Sunday, January 24, 2010

Pakkanen paukkuu ja sitä pitää haukkuu


Läheisyys lämmittää pakkasella vai mitä?

HAU, HAU, HAU... Sorry kamut, minä, siis Fontero, tässä vaan haukun tota pakkasta, ku en yhtään tykkää, et se saa täällä temmeltää miten sattuu. Kattokaas ku mun, eikä myöskään Anteron ja Kilpurin, hipiä kestä moista kylmyyttä, et mihinkäs tästä tilanteesta vois oikeen valittaa? Munkin Pressan kausi on jo melkein ohi, ni ei tässä jaksa enää ees lakialoitetta tehdä asian johdosta, et hoitakoon seuraaja sit sen homman. Niin ja se on muuten kans tosi väärin, ku tolla haukkumisella koitetaan edesauttaa yleistä viihtyvyyttä, ni mitä saadaan palkaks. Kylmää vettä niskaan, et kiitos vaan sadisti äiskä ja suihkupullo :(

Muthan oli viime kerralla laitettu boikottiin näistä blogiturinoista, Murr, ja kävinki nyt vasta kattomassa mitä siel blogissa on oikein satuiltu. No olihan sitä juttuu näyttäny piisaavan noilta nuoremmiltakin, mut ei ne ihan kaikkee sentään ollee kertonee. Vallukin oli unohtanu kertoo, et sen raateluyritykset meitä kohtaan on pelkästään huvittavii, ku reppanalta tippuu hampaita sen kun ehtii. Paha sitä on ikenillä raadella, hih, hih...

Meillä oli muuten Anteron kaa torstaina sellanen specialipäivä, ku saatiin vihdoin lunastettuu meen joululahja elikäs kokovartalohieronta. Meille tuli Jonna niminen tyttö meitä hieroo ja a vot, ku teki hyvää. Mullakin pääsi kesken hieronnan oikeen haukotus ja Anterolta "paha haju", et tästähän vois päätellä, et kivaa oli. Ja vähän mä olin äijää, ku mä olin niin hyvässä kunnossa, et Jonnakin oli ihmeissään. No Anterolla sit sitä "jäykkyyttä" löyty koko etupäästä, et sillä sit hieronta jatkuu. Tais kyl ihan tahallaan laittaa ittensä kramppiin, et sais uusinan, höh.

Kertokaas mulle muuten yks juttu. Miksei noi niin kutsutut säännöt koske yhtälailla kaikkia. Mulle kattokaas Joulun jälkeen kiukuteltiin, kun kävin pöydällä syömässä ja Vallua sit taas ihan patistetaan silityslaudalla syöntiin. Onks tää jotain syrjintää tai sortoo tai muuta sellasta, mitä mä en ymmärrä? Sanokaas ny viisaammat, mikä täs oikeen mättää.


Onks tää nyt sellanen korkeen paikan leiri?

No saiskos lisää?

No niin, yllätys, yllätys Vallullakin ois jotain asiaa. Mä sit poistun tästä Anteron viekkuun, et haukkumisiin, kaverit...

No moikka vaan, täällä Vallu, se viisas koululainen. Olin sit tälläkin viikolla opiskelemassa ja täytyy sanoo, et kivaa oli. Yhtä mä en vaan ymmärrä. Miks siel tottelevaisuuskoulussa pitäs rasittaa itteensä ihan turhan takii. Meille opetettiin sivulle menoo ja äiskä siin sit kädellä teki jotain ihme kaarta, jota mun ilmeisesti olis pitäny seurata ja asettuu sit sen jälkeen asentoon siihen äiskän sivulle. No, tein mä pari kertaa ne ihme kiemurat, mut totesin sit, et mitä suotta, ku saa sen namin vähemmälläkin ja parkkeerasin sit suoraan äiskän eteen sitä namia oottelee. Äiskä ei kyl oikeen tykänny mun oma-aloitteisuudesta, joten en enää yhtään ihmettele, ku jossain on väitetty, et koulu "tappaa" luovuuden. Ja ei se muutenkaan kauheen johdonmukasta oo, ku välillä käsketään istuu ja sit välillä, ku istuu, ni käsketään seistä, huh, mahtaaks ne itekkään tietää, mitä ne oikeen tahtoo?

