Tuesday, May 27, 2008

Pikkuveikka sairastaa...


…häntä hellikäämme suukkosilla hoidelkaa Andy ystäväämme. Joopa joo, ny on Andy poju kipee. Räkii ja ryystää niin maan vietävästi, et alkaa multaki ihan kuulo mennä. Aluks noi hömelöt luuli, et sil on menny heinä nekkuun ja se siel kiusais, mut kyl se ny alkaa ihan flunssalta näyttää. Mun piti eilen olla koulimas uusii mopsituomareita, mut ei sit uskallettu lähtee, ku ei tie miten tarttuvaa toi Anteron tauti on. No, onneks mulla ei ainaska viel oo mitään oireita *koputtaa äiskän päätä*. Oisitte muuten nähnee, ku iskä ja äiskä koitti eilen Anteron röörei aukasta. Ruiskuttivat vettä sen nekkuun ja arvatkaa vaan pistiks Antero kampoihin, HIH... Pisti ja kunnolla. No onneks oli palkkionamei, ku eihän sitä moista ”rääkkäystä” kukaan kestä ilman kunnon herkkuja. Niin, kävin mäki niit namei tietty hakemas, ku oonhan mä täs niinku hengessä mukana.

Viime yö oli aika rauhaton, ku Antero ei saanu krohinaltaan nukuttuu ja äiskä sit valvo sen kaa ja yritti auttaa sitä hengittämään suun kautta. Oisitte nähnee miten ”liikkis” toi pikkuveikka oli. Siinä se makas poski äiskän poskee vasten ja piti hirveetä ääntä. Tänään onneks näyttää jo vähän paremmalta ja limaakin on sielt nenästä valunu, et toivottavasti toi alkaa mennä ohi. Nyt päivällä Antero sai nukuttuuki ja ihan normaali kuorsaus vaan kuulu, jippii… Mut hau, hau, haukotus sentään, kai mäki oon ansainnu kunnon päiväunet valvotun yön jälkeen, et nukkumisiin Krooh, Krooh, Krooh….

12 comments:

Jenna said...

Pikaista paranemista Anterolle! Toivottaavasti menee pian ohi, eikä olis tarttuvaa!

Anonymous said...

Kiitos Jenna, sitä mäki ja koko meen poppoo toivoo. Onneks ruoka sille maistuu, niinku aina, et eiköhän tuo tosta tokene. Ny kun se on päivän nukkunu, ni koittaa vähän leikkiiki, vaiks kyl mä oon sille turissu, et lepo vaan.

Anonymous said...

Kokeilkaapa höyryhengitystä. Mossella auttoi tosi hyvin. Eli mentiin kylppäriin, laitettiin suihku lämpöselle suihkuamaan ja sitten istuskeltiin silmälasit huurussa kylppärin lattialla ja yritettiin saadaa aikaa kulumaan.

Anonymous said...

Morjenttes Mosse & co, tota koitetaan, kiitti vinkistä. Mä voisin näyttää vaiks taikatemppui, et toi äiskä ja pikku poju jaksaa siel istuskella. Mä kattokaas oon tosi taitava hävittää nameja ;).

Terveisin Mister President

Anonymous said...

Pikasta paranemista Antero ja tervehdyttäviä lentosuukkoja Tikkurilan suunnalta!

Anonymous said...

Ässät ja I, kiitti, mä oon jo paljon parempi tai ainaski yritän, ku toi äiskä on jo siinä iässä, et tarttis ihan oikeesti noi yöunensakin, HIH... Oisitte nähnee mitkä silmäpussit sil oli aamulla. Vähä niinku mullaki ;)

Anonymous said...

Raukka pieni, on kamala ja kavala tauti toi! Onneks mul ei oo, ainaska vielä, nimittäin mun äippä sekois täysin. Nyt vaan lepoa ja rauhaa, kyl sä paranet ja oo räkimättä pressaa, ettei tartu.

Anonymous said...

Guru, tauti on kamala, ku ahistaa ja nenäki on ihan tukossa. Mut sain onneks viime yön nukuttuu, enkä krohissu ku pari kertaa.

