käy kesän mittaan kun Åsaa viedään ahkeraan pentukehiin. Viime marraskuussa syntyi Suomessa ennätysmäärä pk-mäykkyjä, ja ne kaikki rynnistävät aivan varmasti kesän mittaan pentukehiin. Tungosta on siis odotettavissa!

Minäkin olen tulossa ylihuomenna Aptukseen ja sinne saapuu kasvattajani Niina aivan varta vasten minua esittämään. Pidetään peukkua toisillemme ja mukavaa kevään jatkoa

toivottaa Jade the Mäyräkoira

Vallu, vallattomista vallattomin said...

Moikka Miss Diva!

Kyllä meistä saa olla ylpeä, totta kai!!!! Aika nelikko ollaan. Mä vaan en tienny mihin kaikkeen täs mopsin elämässä joutuu nenänsä tyrkkäämään, mut ehkä mä opin viel tietää. Guru eno, tuu sä kertoo, mitä täs on oikeen odotettavissa. Ja Mirkku, Miss Diva, mä voisin tulla nuolee sun nassun, vaiks siskonpuolikas ootkin, hih :D.

Vallu Valdemar said...

Moikka Jenna!

Muutaman viikon päästä sit nähdään, käyttäydynkö ja jos käyttäydyn, niin miten *hih*. Äiskä muuten sano, et mä tarttisin kynsilakkaa. Eiks oo ihan outo tyyppi. Huolehtis vaan omista kynsistään ja jättäs mun kynnet rauhaan, niih!

Vallu Valdemar said...

Hei Jade!

Juu niin se vaan on, et mun osalta pentuilut on pentuiltu ainaskin noissa näytelmissä. Ensi kuussa oon jo junnu, et silleen se aika rientää.

Teilläpä on ollut loistokas viikonloppu. Hitsi ku mä en ollu siel Turengissa puolustamassa Millaa. Mä oon katos aika taitava nois pureskelu jutuissa. Äiskä pyysi välittää Åsalle huippuisot onnittelut hienosti alkaneesta urasta. Niin sitä pitää.

Mä pidän kovasti tassui pystyssä sun Aptuksen koitokseen. Ja kai tolle somalille, eiku Fonterolle, pitää kans toivottaa onnee matkaan. Siel kuulemma on aika paljon mopseja paikalle, et onnee Fontero kyl tulee tarttemaan, hih...

Nähdään!