Näyttelykoulussa mulle naurettiin. Aatelkaa, siis naurettiin. Mun ja äiskän piti kävellä sellasta pitkää käytävää edestakasi ja sit tulla isoon huoneeseen seisomaan. Täs mä olin haka, mut muilla oli kuulemmas ollu pikkasen hauskaa siin kävelyvaiheessa, ku tää mun "takki" on viel vähän tyhjä ja oikeen tomerasti ku siinä tallustelin, ni "takki" vähän heilu päällä. Höh, kehtaavatkin naureskella, kyl mä niille viel näytän. Ja sit, ku ooteltiin vuoroo siel "kehän reunalla", ni kaikki muut koulukaverit joko istu tai makas siin lattialla, mut minäpä heittäydyin pitkälleni äiskän sylkkyyn. No ei siinä vielä kaikki. Sit mä nostin mun tassut taivasta kohden ja taisin pikkasen krooh ääniäkin päästellä ja sitäkin naurettiin. Eiks se ny oo ihan oikein, et lepää sillon, ku siltä tuntuu?

Mä muuten oon päivä päivältä isompi ja siitä mä sainkin sit todistuksena uuden pannan. Vanha nylonpanta vaihtui uuteen nahkapantaan, et mä oon melkein niinku noi isot pojat. Toi pannan vaihto ei kyl ollu ihan helppo nakki, ku vasta kolmas kerta toden sanoi. Eka kerralla äiskä osti ihan vauvapannan, toka kerralla, ku iskä kävi sen vaihtaa, tuli sellanen nippanappapanta ja vasta kolmas alko olla niinku mun kokoo. Toivottavasti noi nyt tästä tajuu, et MÄ en oo vauva. Ja sit hei, sanokaa noille, et ostaa mulle viel ihan oman uuden hihnan, ku nyt mä joudun kulkee Anteron perintöhihnassa. Ei kai se tolleen voi mennä?

Ai jaa, vai niin, et täs kohdassa ei oiska pitäynyt istuu. No uutta pantaa mä tässä esitän, ni eiks se oo ihan sama onks sitä tolpillaan vai ei?


Nuuh, nuuh, nuuh... nyt alkaa keittiössä tapahtuu, ku siel tuoksuu ruoka. Sorry, pakko mennä, etten vaan menetä parhaita paloja, SLURPS ja MOI....

4 comments:

Jenna said...

Voi jestas te ootte sulosia! Toi on kyl totta että koulu tapaa sitä omaa luovutta, sun kannattaa Vallu pitää kuitenkin mieli semmosena avoimena ja villinä ja vapaana :P
Kyl sul on komee panta ja ihanan suloisen miehinen ilme <3

Vallu Vallaton said...

Jenna, hih... Mä tiesin ettet sä voi vastustaa tota mun ilmettä vieläkään, et ihan niinku special for you :D

Terv. Vallu Vallaton

Guru, jengin stara said...

Täällä Göpö, tervehdys!
Epäoikeudenmukaisuutta ei voi hyväksyä, mutta sen kanssa on vaan elettävä, on joskus tullut koettua sitäkin. Mun nahka on niin paksu, että siedän yhtä sun toista ja myös pakkasta, mitä suinkaan ei siedä Mirkku.Eilen oli aika kamalaa, myönnän, ettei huvittanut kauheasti ulkoilla, mutta minähän näytin Frökenille, että hankeen vaan ja reunat keltaisiksi. Me ollaan vähän kärmeissämme äipälle, kun se vuodenvaihteessa toivoi, että tällasta säätä olis maaliskuun alkuun. Nyt sekin alkaa toivoa jo alle 5 pakkasta.

Vallu, pienet saa ihmeellisiä ja outoja erivapauksia, odota muutama kuukausi ja toteat, että sua kielletään sellaisesta, mihin nyt kehoitetaan, sitä ei mopon järki käsitä, mutta niin se vaan on.

Joko, Vallu, toivuit koulutunnista? Ei sulle varmaan oikeesti naurettu, sä ehkä luulit vaan. Ja kun on pieni ja söpö, niin on huvittava. Mun ikäiset ei enää ole, valitettavasti.

Meillä on tunnin kuluttua dinneri, pitäis ottaa tirsat sitä ennen, että jaksetaan syödä. Heippa vaan!

Fontero said...

Moikka Göpö!

Meillä sit sattuu ja tapahtuu. Sen takii en oo tännekä ehtiny turisee, kun on pitäny pitää silmällä tota äiskää, mikä nyt suoraan turistuna on ylikierroksilla. Siis Anterolla on vähän vaivoja ja sen takii äiskä hyppii seinille, mut eiköhän tää tästä. Mä laitan äiskän nukkuu ja meen Änkän viereen, ni kaikki hommat hoituu. Vallukin on messissä, vai mitä Vallu? (Vallu: juu, mä lupaan sen). Mut koittakaa kestää pakkasta!!! Kyl tää alkaa koetella jo sietokyvyn rajoja, kun yli 20 astetta on taas mittarissa. Mut ei muuta ku lämpöä oottelemaan.