Wednesday, August 08, 2007

Huh Hellettä!

No tere vaan. En oo ny pahemmin jaksanu bloggailla, ku toi helle on häirinny näit mun kirjallisii taipumuksii. Tassut on ollu niin hiestä märät, et ei oo tullu tekstin naputtelust yhtikäs mittään.

No, ei meille mitään ihmeitä oo tapahtunukkaan. Mun turvapaikka, siis sohva, ei vaan oo enää kovin turvallinen, ku toi Antero jollain ihmeen ilveellä pääs jo sinne änkeemään. Iskä ja Äiskä ei vielkä tajuu, miten se sen oikeen teki.

Antero tos kasvaa senku ehtii ja riehuu ja ahmii ihan entiseen malliin. Ny se on jo joteski alkanu uskoo, ku iskä ja äiskä sitä komentaa, et mun ruokakupille ei oo tulemista (tosin, heti ku niitten silmä välttää, ni siel kupilla se sit tietysti on).

Mun on ny pakko laittaa tällänen yks kuva sielt Uudenmaan Mopsiystävät ry:n kesäpäiviltä. Tää kuva on yhen Freki mopsin blogista ja sain niinku luvan sitä lainata, et kiitti iha hirmusesti. Aika tulista toi mun rakkaus on, vai mitäs tuumaatte? Eihä sille mitään voi, ku on Ässistä sekasin....


Photo by Tapani Pikkarainen

Iskällä on muute uus koira. Ihan totta, se on sellanen mäyräkoira ja sil on masussa 12 pentuu tai silleen mul ainaski väitettiin. On siinäki Iskä, sekaantuu iha väärän rotusiin (onneks väri sentään on oikee, hih). Niin, ja sehän on viel sanonu, et meille ei tuu enää yhtään koiraa, et ei tainu pitää ihan niinku paikkaansa (onneks se on muute puhunu koirista, ei siis MOPSEISTA).

Mut ny mää lopetan tän turisemisen, ennen ku tää näppis on hiestä pilalla tai mä oon saanu lämpöhalvauksen, et hikoilemisiin... (Andy: et sä ny ainoo oo, joka täs hikoilee. Mullaki on iha megahiki, ku yritän saada noit sun pehmojas "tapettuu")

12 comments:

Jenna said...

KAto vaa Fonzie, koht sil mäyräkoiral ei välttämät oo enää 12 pentua, voi olla et ne vähenee ja sit taas lisääntyy. Mun kaveri meinaan osti tollasen miehelleen joululahjaks ja sil kävi just nii et ensin ne pennut hävis ja sit taas tuli takas.

Pojat said...

Siis meinaaks sä Jenna, et mä joudun elää loppuikäni pentujen kaa, no voihan nenävekki sentään...

Anonymous said...

Kato-kato, joku sai meiät kii ite teossa ;)

Pojat said...

No joo, ny kaikki tietää... Muuten mites sun uskollisuutes laita on ollu? Mä kuulin vähä huhuu, et sul ois ollu boyfrendei kyläs (Hmm.. Hugo on musta ja nuorempi ku mä, mut enhä mä mikään mustis kai oo, MURRRR....

Anonymous said...

Hugon kanssa olin puistoilee toissa iltana, mutta meillä oli hoidossa semmonen musta Ukko, HUH! Seksihullu mukula...

Pojat said...

Niih, mut oli se Hugoki ollu aika aktiivinen siel puistos. PYH, kyl sul sit on vientii... Mä en enää selviikkä pelkäl kaksintaistelulla, vaan täytyy ottaakki sellaset järeemmät aseet käyttöön. Äiskää... Millä namil mä Sympyn hurmaisin?

Anonymous said...

Heipsis! Koskahan onkaan viimeksi tullut kommentoitua? Jaa-a, aika on menny ja kesä sen kun paranee. Tulipa sitten päätettyä, että kun ilma on noin hieno, koulu alko ja minä niin patalaiska, että Iipon blogi loppui lyhyeen.