Juu, pitää vältellä Pressaa. Se on muuteski ollu vähä kummissaan, et mikä mua vaivaa ja mitä toi äiskä höösää mun ympärillä. Mut parempaan suuntaan ollaan menossa. Tänään mä meen höyrystyy äiskän kaa, ni eiköhän ala räät lähtee.

Anonymous said...

Kesäisiä terveisiä nuhanenälle Kokemäen suunnalta. Satu-täti toivoo pikaista paranemista. Eihän se oo nastaa sairastaa, kun aurinkokin paistaa ja lämmittää. Terveisiä teille kaikille muillekin.
Vai muutto tulossa? hmm, hmm, ois kiva saada tietää uus osoite, jos vaikka joskus näyttäydyttäis sielläkin päin. Vai onko se siinä yläpihan talossa se teidän tuleva kotinne? Nimimerkillä Utelias tietämään!

Pojat said...

Juu siel se on ja kai hömelöt laittaa osotteen, ku saavat ekaks kaikenmaailman paperisodan käytyy läpi.

Meit kuule jänskättää kauheesti. Anterolla ku on tota nuhaa, ni äiskä soitti töistä ja sano, et se laittaa meet tänään johonki höyrytelttaan. Hmmm...mahtaaks se olla kivaa? No noist äiskän kotkotuksis ei aina tiiä, et kai on parast vaan varautuu pahimpaan.

Aurinkoista viikonloppuu sinne "maalle".

Terveisin Mister Nuhanenä ja Mister President

Anonymous said...

Voi surku.. Paranemishalipusisuukkosia Antero-mussukkamossukalle! *muiskis*

Mää oon kuullu, että on jotaki semmosia niin ku lähihoitajia, niin mää oon vissiin sitte sellanen Anteron oma kaukohoitaja. *lähettää kaukaa parantavia ajatuksia ja lämpimiä halauksia*

Vähän viiksikarvat värähteli, kun noi Ässät ja I lähetteli pusuja Anterolle, mutta ne nyt varmaanki oli semmosia kaveripusuja... Olihan Antero??

Mutta hei mussukka, parane pian! Voisinpa olla siellä kanssasi telttailemassa. *huokaus* Niin ja tuota uutta petiä olis kiva kans sun kaa kokeilla... ;))

Anonymous said...

Voi oma armas Tyyneni, arvaa vaan haaveilinko mä siel höyrysaunassa eiku teltassa susta, Aah... Tollasen ison körilään kanssa sinne jouduin, kun oltais voitu olla siellä ihan kahesteen, piilossa kaiken maailman katseilta *hali, pusi, hali".

Juu kaveripusui sain Ässiltä ja Fonteroki katto vähän kieroon, et miksei sille pusui lähetetty, mut seku on täl kertaa ollu sen verta äijää, ettei oo sairastunu, ni mitä se niil pusuil ois tehny (Fontero: Ai mitä oisin tehny? Sylvin pusuillahan mä eläisin vaiks viikon ilman ruokaa, ettäs tiiät) .

Mulle muuten se höyrykuuri tuntu tehoovan, ku äsken käytiin pikkulenkillä, ni mä jopa HAISTOIN jotakin ihme tuoksui (äiskä: ihan liiankin kanssa). Koitin löytää sielt sun tuoksut, mut taitaa toi kaukohoitajan homma olla sen verran etäistä, et ei ne ihan tänne asti löytänee tietään. Mut ajatukset, halit ja pusut kyl löysi, ku niil tais olla tuttu reitti, Hih...Muiskis oma suloinen kaukohoitaja.

Tyyne rakas, sit ku sä siirryt mun lähihoitajaks, ni mä takaan, et se peti on vaan ja ainoastaan meidän kahen *isoja haleja ja pusuja*.

Mä laitan huomenna tänne blogiin kuvii siit teltasta, ni sä voit sit kattoo, voisko siit saada vähä romanttisempaa, niinku meit kahta aatellen. Eihän meille ny mikä tahansa teltta kelpaa, HIH...

Rakkain terveisin Tyynen oma höpsöpöpsö Andy Armas Antero *pusi, pusi*