Thursday, January 18, 2007

Siivotaan, siivotaan eli sänkyjutskia osa 2


Do diin. Nyt sit päästään taas iha asiaan. Mähän lupasin kertoo teil noist mun ja äiskän sängynsiivous hommista ja mähän sit tietenki pidän lupaukseni, luotettava ku oon.

Meil toi äiskä väittää, et mä, Fonzie boy, oon maapallon suurin riesa ku on kyse siivouksesta. Varsinki ton sängyn kaa äiskältä meinaa aina palaa hihat (hih, hih, ei sen siivouspaidas oo edes mitään hihoja. Siinäs näätte, taas se huijaa). Musta se homma on kyl tosi nastaa, joten mun pieni mopsipääni ei tässäkään jutskassa oikein ymmärrä tota äiskää
.

Homma menee tällee. Mä annan ton äiskän ekaks iha rauhassa viedä ne vanhat mukamas likaiset sängynvaatteet pois ja sit ku se alkaa laittaa sinne sängynpohjalle sitä isoa kangaskappaletta, ni mulla se riemu alkaa. Ekaks mä hyppään tietysti siihen päälle, ku äiskä yrittää sitä levittää (äiskä: siis tosiaan yrittää, senki ufosilmä). Sit ku mä hogaan, et äiskän verenpaine alkaa kohota äärirajoilleen, ni mä hyppään sängyst veke ja siirryn vaiheeseen nummer två (kattokaas sujuu se ruottiki. Jokohan tällä kielitaidolla sais jonku kansainvälisen kielivalion tittelin?).


No vaiheessa kaks, ku äiskä on saanut yhen kankaanreunan sinne patjan alle piilotettua ja siirtyy toiselle puolelle, ni minä poika käyn Avuliaana Aatuna repimässä tietty sen pois sieltä piilosta. Must on tosi jätte kiva, kun sen kankaankappaleen (äiskä:lakanan) saa sieltä esille revittäväksi. Tää jutska sit toistuu muutaman kerran ja sit mulle tulee lähtö sänkyhuoneesta. Diktaattori äiskä ottaa nassulleen pelottavimman ”nyt riittää” –ilmeen ja silloin meikä poikaa viedään.

No ei se hauskuus viel kuiteskaan tohon lopu, vaan sit on niiden pussikankaiden vuoro. Äiskä kun lähtee niitä terassille laittelee, niin mähän kipitän mukana. Mun pitää siinäkin hommassa ottaa ohjat tassuihin, ku se näyttää niin hurrrjan vaikeelt ton äiskän saada niit pusseja peittojen päälle. Mä laitan mun purukalustoni töihin ja revin sitä pussijutskaa toisesta päästä ku äiskä kiskoo toisesta. Enks mä ooki kiva poju? Välillä mä kyl käyn tsikaa viel siel pussin sisälläki, et ei vaan oo mitään mun leluja jääny sinne pussiin piiloon.

Ku mä sitte oon saanu vihdosta viimein ne pussit paikoilleen (äiskä: äiskällä ei oo asiaan mitään osuutta vai???), viedään me ne kimpassa sänkyhuoneeseen. Siellä äiskä asettelee ne nätisti paikoilleen ja sit mä voinkin antaa hommalle loppusilauksen. Ei muuta ku pomppu sänkyy ja täys mopsihepuli päälle ja sänky on taas niinku normaali kuosissaan. Kumma juttu et äiskä ei oikeesti ymmärrä, ett niitten sänkyvaatteiden kuuluu olla just niinku mä ne sinne myllään. Vaikka kaikkensa antaa (äiskä: ja vähän enemmänkin) ei siis minkäänlaista arvostusta tipu. Pitää varmaan hakea arvostus muualta ja perustaa Fonzien oma petausjutska. Jestapa jepulis, nyt mä sain varsinaisen mopsielämyksen; Fonzien Pusu, Pesu ja Petaus Palvelu. Johan alkaa arvostusta löytyy. Nyt täytyy töyssyttää toteuttaa mun loistoideaa, ettei kukaan vaan varasta sitä. Ei muuta ku mopit ja mopsit heiluu, ni hommat kyl hoituu (äiska: tai sitten ei!!!)

3 comments:

Anonymous said...

Voihan mahoton, ku oot taitava nois lakananvaihto puuhissa.

Meinaatko harkata ennen Turkua? Tai no eihän sun tartte :) Sylvin on tarkotus mennä ekaan mätsäriinsä sunnuntaina. Tosin et luulen et se menee apinoinniksi.

Pojat said...

Heh, heh, enhän mä mitään harjottele vaan toi hermoheikko äiskä eli oon sit viemäs sunnuntaina äiskää mätsäriin Vantaalle. Oisko meil viel sama paikka???? Äiskäl kävi vähä huono säkä, ku se joutuu Turkkuses ite kehään....(Äiskä: parane pian Nuppu kulta)

Anonymous said...

Moro

Paiskataan tassua kun nähdään, sinne Vantaan mätsiin mäki oon tulossa, mikä lie. Sohvi-äippä lähtee kuulemma mökkeilemään ja mä oon menossa johonki ihme juttuun.

T:Symmi

ps. Pikaista paranemista sun Nuppu-äiskälle. Onnex Anne kerto mulle et sun äiskä on kuulemma esittäny sua ennenkin ja se kuulemma hyvä.