Saturday, April 07, 2007

Pääsiäishulina ja Piilomunia

Tere taas kamulit. Synttärisutinast on just selvitty ja ny onki sit alkanu tää pääsiäishulina. Sain muute maan mainion synttärilahjanki. Mun Tessi-täti nimittäin pyöräytti kolme ihanan sulosta mustaa velipuolta ja serkkuu mulle iha niinku samalla kertaa. Saas kattoo mitä Nuppu äiti tosta tuumaa.

Tos eilen meil oli sellane tiptop -päivä ja mä sit tietty olin niinku se työnjohtaja. Jostain kumman syystä toi äiskä anto mulle kyl potkut siin vaihees, ku alko lattioit pesee ja passitti mut iskän kaa niinku lenkille. Kyl on käsittämätöntä, et tol äiskäl ei oo mitään kunnioitusta niinku tälläst ylempää johtoo kohtaan.

Ja ei pääsiäistä ilman munia. Noi suklaamunat ku on kuulemma sellasel kiellettyjen aineitten listal (mitähän äiskän dopingii tääki taas mahtaa olla), ni mä sain sit sellasii piilomunii. Se oli iha sellane special for me menu elikäs raakaan jauhelihaan oli piilotettu kananmuna. Oli sit niinku varsinaine yllätys-, yllätys- yllätysmuna. Mut kyl vaan oli niin hyvvää ettei oikeen turistuksi saa. En meinannu turkissani pysyy, ku siinä sitä sitten maiskuttelin.

Oli meil sit sellane askartelutuokioki ton äiskän kaa. Tehtiin kattokaas mulle jonkinlaine pääsiäispanta. Must se kyl muistutti enempi jotain inkkarijutskaa ja äiskälle sit turisinki, et toista kertaa en tollasiin höyheniin pukeudu, ku en mikään tipu oo, vaan varsinaine Kukko tunkiolla.

Mut nyhä toi pääsiäinen on vast niinku alkamas, et saas kattoo mitä täs viel aikaseks saadaan. Ei muuta Frendit, ku Munarikasta Pääsiäist Kaikille ja varokaa niit Noita-akkoi...

7 comments:

Anonymous said...

Voi ei , tekix äiskä susta pääsiäiskoristeen?? Mitähän sitte kun on Vappu??

Pojat said...

Nyyh, kauhulla jo aattelen, et se täyttää mut ilmalla ja laittaa narun jatkoks...

Albert said...

Voihan tiusanen kun sulla on TAAAS hienot releet, tollanen höyhen jutska. Ei toi meidän Äippä kyl mitään viiti tehä, ainakaan tollasii. Tuu ja purase sitä peppuun **moppenaurua**

Anonymous said...

Moikkas Fonzi.

Mites toi sun äippäs nyt tolleen meni sut koristelee? Ja muuten täällää nää mun pojat vaan kasvaa ja kasvaa ja kasvaa :) . Silleen et vappuu vai jo meinaat mietiskellä? Täällä vappuna vaan hoidellaan noit mun tosi minejä poikia ei tääl muuta oikeen tehä paitsi vähän keskittyä jonkun Nuppu ja Tumppi jutskiin.

Ja täs nyt matkin sua ja katsos näin, Nyt mun täytyy kyl lopettaa mun noi turinat et morjens vaan!
Turinoitten lukias: Tessi-täti.

Anonymous said...

Tost Tessin jutskast niin et mä kyl autoin sitä kirjottaa tota juttuu.

T:Tuuli

Pojat said...

Albert, oo onnellinen, ettei sut tehä tolasta höyhenpalloo. Lähen varmaan vapuks maanpakoon, ihan varmuuden vuoks...

Pojat said...

Heikun keikun Tessi-täti ja Tuuli kaa

Sulla onki niin vaativa tehtävä Tessi-täti täl hetkel, et juhlii ehtii sit myöhemminki, ku on saanu ne lapsoset ensi niinku maailmalle. Toivottavast ne minipojat osaa kohdella sua niinku silleen hellästi. On muute niin komioita poikia, et mun äiskän aika menee nykyään niitä kuvista kuolatessa (Hmm.. Oisinha mäki täs kuolattavana). Mut hyvää jatkoo vaan sulle ja pennuille.

Ja special thanks for Tuuli, ku toimi sun kirjallisena avustajana. Munki pitäs sellane hommata, ku pakkaa nää tassut välillä iha puutuu täst näpytelystä...