Thursday, April 09, 2009

Huisin hauskaa Pääsiäistä kaikki Höpönassut

Mitäs noi rehut tekee sohvalla? Eihän mekään saada luita tuoda sohvalle...


Do diin, tässä se taas nähdään, mikä sähläri meen äiskä on. Se oli eilen, ilman mun lupaa tietty, tullu harrastaa tänne blogiin jotain kuvanesittelyä, ei siis kuvankäsittelyä, ja eihän siitä syntyny ku täys fiasko. Onneks ehdein paikalle ja huomasin kommentit, ni sain pelastettuu tilanteen, huh… Ite pitäs aina keritä joka paikkaan. No nyt mä onneks oon täs äiskän takapiruna, ni jos se tällä kertaa onnistuis saamaan noi kuvatkin oikeenmoisina tänne blogiin.

Pääsiäistä ootellessa, krooh...

Pääsiäinen on tulossa ja me päästään maalle loikoilee. Aateltiin ottaa oikeen rennosti, kunnes toi Harald Hirmuinen (lue äiskä) palautti meet maan pinnalle, jälleen kerran. Oli kattokaas bongannu, et Harjavallassa on mätsäri lauantaina ja sehän päätti, et sinne pitää mennä. Eikä siinä kaikki. Maanantaina, ku ollaan jo takasi kotona, ni sillonkin se aikoo viedä meet mätsäilee Malminkartanoon. Toivottavasti iskä on meen puolella eikä lupaudu kuskiks, ni saatas ees yks päivä levätä pois tota matkaväsymystä.

Mut huomenna siis lähdetään ja mennään ekaks ilostuttaa äiskämummii ja –vaarii. Siel ne varmaan jo kovasti meitä oottelee ja on varautuneet suurella pääsiäismunavuorella (äiskä: maksimissaan yhden keitetyn kananmunan saatte pääsiäisen aikana, et noi vuoret voitte unohtaa). No niinpä tietysti, höh… Lauantaina mennään sit sen äiskän mätsärin jälkeen kattoo Matula mittelii, et toivottavasti sillä on pääsiäisnamei tarjolla, ettei tarvi omia viedä mukana, hih…

Tänä vuonna meillä ei ookkaan mitään pääsiäisrekvisiittaa kotona, ku ei sitä kukaan tääl ois kattelemassakaan. Äiskä sitä vastoin hommas kyl sellasta mopsirekvisiittaa itelleen ja ny se sit kulkee mopsit jaloissaan, kattokaa ja ihmetelkää...



En oikeen tiiä pitäskö täs itkee vai nauraa noit äiskän kotkotuksii, mut väkisin tulee mieleen, et onks tosta äiskästä tullu jo niin vanha, et sitä on alkanu lapsettaa. Ihan niinku meis ei olis tarpeeks mopsia sen jalkoihin, ku pitää viel tollasten saappaiden muodossa niitä haalia lisää. Voi, voi, äiskä parkaa…


Antero: Tyyne mun oma pääsiäistipuseni *pusipusipusi*. Kato ny miten kärttynen vanhapoika tosta Fonterosta on tullu, ku ei ymmärrä hyvän päälle yhtään mitään. Äiskä kerto, et sun äiskällä, siis mun anopilla, on samanmoiset saappaat ja kyllähän anoppi tietää, mikä on kivaa ja kaunista. Fontero on vaan kato kade, ku nois menopeleis ei ollu yhtään mustan mopsin kuvaa, hih… Vietä Tyyne Rakas oikeen mukavaa pääsiäistä. Mä nään koko reisun ajan susta sellasii pääsiäisunii, et sä oot mun pikku tipu, jota mä uljaana kukkona pusuttelen *punastuu*.

Vai kade, pyh turisen mä. Mut hei, viettäkääs oikeen herkullista pääsiäistä (mites mä taas ajattelin ruokaa, hmm...). Mä ainakin aion naatiskella kaikesta siitä huomiosta ja herkuista, mitä mä tuun reissulla saamaan (ainaski sillon, kun äiskän silmä välttää). Ja ny eiku pakkaamaan, et morjenttes vaan...

********************************************

Mukavaa Pääsiäistä kaikille!

T. Fontero, Antero ja kaksjalkaset


2 comments:

Guru, jengin stara said...

Mukavaa pääsiäistä teillekin ja hauskaa kyläilyä! Kyllähän noi mummulat aina kotiolot voittaa, vai kui?

Äippä sekosi tänään: antoi meille aamupäivällä hampiharjat ja vihertassit, iltapäivällä pieniä keksipallukoita ( sen piti saada joku muoviloota tyhjäksi meidän hyvyyksistä ja antoi armollisesti ne meille sen sijaan, että olis nakannut ne biopussiin)ja vielä toiset hampiharjat. Kyllä tässä nyt kelpaa ehtoollista odottaa masut täynnä.

Me ollaan kotosalla, parina päivänä oltiin Tupurissa oikein tuntikaupalla ja kivaahan se on, paitsi että Siiri vie ainaskin multa kauheesti energiaa ja Grace haluaa, että me kiipeillään yhdessä. Ollaan aika kuitteja takaisin kodon rauhassa. Fifikin on Ååbussa, niin että meillä ei ole mitään erikoisempaa touhua. Toivottavasti äippä älyäisi jemmailla meille jotain kivoja pitkin huushollia ja meidän pitäis Mirkun kanssa löytää ne. Epäilen, ei se mitään viitti, se vaan on ja uhkaa putsata meidän korvia ja rasvailla nenua.

Taidan torkahtaa, jotta jaksaa syödä parin tunnin kuluttua.

Nauttikaa pääsiäisestä ja lomailusta!

Mister President said...

Moikka!

Juu Guru, mummulassa ei tarvi ku tassuu ojentaa, ni aina löytyy valmis rapsuttaja ja hyvyyksien antaja. Ainoo huono puoli on, et yö käy vähän raskaaks, ku pitäs yöpyy tasapuolisesti joka pedissa. Ei tuu siin sit nukkumisesta oikeen mitään.

Hitsi, meenki äiskä sais sevota. Se on pienentäny mun annosta sen verran, et ny mul on jatkuva nälkä. Ja sit se viel kehtaa ihmetellä, miks mä syön kívii. No täytyyhän mun jotain täytettä tonne vatsaan saada.

Siiri on kiva likka. Meil oli tosi nastaa, ku Siiri oli täällä, vaiks se meinaski repii mun tigrun mun suustani. Anterolla ja Siirillä varsinkin meni lujaa ja Siirin piti pari kertaa palauttaa Antero maanpinnalle, ku Anteron leikit ei ollutkaan ihan lasten leikkei, hih...

Ja hyvii pöperöitä sulle Guru. Meen ruokailut on jo tältä päivää ruokailtu, mut kyl mä meinaan viel yhden sian saparon kerjätä. Kuka sitä ny tyhjällä mahalla nukkumaan menis, höh...