Nuista tassuista tuli mieleen tämä, mitä uskoisin kysyneeni jo vaikka kuinka monta kertaa. Onkos siellä päin ollut tätä tassujen tulehtumista tai vastaavaa? Kovin olen kuullut, että vaiva on mopseilla ja ranskiksilla kovin yleinen ja Iipon kohdalle tottakai osunut tuommoinenkin ongelma. Mutta jahka tästä päästäisiin eläinlääkäriin hakemaan antibioottikuuri ja apteekista kortisoonia, niin eiköhän se siitä kohta hellitä.

Niin niille kaikille pennuille tuppaa käymään, että kasvamaan ne alkaa. Se joka siitä valittaa, ostakoon chihuahuan. Kyllä koiralla pitää kokoa olla, muttei sentään liikaa. Iipon kanssa ollaan saatu jo kiloja pois, Iippo laihtunut peräti kaksi kiloa kesässä ja nyt painoa 10 kiloa. ^^

Ihana tuo mopsipäiviltä otettu kuva, voi kun pääsisi joskus mukaan johonki tommoseen. Ehkä sitten, kun on oma elämä eikä vanhempia pyörimässä konteissa.

Vai että mäyräkoiran menny hankkimaan. Täälläkin käväisi semmoinen makkara joskus. Minkäslainen koiruus on kyseessä?

Mutta tämä tästä tällä kertaa, pitäkääpäs oikein hauska loppu kesä. : >

Pojat said...

Moro, Moro Essi

Meillä on säästytty noilta tassuongelmilta, onneksi, mutta mun westie kaveri Sulolla niit on kyl ollu. Talvellaki kulki jotku ihme tossut jalas, hih.

Hauskaa mulla siel kesäpäivillä oli, kuten siit kuvast varmast näky. Naisseuraa sitä olla pittää, turisen mä.

Mitäs sä Essi oikeen oot Iipolle tehny, ku noin paljon oot kamun saanu laihtuu? Olisit lähettäny meille päin ne ylimääräset kilot, ku varsinki toi Antero sais saada vaiks vähä lisääki tota painoo. Mä en kyl ymmär mihi se ruoka oikeen menee, ku toi Veli Antero kuiteski syö ku hevonen.

Hih, se iskän mäyräkoira on sellasta usein synnyttävää tyyppii, ku se synnyttää ja on raskaana vähä välii, varsinki tälleen kesähelteellä. Ja tolle koiralle ei haikara niit pentui tuo, vaan kyl se pentujen isä on mun Ihmisiskä, mikä ne ruskeet kilisevät "pennut" sen mäyrisrouvan masuun laittaa, hih... Aika veijari vaan toi Iskä...

Pojat said...

IIPPO, mis sun blogi on? Onks Essi poistanu sen vai mis se luuraa? Ainaskaan mun suosikeis ollu linkki ei sitä äsken löytäny. Haluu sun blogin ;).

Anonymous said...

Hei!
Essille tätä kautta tiedoksi, että meilläkin on aikoinaan yksi moppe ollut, joka kärsi noista tassuongelmista. Kyseessä lienee furunkuloosi, mutta lievässä mudossa, jos anturanvälit eivät kuki muhkeita pahkuroita.
Miedän Eero sai kovasti apua sellaisesta voiteesta kuin 4S-koiranhoitovoide, jota saa hyvinvarustetuista eläintarvikeliikkeistä. Tervapohjainen mömmö, joka tehoaa moneen muuhunkin...esim. korvien puhdistamiseen soveltuu oikein hyvin ja tulehtuneiden ihoalueiden rauhoittamiseen.
Samalla se suojaa tassuja ulkoillessa, kun ilmeisesti on aika lailla vedetöntä ainetta. Kokeilepa!

Terveisin Sirkku

Anonymous said...

Kuten jo mainitsit, Iipon blogi lopetti, kun puolestaan kirjoittaja "sattui" laiskistumaan.

Kiitos vinkistä Sirkku, täytyypi ostaa tuota mömmöä ja laittaa kokeiluun. : >

Pojat said...

Essii, meil on ollu kans tota mönjää. Talvella äiskä veteli sitä mun jalkoihin, ettei mun pikku, piku tassut ois paleltunee ja salaisuus, se käyttää sitä itekki pikku haavoihin, ku tuntuu tehoovan kaikkeen.

Ja sorge vaan ton äiskän puolest, ku ei se tajunnu, et Iipon blogi on KOKONAAN loppu. Luuli sen vaan olleen sellasel lepolomalla :(